“Ataşehir Mobil” yayında
Vatandaşa daha kaliteli ve kesintisiz hizmet verebilmek
amacıyla teknolojik altyapı yatırımlarına ağırlık veren Ataşehir Belediyesi, şeffaf
belediyecilik konusunda çığır açan mobil uygulamasını yayın hayatına geçirdi.
Mobil uygulamayı kullanan vatandaşlar belediyeye gelmeden
istek, sorun ve şikayetlerini belediyeye iletebilecek ve bunların takibini
kolayca yapabilecekler. İmar durumu sorgusu ve vergi ödemelerinin de mobil
cihazlar üzerinden yapılmasını sağlayan sistem şeffaflık konusunda ise örnek
bir uygulama niteliğinde.
Uygulamanın “Çek
Gönder Bölümü” şu şekilde çalışıyor:
Vatandaş
şikayetiyle ilgili fotoğrafı çektikten ve açıklamasını yazdıktan sonra gönderiyor.
Sistem, kişinin
konum bilgisini alarak otomatik olarak sorunu Ataşehir Belediyesi’ne iletiyor.
Belediye, ilgili
birimlerini görevlendiriyor, bu işlem sonuçlandırıldığında vatandaş
bilgilendiriliyor.
Vatandaşlar mobil uygulama sayesinde belediyenin
etkinliklerine, haber ve duyurularına da kolayca erişebiliyorlar. Vatandaşlar
ayrıca uygulama içerisine konulmuş olan kent rehberi ile belediyenin hizmet
alanına giren kurumların iletişim ve adres bilgilerine de ulaşabiliyorlar.
Uygulamanın iPhone
ve iPad için iki versiyonu mevcut. Çok yakında android uyumlu tüm cihazlarda da
yayına alınacak.
Appstore’dan herkes
ücretsiz indirerek hemen kullanmaya başlayabilir.
Appstore Link : https://itunes.apple.com/us/app/atasehir-mobil/id671842094?mt=8
Ataşehir
Belediyesi’nde bulut teknolojisi
Ataşehir
Belediyesi, 30 Mart 2013'te taşındığı yeni binasında Microsoft'un sağladığı en
son teknoloji yazılımlarını kullanarak bulut teknolojisinden de faydalanıyor.
Çok sayıda farklı konumdan vatandaşa kesintisiz hizmet vermek üzere kurgulanan
bu yeni altyapının en önemli ayağını bulut teknolojisiyle her yerden çalışma
olanağı sunan Office 365 oluşturuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder