Rekabet
Kurulu, Spor Toto Süper Lig maçlarının yayın haklarına ilişkin kararını
verdi. Digiturk, 2016-2017 sezonunun sonuna kadar maç yayınlarının
tek adresi olmaya devam edecek.
Türkiye’nin lider televizyon
yayıncılığı platformu olan Digiturk, 2001 yılından bu yana yayın haklarını
elinde bulundurduğu Spor Toto Süper Lig maçlarını 2016-2017 futbol sezonu
sonuna kadar yayınlamaya devam edecek.
Digiturk, son olarak 2010
yılında yapılan ihalede yaklaşık 2 milyar dolarlık en yüksek teklifi vererek 5
yıl süreyle yayın haklarını aldığı Süper Lig maçlarını, dünya standartlarında
HD görüntü ve ses kalitesinin yanı sıra 3D olarak da futbolseverlere
ulaştırıyor. Rekabet Kurulu tarafından 24 Ekim 2013 tarihinde açıklanan karar
sonrasında Spor Toto Süper Lig maçlarını yayınlama hakkı 2 yıl daha uzatılmış
oldu.
Böylece, ligimizin yayın hakları aralıksız 16 yıl süre ile
Digiturk tarafından gerçekleştirilmiş olacak. Digiturk, liglerin yayın
hakları konusunda İngiliz BskyB’nin ardından aralıksız en uzun süre yayın
yapan platform özelliğini kazanarak Türk futbolunun ana sponsoru olmaya devam
edecektir.
İlklerin şirketi Digiturk 4K teknolojisiyle maç yayınlayacak
Ülkemize 2000 yılında dijital teknolojisini tanıtan Digiturk, daha
sonraki yıllarda sırasıyla HD ve 3D yayın teknolojilerini de getiren ilk şirket
olmuştur. Şu anda tüm dünyada henüz test aşamasında olan ve özellikle maç
yayınlarında netliği birkaç kat daha artırmayı hedefleyen 4K
teknolojisinin ilk testlerini geçtiğimiz Mart ayında gerçekleştiren Digiturk
önümüzdeki aylarda 4K teknolojisiyle ilk canlı maç yayınını gerçekleştirmeyi
planlanıyor.
Spor Toto Süper lig yayınlarının yanı sıra, İngiltere Premier
Ligi, Brezilya Ligi ve Rusya liginin maçlarının canlı yayınını, Beko Basketbol
Ligi, Türkiye 2. ve 3 futbol ligleri ile Wimbledon ve ATP tenis turnuvaları
gibi çeşitli spor dallarında ki içerikleri en yeni teknoloji ile abonelerine
iletiyor.
Toplam 3,5 milyon haneye ulaşan Türkiye’nin en büyük ve en teknolojik
yayın platformu Digiturk, spor içeriklerinin yanı sıra Türkiye ve dünyadan en
çok izlenen dizilerden ödüllü filmlere, belgeselden eğlenceye, haberden spora,
çocuk, yaşam, stil içerikleri ile Türkiye’deki liderliğinin yanı sıra dünyanın
da önemli platformları arasına girmeyi başardı.
2013 yılının başında “Dilediğin Zaman, Dilediğin Yerde” kavramı
ile televizyon izleme alışkanlıklarını özgürleştirmiş ve her türlü TV
programına istenildiği zaman istenildiği yerden erişilmesini sağlayan
teknolojiyi Türkiye’ye sunmuştur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder