Microsoft Türkiye, 112 ülke arasında 4 yılda 3’üncü
kez ‘Yılın Ülkesi’ seçilerek dünya teknoloji devi Microsoft bünyesinde tarihi
bir ilke imza attı. Microsoft CEO’su Steve Ballmer, artık kalıcı olarak
Türkiye’de sergilenecek olan kupayı Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer
Özmen’e verirken, ‘Türkiye şampiyonluğa alıştı’ dedi. Özmen, kupanın
Microsoft’un Türkiye’ye ek yatırım yapmasını sağlayacağını söyledi.
Microsoft’un, her yıl 112
ülke arasında düzenlediği “Yılın Ülkesi” yarışmasını üçüncü kez Microsoft
Türkiye kazandı. Microsoft’un bulunduğu ülkelerdeki müşteri memnuniyet
endekslerinin yükselmesi, hızlı büyüme oranları, geliştirilen etkin
stratejiler, çalışan memnuniyeti ve ülke ekonomisinin gelişimine yaptığı
katkılar gibi kriterler baz alınarak değerlendirildiği yarışmada, Microsoft Türkiye
son dört yıl içerisinde 3’üncü kez “Yılın Ülkesi” ünvanını kazandı.
Microsoft Türkiye Genel
Müdürü Tamer Özmen, “Yılın Ülkesi” ödülünü temsil eden “Şampiyonluk Kupası”nı
Atlanta’da düzenlenen törenle Microsoft CEO’su Steve Ballmer’ın elinden aldı. Çin,
Hindistan, Rusya, Brezilya gibi yüksek ekonomik büyüme oranlarına sahip
ülkelerdeki Microsoft şirketlerini geride bırakan, Microsoft dünyasında birinciliği
3 defa tekrarlayarak eşine rastlanmayan bir başarıya imza atan Microsoft
Türkiye, şampiyonluk kupasının daimi sahibi oldu.
Steve Ballmer: “Türkiye Şampiyonluğa Alıştı”
ABD’nin Atlanta kentinde gerçekleştirilen
ve 16 binden fazla Microsoft çalışanının katıldığı “Yılın Ülkesi” ödül töreninde, Microsoft
Türkiye’nin göstermiş olduğu üstün performansla her geçen yıl daha da öne
çıktığına dikkat çeken Microsoft CEO’su
Steve Ballmer yaptığı konuşmada şunları söyledi:
“Microsoft Türkiye
şampiyonluğa alıştı. 400 çalışanı ve 11 bini aşkın iş ortağıyla Microsoft
Türkiye gerçek bir başarı öyküsü yazıyor. Türkiye, dinamik ve yüksek
girişimcilik ruhuyla küresel ekonomik büyüme liginde Çin, Brezilya, Meksika,
Rusya ile yarışan bir ülke. Microsoft
Türkiye, Türk ekonomisinin artan bilişim teknolojileri talebine başarıyla cevap
veriyor. Yüksek müşteri ve çalışan memnuniyeti, özellikle Türk ekonomisinin
lokomotif gücü olan KOBİ’lere erişim, gerek kamuda gerekse özel sektörde yüksek
nitelikli danışmanlık servisleri ve tüketici pazarındaki yenilikleri Microsoft
Türkiye’nin bu ödülü bir kez daha almasının başlıca nedenleri.”
Tamer Özmen: “Hayal Gerçek Oldu, Bu Hepimizin Başarısı”
Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, tören sonrasında yaptığı değerlendirmede “Şirketimizin
bu ödülü 2’si üst üste olmak üzere 4 yılda 3 kez almış olması her şeyden önce
Türkiye’nin bilişim teknolojileri alanında yakaladığı ivmenin bir göstergesidir”
dedi. Özmen, şunları söyledi:
“Çalışanlarımız ve 11 bin iş
ortağımızdan oluşan Microsoft Türkiye ailesi adına bu ödülü almaktan büyük bir
mutluluk duyuyorum. Tüm çalışanlarımızla ve iş ortaklarımızla birlikte
kurduğumuz hayalimiz gerçek oldu ve kupayı 3’üncü kez Türkiye’ye getirmeyi başardık.
Bu Türkiye’nin başarısıdır. Ülkemizde büyük şirketlerimiz, kamu kurumları ve
özellikle de KOBİ’lerimiz bilişim teknolojilerine daha fazla yatırım yapmaya, bunun
beraberinde getirdiği rekabet, büyüme ve eğitim gücünden çok daha fazla
yararlanmaya başladılar. Bu ödül bilişimin önemini kavrayarak bu konudaki
yatırımlarını artıran büyük şirketlerimizin ve KOBİ’lerimizin dünya
pazarlarından gittikçe artarak aldıkları payın göstergesidir. Microsoft
Türkiye’nin danışmanlık servisleri alanındaki dikkate değer büyümesi ise,
şirketlerimizin BT yatırımlarının sürekliliğine olan inancını ve bu yolla
farklılaşmayı tercih ettiklerini ortaya koyuyor.”
Buluta dayalı hizmet ve
çözümlerin öneminin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla farkına
varıldığının altını çizen Tamer Özmen, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Microsoft Türkiye’nin bu
yıl yakaladığı büyüme oranlarında Türkiye’de yeni piyasaya sürdüğümüz Windows
Azure ve Office 365 gibi bulut tabanlı yazılım hizmetleri de büyük rol oynadı. Bu
ürünleri Türkiye’deki kurumların ihtiyaçlarına göre doğru şekilde
konumlandırdığımızda büyük beğeniyle kullanıldığını ve şirketlerin değişmez
parçası haline geldiğini gördük. Microsoft olarak bulut bilişim, büyük veri,
mobilite ve sosyal ağlar olmak üzere dört mega trendin önümüzdeki yıllara damga
vuracağını her fırsatta tekrarlıyoruz. Bu kavramlar ülkemizde de müşterilerimiz
tarafından ilgiyle takip ediliyor. Bu kavramlar etrafında kurgulanan ürün,
çözüm, servis ve cihazların şirketler ve son kullanıcılar tarafından beğeniyle kullanıldıklarını
görmekten büyük mutluluk duyuyorum.”
Microsoft’un İmkanları Türkiye’ye Açılıyor
Microsoft dünyası içinde ilk
20 ülke arasına giren ve “Yılın Ülkesi” seçilen Microsoft Türkiye, Microsoft’un
Türkiye’ye daha da fazla kaynak ayırmasını ve yatırım yapmasını da sağlıyor. Daha
iyi bir geleceği bugünden şekillendirmek üzere yola çıktıklarını söyleyen Tamer Özmen sözlerine şu şekilde devam
etti:
“Microsoft Türkiye 20 yıldır
Türkiye’de hizmet veren bir şirket. Hedefimiz son 20 yılda olduğu gibi bundan
sonra da Türkiye’de kalıcı, sürdürülebilir ve güçlü bir katkı sağlayarak
Türkiye’nin ve insanlarımızın sahip olduğu güçlü potansiyeli en iyi şekilde
ortaya çıkartmak. Bunun için Microsoft’un sahip olduğu tüm teknolojileri,
yetenekleri, zamanımızı ve kaynaklarımızı kullanmaya hazırız. Aldığımız bu kupa
sayesinde bu imkanların Türkiye’ye daha fazla aktarılmasını sağlıyoruz.”
Bu başarının ilk ödülü
olarak Türkiye’de kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinde kullanılmak üzere
ek bir yatırım yapılacak. Bu kaynak Microsoft Türkiye’nin bugüne kadar
sürdürdüğü ve 100 binden fazla gence ulaştığı Microsoft Türkiye Açık Akademi,
ve yine 160 binden fazla kişiye ulaşan “Bilenler Bilmeyenlere Bilgisayar
Öğretiyor” (BBBÖ) gibi topluma katkı sağlayan önemli projeleri için fon olarak
ve yeni büyük çaplı sosyal sorumluluk projeleri üretmek için kullanılacak.
Bunun yanı sıra Microsoft’un dünyada sahip olduğu pek çok bilgi birikimi,
deneyim, araştırma ve geliştirme imkanları da Türkiye’nin büyümesine katkıda bulunmak
üzere Türkiye’ye aktarılacak.
“Yılın Ülkesi” Microsoft Türkiye’nin Performans Karnesi
Pekiyi
2013 yılında da “Yılın
Ülkesi” seçilen Microsoft Türkiye’nin bu başarısında 2013 mali yılında elde
ettiği yüzde 22’lik büyüme, müşteri memnuniyetindeki 6 puanlık artış ve çalışan
memnuniyeti endeksindeki en yüksek seviyeye ulaşılmış olması etkili oldu.
Türkiye’de en hızlı büyüyen segmentler arasında yüzde 28 ile KOBİ segmenti ön
plana çıkarken, servis ve danışmanlık hizmetlerinde yüzde 23, kurumsal
segmentte yüzde 17’lik büyüme oranına ulaşıldı. Perakende alanı ise PC
pazarındaki daralmaya rağmen yüzde 2 lik bir büyüme oranı yakalamayı başardı.
********************
Microsoft Türkiye Yılı 19 Ödülle Kapattı
Mali yılını geçtiğimiz
Haziran ayında kapatan Microsoft Türkiye çalışanları bu yılı sadece “Yılın
Ülkesi” ödülüyle değil, pek çok farklı alanda topladıkları tam 19 ödülle kapattı.
Microsoft Türkiye Mayıs
ayında da “Great Place to Work” tarafından
Türkiye’de “Yılın En İyi Şirketi” seçilmişti.
Microsoft Türkiye’nin aldığı
ödüller arasında danışmanlık hizmetleri, iş ortakları performansı, KOBİ
segmenti, müşteri memnuniyeti, fikir hakları çalışmaları, Office grubu ve sunucu-bulut
hizmetleri bölümlerinin aldıkları “En İyi Performans” ödülleri de yer alıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder