Dünyanın önde gelen bilgi ve iletişim teknolojileri sağlayıcısı Huawei
2012 finansal sonuçlarını açıkladı. Yüzde 8’lik gelir artışı ve yüzde 32’lik
Net Kar Artışı elde eden Huawei, 5 yıl içinde yüzde 10 büyüme hedefliyor.
Dünyanın önde
gelen bilgi ve iletişim teknolojisi şirketlerinden Huawei, 2012 yılına ait
finansal sonuçlarını, 8 Nisan 2013 tarihinde Shenzhen’de düzenlenen basın
toplantısı ile açıkladı. 2012 hedeflerini tutturmayı başaran ve istikrarlı bir
büyüme gerçekleştiren Huawei, önümüzdeki 5 yıllık süre zarfında yüzde 10 büyümeyi
hedefliyor. 2012 yıl sonu itibarı ile 15.38 Milyar Yuan net kâr elde eden
şirketin satış gelirleri ise, 220.19 Milyar Yuan olarak gerçekleşti.
2012 yılında
geliştirilen operasyonel verimlilik ile iş performansına dair beklentilerin
karşılandığını belirten Huawei Rotating ve Acting CEO’su Guo Ping, “Günümüzde
telekomünikasyon ağları bekleme süresi
olmadan, her yerde ve her zaman bağlantı imkanı ile ultra geniş bant ve akıllı
uygulamaları karşılayacak durumda. Bilgi ve İletişim Teknolojileri sektörü,
bulut teknolojisi, büyük veri çözümleri, akıllı telefonlar ve çalışanların iş
yerinde kendi cihazlarını kullanmalarını sağlayan BYOD (Kendi Cihazını Getir) sistemleri
ile birlikte doğacak yeni fırsatlarla, gelecekte de büyümeye devam edecek. , Kanal
(pipe) stratejisine odaklanmayı sürdürerek, kanal (pipe) ağı etrafında iş
geliştirme ve entegrasyon çalışmalarımızla, sürdürülebilir ve verimli bir
şekilde büyürken; müşterilerimize değer yaratmak istiyoruz” dedi.
Huawei, 2012
yılında, üç iş grubunda da önemli oranda büyüme kaydetti. Telekom grubu lider
pozisyonunu korurken, 160.1 Milyar Yuan’lık satış geliri ile yüzde 6.7 büyüme
kaydetti. Kurumsal çözümler ürün grubu, Çin pazarında hızlı büyümesine devam
ederken uluslararası pazarlarda da önemli büyüme oranı yakaladı ve önceki yıla
göre yüzde 25.8’lik artışla, yılı 11.5 Milyar Yuan tutarında satış geliri ile
kapattı.
Yılı yüzde
8.4’lük bir büyüme ile geride bırakan cihaz yönetimi ürün grubunun küresel
satış geliri 48.4 Milyar Yuan seviyesine ulaşırken, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika
pazarlarındaki hızlı büyüme, 4 Milyar Yuan düzeyindeki bölgesel satış rekoruna
ve yüzde 6.1’lik büyümeye katkı sağladı. Asya-Pasifik bölgesinde yüzde 7.2’lik
büyüme ile 37.4 Milyar Yuan satış geliri elde edilirken, Amerika pazarındaki
büyüme yüzde 4.3, satış geliri ise 37.4 milyar Yuan olarak gerçekleşti. Huawei,
Çin’de ise yüzde 12.2’lik büyüme ile 73.6 Yuan gelir elde etti.
2012 yılında
Ar-Ge yatırımlarına toplam satış gelirinin yüzde 13.7’sini ayıran Huawei, bu alana
toplam 30.9 Milyar Yuan tutarında yatırım yaptı. Huawei ayrıca dünya genelinde
16 yeni Ar-Ge merkezi ve 28 ortak
inovasyon merkezi kurdu.
Huawei’nin telekom
ürün grubu, müşterilerinin en çok tercih ettiği çözüm ortağı olmaya devam
ediyor. Huawei, yatay entegrasyon ve devam eden yatırımlar ile network
ekipmanları alanındaki liderliğini sürdürmeyi hedefliyor. Telekom ürün grubu
aynı zamanda profesyonel hizmetler, data merkezi entegrasyonu ve bulut
servislerine artan talebin getirdiği fırsatlardan yararlanarak operasyonel
mükemmellik için çalışmalarına hız veriyor.
Huawei kurumsal
çözümler ürün grubu, entegrasyon stratejisine uygun şekilde ortaklıklar kurmayı
ve bulut teknolojisi, veri merkezi çözümleri ve depolama alanında sektörün en
rekabetçi ürünlerini sağlayarak ortaklarının iş verimliliklerini artırmaya
odaklanıyor.
Huawei cihaz
yönetimi ürün grubu ise üstün müşteri deneyimi ile dünyanın önde gelen cihaz
markalarından biri olmayı hedefliyor. Huawei, yönetim süreçlerini
basitleştirerek verimliliği artırarak, 150 bini aşkın çalışanı ve sektöre yön
veren inovasyonlarıyla müşterileri için daha fazla değer yaratmaya devam
edecek.
Huawei Hakkında
Huawei bilgi ve iletişim teknolojileri alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden
biridir. Müşteri odaklı inovatif yaklaşımlarımız ve güçlü ortaklıklarımız
sayesinde, telekomünikasyon ağları, cihazlar ve bulut teknolojisi alanlarında
avantajlı çözümler sunuyoruz. Huawei olarak, rekabetçi çözümler ve hizmetler
sunarak telekomünikasyon operatörleri, işletmeler ve tüketiciler için maksimum
değer yaratmayı hedefliyoruz. Ürün ve çözümlerimiz 140 ülkede, dünya nüfusunun üçte
birine ulaşıyor. Daha detaylı bilgi için www.huawei.com, www.twitter.com/huaweipress, www.youtube.com/user/HuaweiPress adreslerini ziyaret edebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder