13 Mayıs 2013 Pazartesi

Rock’n Coke Erken Fırsat biletleri tükenmek üzere!



 Türkiye’nin en büyük açık hava müzik festivali Rock’n Coke’un sınırlı sayıda satışa çıkan erken fırsat biletleri tükenmek üzere!

6-8 Eylül’de unutulmaz bir hafta sonu yaşamak isteyenler, son avantajlı biletlere sahip olmak için www.biletix.com ve Rock’n Coke Kampus Temsilcileri’nden biletlerini satın alabilir.

6-8 Eylül tarihleri arasında Hezarfen Havaalanı’nda gerçekleştirilecek olan Türkiye’nin en büyük açık hava müzik festivali Rock’n Coke’un erken fırsat biletleri tükenmek üzere. %40’a varan indirimle sınırlı sayıda satışa sunulan erken fırsat biletleri, www.biletix.com adresinden iki farklı kategoride satın alınabiliyor.  

Ayrıca bu yıl ilk kez üniversitelilere sunulan bir ayrıcalıkla ulaşım ve festival ihtiyaçlarını da içeren indirimli özel kampüs festival paketleri, Türkiye genelinde 50’nin üzerinde *üniversitedeki Rock’n Coke Kampüs Temsilcileri’ne ulaşılarak temin edilebilir.

Kombine: 65 TL öğrenci, 120 TL tam
Kombine ve Kamp: 80 TL öğrenci, 140 TL Tam
Kampüs paketleri: Rock’n Coke Kampüs Temsilcileri ve www.rnckampus.com ‘da

Kesintisiz Müzik ve Eğlence Rock’n Coke’ta
10 yılı geride bırakan Rock’n Coke, bu yıl sahne sayısını artırarak 5 farklı sahnede dünyaca ünlü grupları ağırlayacak. Rock’n Coke Sahnesi ve Alternatif Sahne’nin yanı sıra; dünyaca ünlü gruplar ve DJ’lerin yer alacağı, ilk kez hiç kesintisiz bir şekilde müzik ziyafeti sunacak olan Party Arena; dünyanın farklı ülkelerinden taze ve çizgi dışı müzik gruplarının performans göstereceği Keşif Sahnesi ve birbirinden farklı işbirlikleri ile zengin bir programı olacak olan Şehir Sahnesi ile Rock’n Coke, festival severlere eşsiz bir üç gün vadediyor.

Yabancı sanatçı organizasyonu Sziget, yerli sanatçı seçimi ve festival organizasyonu ise showhow tarafından gerçekleştirilen Rock'n Coke İstanbul 2013 ile ilgili detaylı bilgiye www.rockncoke.com üzerinden ulaşılabilir.

*Üniversiteler:
Selçuk Üniversitesi, İstanbul Üniversites, Kocaeli Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi; Marmara Üniversitesi, Ege Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Dumlupınar Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Çukurova Üniversitesi, Akdeniz Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Celal Bayar Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Trakya Üniversitesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Mersin Üniversitesi, Fırat Üniversitesi, Adnan Menderes Üniversitesi, Muğla Üniversitesi, Giresun Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Dicle Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Kırıkkale Üniversitesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Namık Kemal Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Beykent Üniversitesi, Bilkent Üniversitesi, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, Bahçeşehir Üniversitesi, Başkent Üniversitesi, İstanbul Kültür Üniversitesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi, Mimar Sinan Üniversitesi, Maltepe Üniversitesi, Haliç Üniversitesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Koç Üniversitesi, Yaşar Üniversitesi, Kadir Has Üniversitesi, Doğuş Üniversitesi, Sabancı Üniversitesi, Galatasaray Üniversitesi


Festival Hakkında                : www.rockncoke.com
                                                www.facebook.com/rockncoke
                                                 www.twitter.com/rockncoke
Biletler için                           : www.rockncoke.com/biletler
Organizasyon                       : www.showhow.com.tr


Rock’n Coke Hakkında
Coca-Cola tarafından ilk kez 2003 yılında düzenlenen ve bu sene 10. yaşını dolduran, Türkiye’nin en büyük açık hava festivali Rock’n Coke, zaman içerisinde yeni neslin geleneksel buluşma noktası haline gelirken, aynı zamanda adını Avrupa’nın önde gelen rock festivalleri arasına yazdırdı. Yourope - Avrupa Festivaller Birliği üyesi olan Rock’n Coke sahnesi şimdiye kadar çeşitli ülkelerden 101 yabancı, 98 yerli grup olmak üzere toplam 550’den fazla müzisyeni ağırladı. 7 yılda yaklaşık 250 binden fazla izleyiciye ev sahipliği yapan Türkiye’nin en büyük açık hava etkinliği Rock’n Coke’ta bugüne kadar; The Cure, Korn, Linkin Park, Muse, 50 Cent, Pet Shop Boys, The Prodigy, Iggy Pop, Placebo, Simple Minds, Suede, Nine Inch Nails, Kaiser Chiefs, Jane’s Addiction, Santigold, Juliette and the New Romantiques, The Rasmus, Offspring, The Smashing Pumpkins, Chris Cornell, Franz Ferdinand ve Manic Street Preachers gibi büyük isimler sahne aldı.

Annelerin İSTANBUL’u sokağa çıktı


Ataşehirli kadınların sanattan spora kadar hayatın her alanında seslerini duyuracakları ve kendi değerlerini fark edecekleri projelere ağırlık veren Ataşehir Belediyesi, Anneler Günü’ne özel Annelerin İSTANBUL’u adlı bir sergi düzenledi.

Anneler Günü vesilesiyle bir ‘sokak sergisi’ olarak tasarlanan Annelerin İSTANBUL’u adlı sergi 12 Mayıs’ta, önce Küçükbakkalköy Prestij Caddesi’nde sokağa çıktı, gün sonunda ise Ataşehir Belediyesi Cemal Süreya Sergi Salonu’na taşındı.

İki yıl önce, Ataşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü tarafından, kadınları evlerinden çıkartarak onları sanatla buluşturmak ve farkındalık yaratmak amacıyla hayata geçirilen “Ana Renkler Projesi” sayesinde yılda 200 kadın palet, fırça, tuval, şövale ve yağlı boyayla tanıştı. Proje kapsamında bugüne kadar Unutulmayan Kadın Portreleri, Kadına Şiddet ve Yıl Sonu adlı sergiler açıldı.
       “Ana Renkler Projesi” kapsamında resim eğitimi gören 22 ressamın kırk yağlı boya tablosunun yer aldığı  Annelerin İSTANBUL’u sergisi 16 Mayıs’a kadar izlenebilir.

10 Mayıs 2013 Cuma

MERKEZ BANKACILIĞI VE PARA POLİTİKASININ EN SEÇKİN UZMANI CHARLES GOODHART BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ ECONFIN’IN KURULUŞU YILDÖNÜMÜ İÇİN GELİYOR



Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi ve Finans Programı ECONFIN 10. Yılını Bloomberg terminalleriyle oluşturduğu yeni laboratuarı ve bir konferansla kutluyor.

MERKEZ BANKACILIĞI VE PARA POLİTİKASININ EN SEÇKİN UZMANI CHARLES GOODHART BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ ECONFIN’IN KURULUŞU YILDÖNÜMÜ İÇİN GELİYOR

Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü, Ekonomi ve Finans Yüksek Lisans Programı ECONFIN  10. Yılını finans eğitimi için Bloomberg Terminalleriyle donattığı büyük bir laboratuarın açılışıyla kutluyor.  14 Mayıs günü yapılacak kutlamada ünlü finans uzmanı Prof. Charles Goodhart Boğaziçi Üniversitesi’nde bir konuşma yapacak.

Finansal gelişmelerde ve krizlerde ekonomik verilerin hızlı ve doğru analiz edilmesi ve yorumlanmasının önemini göz önüne alan Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü hem lisans hem de yüksek lisans programlarının kullanımı için büyük bir finans laboratuarı açıyor. Laboratuar öğrencilerin Bloomberg terminalleri üzerinden Türkiye ve dünya piyasalarındaki gelişmeleri izlemelerini ve analiz etmelerini sağlayacak. Piyasalar ve dünyadaki gelişmeler hakkında teknik ve akademik donanımın yanı sıra Laboratuarda verilecek derslerde piyasa profesyonellerinin ve bürokratların reel ekonomi ve piyasa deneyimleri de öğrencilere aktarılacak. Laboratuarı ECONFIN ekonomi ve finans “executive”  programı yoğun olarak yıl içinde kullanacak, ayrıca yaz modülleri çerçevesinde kısa dönemli kurslar düzenlenecek.
Boğaziçi Üniversitesi ECONFIN Programı’nın 10. Yılı ve laboratuarın oluşturulması dolayısıyla düzenlenecek törende ünlü para politikası uzmanı Prof. Charles Goodhart bir konuşma yapacak. 1969-2000 arasında İngiltere Merkez Bankası’nda çeşitli görevlerde bulunan ve 1997-2000 arasında da İngiltere Merkez Bankası Para Politikası Komitesi’nde görev yapan Goodhart, 1985 yılından beri London School of Economics’te öğretim üyesi olup ayni zamanda da Financial Markets Group  üyesi ve Finansal Regülasyon Araştırmaları Merkezi Direktörü olarak görev yapıyor.
Prof. Goodhart’ın yanı sıra BDDK Başkan Yardımcısı Ozan Cangürel’in de konuşmacı olarak katılacağı etkinlik 14 Mayıs, Salı günü Boğaziçi Üniversitesi Güney Kampüs, Albert Long Hall’de (Büyük Toplantı Salonu) gerçekleşecek.

ECONFIN 10. YIL ETKİNLİĞİ PROGRAMI:
18:30 Econfin – Past and Prospects – Targets, Graduates and Visions
Finance Lab - Bloomberg
19:00 Prof. Charles Goodhart, LSE, Financial Markets Group, Kurucu Üye
Future of Monetary Policy and Banking
20:00 Dr. Ozan Cangürel, BDDK Başkan Yardımcısı
Banking and Regulation in Turkey
İngilizce dilindeki konferansta simultane çeviri yapılacaktır.











Digiturk’ten Anneler Gününe Özel Sürpriz


Moviemax Family 10-11-12 Mayıs tarihlerinde tüm üyelere açık
Digiturk, 7’den 77’ye tüm aile üyelerinin birlikte izleyebilecekleri filmlerin kanalı Moviemax Family HD’yi Anneler Günü’ne özel 10-11-12 Mayıs tarihlerinde tüm üyelere açıyor
Türkiye’nin lider yayıncılık platform Digiturk, ‘annelerimiz bizim her şeyimiz’ düşüncesinden yola çıkarak, Anneler Gününe özel bütün hafta sonu Moviemax Family HD kanalını tüm üyelere açıyor. Bütün aile üyelerinin birlikte izleyebilecekleri filmlerin kanalı Moviemax Family HD, 10-11-12 Mayıs günlerinde tüm Digiturk üyelerine açık olacak.

Dev derbi öncesi efsane kadroları taraftar belirliyor


Lig TV Facebook sayfasında yer alan Efsane 11 uygulaması ile sarı-lacivert ve sarı-kırmızı renklere gönül verenler efsane oyuncular arasından efsane 11’i belirleyecek.
Lig TV’nin Facebook sayfasında başlatılan Efsane 11 oyunu ile futbolseverler, sonucu heyecanla beklenen Fenerbahçe – Galatasaray derbisi öncesinde takımlarının efsane kadrolarını kendi seçtikleri oyuncularla belirleyecek.

Her iki kulübün tarihine mal olmuş, farklı dönemlerin oyuncuları arasından efsane kabul ettikleri isimler ile bir 11 belirleyen katılımcıların seçimleri, oyun sonunda her iki takımın Efsane 11’inin seçilmesine katkı sağlayacak. Oyuna katılanların seçimleri ile belirlenecek Efsane 11’ler 12 Mayıs Pazar akşamı derbi öncesinde Lig TV ve Facebook’tan açıklanacak.

Oyuna katılmak isteyenler 12 Mayıs Pazar günü saat 19:00’a kadar Lig TV Facebook sayfasını ziyaret ederek kendi efsane kadrolarını kurabilirler.

Oyun ana sayfasına ulaşmak için: https://apps.facebook.com/efsaneonbir/

9 Mayıs 2013 Perşembe

Coca-Cola Dünyası, Eskişehir ziyaretine başladı...


Coca-Cola’nın dev çadırı Eskişehirlilerle buluşuyor

Coca-Cola Dünyası,
Eskişehir ziyaretine başladı...

                                                                                                                   
Coca-Cola’yı geçmişten bugüne getiren ve markayı geleceğe taşıyacak değerlerden örnekler, Coca-Cola Dünyası adlı 1000 metrekarelik dev çadırda bir araya geldi. ‘Bi Dünya Mutluluk' sloganıyla 8 Kasım’da İstanbul’da kapılarını ziyarete açan Coca-Cola Dünyası,    11 Mayıs – 2 Haziran 2013 tarihleri arasında, Eskişehir Espark AVM’nin yanında kurulan dev çadırda ziyaretçilerini bekliyor.

Coca-Cola’nın Türkiye geneline yayılmış en kapsamlı ve en uzun soluklu projelerinden biri olan Coca-Cola Dünyası, markayı geçmişten günümüze getiren ve geleceğe taşıyacak değerleri dev bir çadırda ziyaretçilerle buluşturuyor. Coca-Cola Dünyası, 11 Mayıs – 2 Haziran 2013 tarihleri arasında Espark AVM’nin yanında kurulacak olan dev çadırda gezilebilecek.

5 yıl boyunca, THEPARTNERS organizasyonuyla il il gezecek olan Coca-Cola Dünyası ile hedef, markayı bugünlere taşıyan sevenleriyle kucaklaşmak ve sunduğu mutluluk anlarını artırmak.  Ziyaretçiler, Coca-Cola Dünyası’nda, markanın 1886’dan günümüze uzanan tarihine tanıklık edip sürdürülebilirlik vizyonuna ortak olmanın yanı sıra, birbirinden renkli ve eğlenceli interaktif uygulamalara da katılabilecekler.

Coca-Cola Dünyası’yla ilgili konuşan Coca-Cola Türkiye Marka İletişim Müdürü Sibel İpek, “Coca-Cola Dünyası projesi, markayı en çok seven ülkelerin başından gelen Türkiye’deki sevenlerimize teşekkür niteliği taşıyor. 5 yıl sürecek olan projemiz, Türkiye’deki 50. yılımızı da içine alacak. 1964’te Taksim’de bir konvoy ile başlayan hikayemiz, 2014’te 50. yılımızı kutlamaya hazırlanırken Coca-Cola Dünyası ile devam edecek” dedi.

İpek, Coca-Cola şirketinin, her zaman ilklerin öncüsü olduğunu belirterek, sözlerini   Coca-Cola Dünyası’nın da bir ilki temsil ettiğini belirterek sürdüren İpek, Coca-Cola Dünyası’nın Eskişehirlilerle buluşmasından büyük mutluluk duyduğunu ifade etti.
Geçmişten günümüze Coca-Cola tarihi
Üç bölümden oluşan, Coca-Cola sisteminde bir benzeri daha bulunmayan dev bir çadır olan Coca-Cola Dünyası’nda, Eskişehirliler Coca-Cola Dünyası çadırında çok farklı interaktif oyunlarla keyifli anlar geçirecekler. Coca-Cola Dünyası’nın ilk bölümünde, Coca-Cola’nın hem Türkiye’de, hem de dünyada geçmişten günümüze hikayesi anlatılıyor. Bu bölümde ayrıca, dünyada ve Türkiye’de Coca-Cola ile paylaşılan mutlu anların objelere dönüştüğü bir sergi, dünya ve Türkiye tarihi ile ilgili bilgiler ve Coca-Cola’nın geçmişten günümüze kadar akıllarda kalan, dünyanın sosyolojik anlamda yaşadığı gelişmelerin açıkça görülebildiği global ve yerel reklam filmleri bulunuyor. Ziyaretçiler, Coca-Cola Dünyası’nın “Bi Dünya Mutluluk” dağıttığı çadırında, hem eğlenecek hem de Coca-Cola’nın tarihine tanıklık edecekler.

Eskişehirliler Oyunlarla Hem Eğlenecek Hem Öğrenecek
Çadırın içinde en eğlenceli aktivitelerinden biri, ziyaretçilerin kiosklar aracılığıyla çekilen fotoğraflarını dev Coca-Cola şişesi içindeki baloncuklarda görebiliyor olması.

Ayrıca denge oyunu ve arka planı değiştirerek ziyaretçileri sahalara taşıyacak olan futbol oyununa kadar tüm interaktif uygulamaların ziyaretçileri fiziksel aktiviteye yönlendiriyor olması da göze çarpıyor.

İkinci bölümde ise, Coca-Cola’nın üretim süreci ve kalite standartlarıyla ilgili bilgi verilmesinin yanı sıra, hayatımızdaki yeri interaktif oyun ve aktivitelerle ziyaretçilerin deneyimine sunuluyor.

Üçüncü bölümde ise ziyaretçiler, Coca-Cola’nın sürdürülebilirlik yaklaşımına interaktif uygulamalarla tanıklık ediyorlar. Ziyaretçiler, Coca-Cola Hayata Artı Vakfı’nın yürüttüğü toplumsal projeler hakkında bilgi de alabiliyorlar. Bu bölümün en ilgi çekici bir diğer alanı ise Mutluluk Sineması bölümü.

Meşhur Kutup Ayısı Coca-Cola Dünyası’yla İlk Kez Türkiye’de
Ziyaretçiler, 1922 yılından bu yana Coca-Cola ile özdeşleşerek bir ikon haline gelen,  aile bağlarını ve ferahlığı temsil eden Kutup Ayısı’yla tanışıp fotoğraf çektirme imkanına da sahip olacaklar. Coca-Cola Dünyası’nda ayrıca, onlarca Coca-Cola lisanslı ürününün satıldığı        
Coca-Cola Dükkanı da bulunuyor.
Coca-Cola Dünyası Özel Olarak Tasarlandı, İç Dizaynını Ünlü Tasarımcılar Yaptı
Coca-Cola sisteminde bir ilk olan Coca-Cola Dünyası çadırı, Coca-Cola için özel olarak tasarlandı. 6 ayda tamamen el işçiliğiyle yapılan çadıra Coca-Cola’nın baloncuk formu esin verdi. Özel bir teknoloji ile üretilen Coca-Cola Dünyası çadırı, her türlü hava koşuluna, delinme, kesilme gibi dış unsurlara dayanıklı. Coca-Cola Dünyası’nın iç tasarımı ise, “Ejderha Dövmeli Kız” filmi başta olmak üzere bir çok film ve dizide görev yapan İsveçli ünlü tasarımcı Mikael Varhelyi direktörlüğünde İsveçli ve Türk tasarımcılar tarafından planlanıp uygulandı. Işık tasarımları ise bir çok televizyon şovu ve programının yanı sıra, önemli mekanı ışıklandıran ünlü tasarımcı Per Sundin tarafından gerçekleştirildi.         

Coca-Cola Dünyası, 5 Yılda 2500 Kişiye Geçici İstihdam Sağlayacak
Coca-Cola Dünyası, 5 yıl boyunca 80 kişiye sabit, ziyaret edeceği illerde ise toplamda 2500 otuz yaş altı gence geçici istihdam sağlayacak. Coca-Cola Dünyası’nın Eskişehir’de bulunduğu tarihlerde geçici olarak istihdam edeceği genç sayısı 70 olacak.

Eskişehir’den sonra Bursa…
5 yıl boyunca Türkiye’yi dolaşacak olan Coca-Cola Dünyası 28 ilde, toplam 38 noktada ziyaretçilerle buluşacak. Coca-Cola Dünyası’nın rotasında Eskişehir’den sonra Bursa yer alıyor.

Coca-Cola Dünyası çadırı, 12.00 ile 21.00 saatleri arasında açık olup, Eskişehirlilere mutlu saatler sunuyor. Coca-Cola Dünyası, 3 adet kapak veya açma halkası, anlaşmalı satış noktalarından 3 TL’lik Coca-Cola ürünü alındığını gösteren satış fişi veya ürün karşılığında verilecek bilet ile gezilebiliyor. Ayrıca, Coca-Cola Kırmızı Kasa kodu gibi birçok alternatif arasından uygun olan seçenek kullanılarak da giriş yapılabiliyor. Girişte bilet almak isteyenler ise, kişi başı 3 TL ya da 4 kişilik aile için 10 TL karşılığında da Coca-Cola Dünyası’nı ziyaret edilebiliyor.

Detaylı bilgi için: www.coca-coladunyasi.com.tr

Doll Bebek Arabasında Mayıs Ayına Özel Kampanya


Güvenlik ve kalitenin Alman konforuyla buluştuğu Doll bebek arabaları, Mayıs ayına özel 239 TL özel fiyatla Kanz ve S&D mağazalarında satışa sunuluyor.
1842 yılından itibaren bebeğinizin güvenliği için çalışan Doll, rahatlığı ve konforuyla hem annelerin hem de çocukların vazgeçemediği Lux Baston Puset Cabino bebek arabalarında Mayıs ayına özel indirim fırsatı sunuyor.
Kanz ve S&D mağazalarında ‘ayın ürünü’ olan, Doll Baston Puset Cabino, Mayıs ayı boyunca 299 TL yerine sadece 239 TL’ye alınabilir.
Doll Baston Puset Cabino
Üç farklı renkte üretilen Doll Baston Puset Cabino; çelik çerçevesi, 360 derece dönüp istenildiği taktirde kitlenebilen tekerleri, beş nokta emniyet kemeri ve ayarlanabilir sırt dayanağı ile uygun fiyatlı, şıklığıyla annelerin gözdesi. 
Doll Baston Puset Cabino indirim fırsatından yararlanmak için en yakın Kanz ve S&D mağazasına uğramanız yeterli.



“Şehir Hatları, Kadın Kanserleri İçin Seferde”


Pembe Hanım Derneği ve Meme Sağlığı Derneği (Memeder), İstanbul Şehir Hatları İşletmeleri ile birlikte kadın kanserlerine dikkat çeken özel bir etkinlik gerçekleştirdi

Dünya Over Kanser Günü’nde bu sene ülkemizde ilk kez, kadınların yakalandığı kanser hastalıkları konusunda farkındalığı artırmayı hedefleyen bir etkinlik gerçekleştirildi. Pembe Hanım Derneği ve MEMEDER’in işbirliğinde gerçekleşen etkinliğe, İstanbul Şehir Hatları İşletmeleri Kadıköy isimli vapuru ile ev sahipliği yaptı. Beşiktaş-Kadıköy hattındaki vapur bu etkinliğe ayrıldı. Müzisyen ve tiyatroculardan oluşan grup gün boyu seferler sırasında “flash mob” olarak da bilinen yöntem ile sürpriz doğaçlama tiyatro  gösterisi sunarak konunun önemine dikkat çekti. Ayrıca vapurda yolculara yumurtalık ve meme kanserleri konusunda bilgilendirici broşürler  dağıtıldı. Bu güne özel şehir hatları iskelelerine ve vapurlarına bilgilendirici posterler asıldı.


Türkiye’de over (yumurtalık) kanserine dikkat çekmek için çalışmalar yürüten Pembe Hanım Derneği, dünya çapında her yıl yaklaşık 250 bin kadında teşhisi konan ve 140 bin kadının yaşamını yitirmesine neden olan yumurtalık kanseri konusunda insanları bilinçlendirmek için çalışmalar yürütüyor.

Dernek, 8 Mayıs Dünya Over Kanser Günü’nde, kadınların sık karşılaştığı bir diğer kanser türü olan meme kanseri konusunda farkındalığın ve erken tanının artırılması için çalışmalar yürüten Meme Sağlığı Derneği (Memeder) ile birlikte, İstanbul Şehir Hatları İşletmeleri’nin katkı ve ev sahipliğinde  insanları uyaran ve düşündüren bilgilendirici bir etkinlik gerçekleştirdi.  

Bu özel gün kapsamında, tüm dünyada faaliyet gösteren over kanser dernekleri, “World Embrace/Dünya Kucaklıyor” sloganıyla over kanseri hakkında kamuoyunu bilgilendiren kampanyalar yürütürken, Pembe Hanım Derneği, Memeder ve İstanbul Şehir Hatları İşletmeleri birlikteliğiyle gerçekleştirilen etkinlikte de, bu konu vapur yolcularıyla paylaşıldı.

Flash-mob ve broşürlerle, ilgi ve merak uyandıran bilgilendirici bir etkinlik

8 Mayıs 2013 Çarşamba günü Şehir Hatları’nın Beşiktaş Kadıköy hattında 09.45 - 15: 45 saatleri arasında 6 saat boyunca karşılıklı seferlerini yapmakta olan vapurda gerçekleştirilen etkinlikte, yolculara over kanseri ve meme kanseri doğaçlama tiyatro gösterisiyle anlatıldı.



Maremotivasyon adlı, müzisyenlerden ve tiyatroculardan oluşan bir grup, yolcular vapura bindikten ve sefer başladıktan sonra, yolcular arasında sürpriz bir şekilde “flash mob” adı verilen doğaçlama çalışmalarını başlatarak, konuya dönük ilgi ve merak uyandıran gösterilerini gerçekleştirdiler.

Gösterilerin ardından yolculara her iki kanser türüyle ilgili bilgilendirici broşürler dağıtıldı. Yumurtalık ve meme kanseri konusunda farkındalığı artıran gösteri, yolcuların büyük ilgisiyle karşılandı.



“Anne olmanın mutluluğunu yaşamak için bilgilenmeliyiz”

Pembe Hanım Derneği Başkanı Nevval Sevindi, 8 Mayıs Dünya Over Kanser Günü ve etkinlikle ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi:  “Pembe Hanım Derneği olarak her zaman genel amacımız hastaların haklarını savunmak oldu. Over ( yumurtalık ) kanseri az bilinen kadın kanseri türlerinden biridir. Biz bunun farkındayız ve Pembe Hanım Derneği olarak hastalarımızın her zaman yanınızdayız. Dünya Over Kanser Günü’nün yanı sıra özellikle Anneler Günü de yaklaşırken, kadınlarımıza anne olmanın mutluluğunu yaşamaları için bu konuda bilgilenmelerini öneriyoruz. Bu konuda erken tanı çok kritik bir rol oynuyor. O yüzden bu konuyu kesinlikle ihmal etmemeli,  düzenli taramalardan geçmeli, erken tanıya dönük olarak ilgili sağlık kurumlarına başvurmalıyız. Erken tanıyı sürdürmek konusunda çaba sarf etmeliyiz.”

“Erken teşhis çok önemli”

Etkinlikle ilgili olarak Pembe Hanım Derneği’yle işbirliği gerçekleştiren MEMEDER’in Başkanı Oya Kösemen de, erken teşhisin önemini kendilerinin de yıllardır anlatmaya çalıştıklarını belirterek şunları söyledi: “Bugün 8 Mayıs Dünya Over Kanseri Günü. Biz de Meme Kanseri ile mücadele eden bir derneğiz. Aynı zamanda tüm kadın kanserleri konusunda hassasız ve her türlü desteği vermeye hazırız. Bu kapsamda bugün Pembe Hanım Derneği ile ortak hareket ediyor olmaktan mutluluk duyduk. Tek bir kadının dahi yaşam süresinin uzaması ve kalitesinin artması bizler için çok önemli. Bu nedenle erken teşhis çalışmalarımıza büyük önem veriyoruz.”

Meme kanseri, Türkiye'de ve tüm dünyada, kadınlarda  en sık görülen ve kanserden ölüm nedeni arasında da birinci sırada yer alan kanser olarak kabul ediliyor. Türkiye'de meme kanseri görülme sıklığı, son 20 yılda 2 kattan fazla artış gösterdi. Diğer yandan, bu kanser türünde erken tanı sayesinde yüzde 100 sağ kalım ve memeyi kurtarma şansı doğabiliyor. 

“Ev sahipliği yapmaktan gurur duyduk”

Son olarak etkinliğe dönük İstanbul Şehir Hatları Genel Müdürü Süleyman Genç de bir açıklama yaparak şunları söyledi:  “Şehir Hatları olarak,  bilenen bir rahatsızlık için toplum bilincinin oluşturulması adına erken tanı ve tedavi konusunda bilgi düzeyini artırmak ve dikkat çekmek amacıyla çok yararlı olacağını düşündüğümüz bir etkinliğe ev sahipliği yapmaktan biz de gurur duyduk. Bu amaca yönelik bir yolcumuz veya vatandaşımızın dahi bu konuda bilinçlenmesine vesile olabildiysek kendimizi bahtiyar sayarız. Bu amaç etrafında gönül birliği yapmış ve katkılarıyla önayak olmuş değerli derneklerimize teşekkürlerimizi sunarız. “

8 Mayıs 2013 Çarşamba

Coca-Cola, obeziteyle mücadelede uluslararası taahütlerini açıkladı


Coca-Cola Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Muhtar Kent, Atlanta’da düzenlenen 127’nci yaş kutlamalarında Coca-Cola’nın dünyada obezite ile mücadele için dört stratejik taahhüdünü açıkladı. Buna göre, Coca-Cola Şirketi tüm dünyada düşük ve sıfır kalorili içecek seçenekleri sunacak, aktif yaşama destek verecek, ürünlerin besin değerlerine paketlerin üzerinde yer verecek, çocuklara yönelik reklam ve pazarlama yapmayacak.


Coca-Cola Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Muhtar Kent, şirketin kuruluş yıldönümü olan 8 Mayıs nedeniyle yaptığı açıklamada, Coca-Cola Şirketi’nin faaliyet gösterdiği 200’den fazla ülkede obeziteye karşı uygulayacağı dört taahhüdünü açıkladı. 

Dört Taahhüt

Muhtar Kent, Coca-Cola’nın 127’nci yaş kutlamaları çerçevesinde Atlanta’da düzenlenen ve Georgia Valisi Nathan Deal ve Atlanta Belediye Başkanı Kasim Reed’in de katıldığı törende yaptığı açıklamada obeziteye karşı global ölçekte verdikleri taahhütleri şöyle sıraladı:

•           Tüm pazarlarda düşük ve sıfır kalorili içecek seçenekleri sunmak.
•           Tüm ürünlerin besin değerlerine paketlerin ön yüzünde yer vermek.
•           Faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde fiziksel aktivite programlarını destekleyerek toplumların daha aktif olmalarına katkıda bulunmak.
•           Pazarlama faaliyetlerini yüksek sorumluluk bilinciyle yürütmek ve tüm dünyada 12 yaş altı çocukları doğrudan hedefleyen reklam yapmamak. 

Obeziteyi ‘Neredeyse herkesi etkisi altına alan, günümüzün en zorlu sağlık konusu’ olarak tanımlayan Muhtar Kent, sözlerini şöyle sürdürdü: “Küresel ölçekteki bu toplumsal sorunu çözmek için hepimiz üzerimize düşeni yapmalı ve işbirliği içinde çalışmalıyız. Biz, çözümün bir parçası olmak için özel sektör, kamu ve sivil toplum alanlarındaki ortaklarımızla yakın işbirliği içerisindeyiz. Faaliyetlerimizi sürdürdüğümüz tüm kıta ve ülkelerde geçerli olacak, dört taahhüdümüzü açıkladığımız bugün, daha iyiye olan yolculuğumuz için de önemli bir adım daha atıyoruz.”

Taahhütler hayata geçmeye başladı

Coca-Cola Şirketi, Muhtar Kent tarafından açıklanan küresel ölçekteki taahhütlerini yerine getirmek için birçok önemli adımı hayata geçirmirmeye başlamıştı. Coca-Cola sistemi bugün 115’ten fazla ülkede milyonlarca insana ulaşarak, yüzlerce aktif ve sağlıklı yaşam programına destek veriyor. Şirket ayrıca tüm dünyada neredeyse bütün ürünlerinin üzerinde kalori miktarını belirtiyor.




www.comingtogether.com sitesinden gelişmeler paylaşılacak

Coca-Cola, obezite ile mücadele konusundaki girişimlerinin takip edilebilmesi için www.comingtogether.com adlı bir internet sitesi oluşturdu ve bu site üzerinden obezite ile mücadele konusunda gelinen noktayı toplumla paylaşma sözü verdi. Bu dijital platformda Coca-Cola Şirketi’nin küresel taahhütleri hakkında daha detaylı bilgi paylaşımı yapılacak, isteyen herkes şirketin bu alandaki çalışmalarını ve elde edilen ilerlemeyi takip edip geri bildirimde bulunabilecek. Böylece herkes seçenek, enerji alımı ve hareket arasındaki dengenin teşvik edilmesi için fikirlerini bu platformda paylaşabilecek.

Portföyün yüzde 25’i düşük ve sıfır kalorili ürün

Coca-Cola Şirketi gazlı içecek, aromalı ve vitaminli su, çay, kahve, meyve suyu ve meyveli içecek, spor ve enerji içecekleri olmak üzere neredeyse tüm alkolsüz içecek kategorilerinde ürünler sunuyor. Şirketin ürün yelpazesinde yaklaşık 800 farklı düşük ve sıfır kalorili ürün seçeneği yer alıyor.  Düşük ve sıfır kalorili ürünler ise Coca-Cola Şirketi’nin ürün portföyünün yüzde 25’ini oluşturuyor. Şirket, küçük porsiyon ambalajlara ve Stevya gibi yeni, doğal, sıfır-kalorili tatlandırıcılara yatırım yapmaya devam ederek, ürün çeşitliliğini  farklı tat ve ambalajlarla sağlayacak.

Microsoft Türkiye’nin yeni iletişim ajansı desiBel!



Türkiye’nin en hızlı büyüyen iletişim danışmanlığı şirketi desiBel Ajans, müşteri portföyüne sektörünün lideri bir şirketi daha kattı. Türkiye’nin bilişim gücü Microsoft Türkiye, düzenlediği konkur sonunda yeni iletişim ajansı olarak desiBel’i seçti. Microsoft Türkiye’ye kurumsal stratejik iletişim danışmanlığı ve medya ilişkileri konusunda hizmet vermeye başlayan desiBel Ajans’ın müşterileri arasında Coca-Cola, Digiturk, Huawei, Kanz, Boğaziçi Üniversitesi, Servier İlaç ve Mobilya Sanayicileri Derneği de (MOBSAD)  bulunuyor.

www.desibelajans.com