Coca-Cola Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı
ve CEO’su Muhtar Kent, Atlanta’da düzenlenen 127’nci yaş kutlamalarında
Coca-Cola’nın dünyada obezite ile mücadele için dört stratejik taahhüdünü
açıkladı. Buna göre, Coca-Cola Şirketi tüm dünyada düşük ve sıfır kalorili
içecek seçenekleri sunacak, aktif yaşama destek verecek, ürünlerin besin değerlerine
paketlerin üzerinde yer verecek, çocuklara yönelik reklam ve pazarlama
yapmayacak.
Coca-Cola
Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Muhtar Kent, şirketin kuruluş
yıldönümü olan 8 Mayıs nedeniyle yaptığı açıklamada, Coca-Cola Şirketi’nin
faaliyet gösterdiği 200’den fazla ülkede obeziteye karşı uygulayacağı dört
taahhüdünü açıkladı.
Dört Taahhüt
Muhtar
Kent, Coca-Cola’nın 127’nci yaş kutlamaları çerçevesinde Atlanta’da düzenlenen
ve Georgia Valisi Nathan Deal ve Atlanta Belediye Başkanı Kasim Reed’in de
katıldığı törende yaptığı açıklamada obeziteye karşı global ölçekte verdikleri taahhütleri
şöyle sıraladı:
• Tüm pazarlarda
düşük ve sıfır kalorili içecek seçenekleri sunmak.
• Tüm ürünlerin
besin değerlerine paketlerin ön yüzünde yer vermek.
• Faaliyet
gösterdiği tüm ülkelerde fiziksel aktivite programlarını destekleyerek
toplumların daha aktif olmalarına katkıda bulunmak.
• Pazarlama
faaliyetlerini yüksek sorumluluk bilinciyle yürütmek ve tüm dünyada 12 yaş altı
çocukları doğrudan hedefleyen reklam yapmamak.
Obeziteyi
‘Neredeyse herkesi etkisi altına alan, günümüzün en zorlu sağlık konusu’ olarak
tanımlayan Muhtar Kent, sözlerini şöyle sürdürdü: “Küresel ölçekteki bu toplumsal
sorunu çözmek için hepimiz üzerimize düşeni yapmalı ve işbirliği içinde
çalışmalıyız. Biz, çözümün bir parçası olmak için özel sektör, kamu ve sivil
toplum alanlarındaki ortaklarımızla yakın işbirliği içerisindeyiz.
Faaliyetlerimizi sürdürdüğümüz tüm kıta ve ülkelerde geçerli olacak, dört
taahhüdümüzü açıkladığımız bugün, daha iyiye olan yolculuğumuz için de önemli bir
adım daha atıyoruz.”
Taahhütler hayata geçmeye başladı
Coca-Cola
Şirketi, Muhtar Kent tarafından açıklanan küresel ölçekteki taahhütlerini
yerine getirmek için birçok önemli adımı hayata geçirmirmeye başlamıştı. Coca-Cola
sistemi bugün 115’ten fazla ülkede milyonlarca insana ulaşarak, yüzlerce aktif
ve sağlıklı yaşam programına destek veriyor. Şirket ayrıca tüm dünyada
neredeyse bütün ürünlerinin üzerinde kalori miktarını belirtiyor.
www.comingtogether.com sitesinden gelişmeler paylaşılacak
Coca-Cola,
obezite ile mücadele konusundaki girişimlerinin takip edilebilmesi için
www.comingtogether.com adlı bir internet sitesi oluşturdu ve bu site üzerinden
obezite ile mücadele konusunda gelinen noktayı toplumla paylaşma sözü verdi. Bu
dijital platformda Coca-Cola Şirketi’nin küresel taahhütleri hakkında daha
detaylı bilgi paylaşımı yapılacak, isteyen herkes şirketin bu alandaki
çalışmalarını ve elde edilen ilerlemeyi takip edip geri bildirimde
bulunabilecek. Böylece herkes seçenek, enerji alımı ve hareket arasındaki
dengenin teşvik edilmesi için fikirlerini bu platformda paylaşabilecek.
Portföyün yüzde 25’i düşük ve sıfır
kalorili ürün
Coca-Cola
Şirketi gazlı içecek, aromalı ve vitaminli su, çay, kahve, meyve suyu ve meyveli
içecek, spor ve enerji içecekleri olmak üzere neredeyse tüm alkolsüz içecek
kategorilerinde ürünler sunuyor. Şirketin ürün yelpazesinde yaklaşık 800 farklı
düşük ve sıfır kalorili ürün seçeneği yer alıyor. Düşük ve sıfır kalorili ürünler ise Coca-Cola
Şirketi’nin ürün portföyünün yüzde 25’ini oluşturuyor. Şirket, küçük porsiyon
ambalajlara ve Stevya gibi yeni, doğal, sıfır-kalorili tatlandırıcılara yatırım
yapmaya devam ederek, ürün çeşitliliğini farklı tat ve ambalajlarla sağlayacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder