8 Mayıs 2013 Çarşamba

Coca-Cola, obeziteyle mücadelede uluslararası taahütlerini açıkladı


Coca-Cola Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Muhtar Kent, Atlanta’da düzenlenen 127’nci yaş kutlamalarında Coca-Cola’nın dünyada obezite ile mücadele için dört stratejik taahhüdünü açıkladı. Buna göre, Coca-Cola Şirketi tüm dünyada düşük ve sıfır kalorili içecek seçenekleri sunacak, aktif yaşama destek verecek, ürünlerin besin değerlerine paketlerin üzerinde yer verecek, çocuklara yönelik reklam ve pazarlama yapmayacak.


Coca-Cola Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Muhtar Kent, şirketin kuruluş yıldönümü olan 8 Mayıs nedeniyle yaptığı açıklamada, Coca-Cola Şirketi’nin faaliyet gösterdiği 200’den fazla ülkede obeziteye karşı uygulayacağı dört taahhüdünü açıkladı. 

Dört Taahhüt

Muhtar Kent, Coca-Cola’nın 127’nci yaş kutlamaları çerçevesinde Atlanta’da düzenlenen ve Georgia Valisi Nathan Deal ve Atlanta Belediye Başkanı Kasim Reed’in de katıldığı törende yaptığı açıklamada obeziteye karşı global ölçekte verdikleri taahhütleri şöyle sıraladı:

•           Tüm pazarlarda düşük ve sıfır kalorili içecek seçenekleri sunmak.
•           Tüm ürünlerin besin değerlerine paketlerin ön yüzünde yer vermek.
•           Faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde fiziksel aktivite programlarını destekleyerek toplumların daha aktif olmalarına katkıda bulunmak.
•           Pazarlama faaliyetlerini yüksek sorumluluk bilinciyle yürütmek ve tüm dünyada 12 yaş altı çocukları doğrudan hedefleyen reklam yapmamak. 

Obeziteyi ‘Neredeyse herkesi etkisi altına alan, günümüzün en zorlu sağlık konusu’ olarak tanımlayan Muhtar Kent, sözlerini şöyle sürdürdü: “Küresel ölçekteki bu toplumsal sorunu çözmek için hepimiz üzerimize düşeni yapmalı ve işbirliği içinde çalışmalıyız. Biz, çözümün bir parçası olmak için özel sektör, kamu ve sivil toplum alanlarındaki ortaklarımızla yakın işbirliği içerisindeyiz. Faaliyetlerimizi sürdürdüğümüz tüm kıta ve ülkelerde geçerli olacak, dört taahhüdümüzü açıkladığımız bugün, daha iyiye olan yolculuğumuz için de önemli bir adım daha atıyoruz.”

Taahhütler hayata geçmeye başladı

Coca-Cola Şirketi, Muhtar Kent tarafından açıklanan küresel ölçekteki taahhütlerini yerine getirmek için birçok önemli adımı hayata geçirmirmeye başlamıştı. Coca-Cola sistemi bugün 115’ten fazla ülkede milyonlarca insana ulaşarak, yüzlerce aktif ve sağlıklı yaşam programına destek veriyor. Şirket ayrıca tüm dünyada neredeyse bütün ürünlerinin üzerinde kalori miktarını belirtiyor.




www.comingtogether.com sitesinden gelişmeler paylaşılacak

Coca-Cola, obezite ile mücadele konusundaki girişimlerinin takip edilebilmesi için www.comingtogether.com adlı bir internet sitesi oluşturdu ve bu site üzerinden obezite ile mücadele konusunda gelinen noktayı toplumla paylaşma sözü verdi. Bu dijital platformda Coca-Cola Şirketi’nin küresel taahhütleri hakkında daha detaylı bilgi paylaşımı yapılacak, isteyen herkes şirketin bu alandaki çalışmalarını ve elde edilen ilerlemeyi takip edip geri bildirimde bulunabilecek. Böylece herkes seçenek, enerji alımı ve hareket arasındaki dengenin teşvik edilmesi için fikirlerini bu platformda paylaşabilecek.

Portföyün yüzde 25’i düşük ve sıfır kalorili ürün

Coca-Cola Şirketi gazlı içecek, aromalı ve vitaminli su, çay, kahve, meyve suyu ve meyveli içecek, spor ve enerji içecekleri olmak üzere neredeyse tüm alkolsüz içecek kategorilerinde ürünler sunuyor. Şirketin ürün yelpazesinde yaklaşık 800 farklı düşük ve sıfır kalorili ürün seçeneği yer alıyor.  Düşük ve sıfır kalorili ürünler ise Coca-Cola Şirketi’nin ürün portföyünün yüzde 25’ini oluşturuyor. Şirket, küçük porsiyon ambalajlara ve Stevya gibi yeni, doğal, sıfır-kalorili tatlandırıcılara yatırım yapmaya devam ederek, ürün çeşitliliğini  farklı tat ve ambalajlarla sağlayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder