Online alışveriş sitesi n11.com'un satış direktörü Kadri Özdal, tüketicilerin güne yayılan bir trafik içinde alışveriş yaptığının söylenebileceğini belirterek, "Ancak alışverişin en yoğun olduğu saat 11.00| Tüketicilerin saat 12.00-17.00 arası yoğun olarak alışverişe devam. zdal, Kurban Bayramı'nın yaklaşmasıyla artan satış trafiğine ve içerik verilerine ilişkin AA muhabirine açıklamalarda bulundu.
Bayram öncesi alışverişlerinde n11.com verilerine göre sayısal olarak en fazla artışın elektronik, ev-yaşam ve moda-kozmetik kategorilerinde yaşandığına işaret eden Özdal, "Bir önceki bayram alışverişi dönemine göre ise oransal olarak en büyük artışın yaşandığı kategoriler, otomotiv & aksesuar, oyun-kültür-tatil ve elektronik oldu" dedi.
Kadri Özdal, en çok alışveriş yapan illerin İstanbul, Ankara ve İzmir'den sonra Bursa, Kocaeli, Antalya, Konya, Adana, Balıkesir, Muğla, Eskişehir, İçel ve Gaziantep olduğunu dile getirdi.
Sanılanın aksine, alışverişte tercih edilen saat aralığının gündüz vakitlerine denk geldiğinin altını çizen Özdal, "Tüketiciler güne yayılan bir trafik içinde alışveriş yapıyor diyebiliriz ancak alışverişin en yoğun olduğu saat 11.00| Tüketicilerin saat 12.00-17.00 arası yoğun olarak alışverişe devam ettikleri gözlenmekte" bilgisini verdi.
Özdal, Türkiye'de hemen hemen tüm yaş gruplarının e-ticarete alıştıklarını ve kullanmaya başladıklarını belirterek, şunları söyledi:
"Buna karşın en yoğun alışveriş yapan tüketici yaş grubunun, kadınlarda da erkeklerde de, 31-40 yaş arası olduğu görülmekte... Halen erkek tüketicinin yoğun olarak e-ticaret içinde yer aldığı görülse de son yıllarda kadınların sayısı hızla artış göstermekte. Verilere göre üyelerimizin yaklaşık yüzde 35'i taksit seçeneği kullanmamaktadır. Taksit seçeneği kullanan tüketiciler arasında ise en fazla tercih edilen taksitlendirme sayıları 11, 3 ve 6 taksit. Bunun yanı sıra taksitlendirme tercih edilen ürünlerde ilk sırayı cep telefonu ve smartphone ürünleri alırken, ikinci sırada iPad ve tabletler geliyor. Bu ürünleri elektrikli süpürge ve LED televizyonlar izliyor."
Bayram yoğunluğunun yaşandığı bu dönemde tüketicilere uyarılarda bulunan Özdal, n11.com çatısı altında aldıkları güvenlik önlemlerini ise şöyle anlattı:
"Tüketicilerin bayram alışverişleri esnasında online yapacakları alışverişlerde güvenilir siteleri tercih etmeleri ve sahte ürüne karşı dikkatli olmaları çok önemli. n11.com Marka Koruma Merkezi ile sahte ürüne karşı önlem alırken hem tüketiciyi hem de n11.com açık pazarında yer alan mağazaları korumakta... Bu açıdan güvenli sitelerden alışveriş yapılması tüketici mağduriyetini önleyecektir. Ayrıca faturalı alışveriş yapabilecekleri sitelere yönelmek ve resmi olarak işlem yapılacak sitelerden alışveriş yapmak sonrasında oluşabilecek her türlü mağduriyeti önleyecektir."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder