20 Haziran 2012 Çarşamba

#liderkadin larin Öncülüğü – Sürdürülebilir Ekonomi için Kadının Güçlenmesi


PepsiCo Türkiye ve Kagider “Kadın Liderlerin Öncülüğü – Sürdürülebilir Ekonomi için Kadının Güçlenmesi” konulu forum düzenledi



Dünyanın en güçlü iş kadını Indra Nooyi’nin onur konuğu olduğu forumda, kadının iş dünyasındaki konumu tartışıldı



Kurumsal kültüründe kadın erkek eşitliğini temel ilke kabul eden PepsiCo Türkiye ve Türkiye Kadın Girişimcileri Derneği KAGİDER’in Four Seasons Bosphorus’da düzenledikleri “Kadın Liderlerin Öncülüğü – Sürdürülebilir Ekonomi için Kadının Güçlenmesi” forumuna başta PepsiCo CEO’su Indra Nooyi olmak üzere,  iş, akademi, medya ve sanat dünyasının önde gelen temsilcileri katıldı.



“Kadın Liderlerin Öncülüğü – Sürdürülebilir Ekonomi için Kadının Güçlenmesi” konulu forum, Forbes Dergisi tarafından dünyanın en güçlü 4. kadını olarak gösterilen PepsiCo dünya CEO’su Indra Nooyi’nin katılımıyla İstanbul’da yapıldı. Etkinliğe, Indra Nooyi’nin yanı sıra Türkiye Kadın Girişimciler Derneği Başkanı Dr. Gülden Türktan, Sabancı Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Nakiye Boyacıgiller, PepsiCo Asya Pasifik Bölge Başkanı Ümran Beba, PepsiCo Batı Avrupa Bölgesi Başkanı Debra Crew, PepsiCo Türkiye Yiyecek Genel Müdürü Ecek Aksel, Milletvekili Şafak Pavey, Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, PepsiCo Güneydoğu Avrupa Başkanı Eugene Willemsen ve sanatçı Serra Yılmaz katıldı. 



Etkinliğin açılış konuşması “Eşitlik kültürünün sürdürülebilir ekonomik gelişme için önemi,  toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifi ile iş dünyasına bakış” başlığı ile KAGİDER Başkanı Dr. Gülden Türktan tarafından yapıldı. Açılış konuşmasının ardından PepsiCo Yiyecek Türkiye Genel Müdürü Ece Aksel’in takdimi ve sunuş konuşmasıyla başlayan forumda, Prof. Nakiye Boyacıgiller, PepsiCo Başkanı Indra Nooyi ile “İş dünyasında kadının güçlenmesinde kadın liderlerin rolü, Indra Nooyi’nin liderlik anlayışı nedir?” konuları üzerine devam eden bir sohbet gerçekleştirdi. 




Indra Nooyi, “PepsiCo’da biz, işimiz için doğru olanı yaparken bunun dünya için de en iyisi olduğunu biliyoruz” sözleriyle başladığı konuşmasında şu görüşlere yer verdi: “Bu yaklaşımımızın en önemli unsurlarından biri,  tüm ortaklarımız ve çalışanlarımız için güvenli ve onları destekleyen bir iş ortamı yaratabilmemizdir. Bu yüzden, çok kültürlü, farklı kuşaklardan insanları kadınlar için de liderliğini gösterebilecekleri bir işgücü yaratmaya çalışıyoruz. Yapılan çalışmalar yönetim kurullarında ve lider konumunda daha fazla kadın barındıran şirketlerin, hem finansal anlamda hem de diğer boyutlarıyla daha üstün performans gösterdiğini ortaya koyuyor. İşgücümüzün farklılıklar barındırması ve kapsayıcı olması, aynı zamanda dünya üzerindeki tüketicilerimizi daha iyi anlamamıza ve onların ihtiyaçlarını karşılamamıza da katkı sağlıyor. Biz PepsiCo’da kadının rolünü bir sosyal sorumluluk değil iş sorumluluğu olarak görüyoruz” diye konuşan Nooyi sözlerini “Dünyadaki tüm kilit pozisyonlarda erkekler yerine kadınlar olsaydı ne ekonomik kriz ne de savaşlar olurdu. Daha çok kadın eğim imkanı bulur, çocuklar daha mutlu olurdu ve daha iyi bir toplumda yaşardık” diye bitirdi.



Indra Nooyi ile sohbetin ardından gerçekleşen panel, Prof. Boyacıgiller’in istatistiksel veriler ışığında iş dünyasında farklı pozisyonlardaki kadınların konumları hakkında yaptığı konuşma ile başladı. Ardından, Ümran Beba ve Debra Crew, iş dünyasından birer kadın lider olarak, kadının güçlenmesine dair düşüncelerini paylaştılar. Beba ve Crew, ekonomide daha fazla aktif kadın olmasının getirilerini, ülkemizde, Avrupa’da ve dünyada kadının ekonomik güçlenmesi için iş dünyasının neler yapabileceğini değerlendirdiler.



Panelin bir diğer katılımcısı olan vekadın-erkek eşitliği ile insan hakları konularında çalışmalar yürüten Şafak Pavey, aktif bir siyasetçi olmasından da yola çıkarak, ekonomide kadının güçlenmesi için siyasi alanda neler yapılabileceğine dair düşüncelerini dile getirdi.



Pavey’in ardından söz alan Bülent Eczacıbaşı, iş dünyasında üst düzey bir erkek lider olarak kurumunun kadın güçlenmesine neden öncelik verdiğini ve Eczacıbaşı Holding’in kadın güçlenmesi konusundaki örnek çalışmalarını anlattı. Son olarak söz alan Serra Yılmaz da, aktif bir kadın sanatçı olarak sanatın toplumu dönüştürücü etkisini ve kadın sanatçıların farklı disiplinleri birleştirici ve kamuoyunu etkileyici güçleri göz önünde bulundurulduğunda toplumsal cinsiyet eşitliğini hayata geçirmek konusunda neler yapılabileceğini tartıştı.



Four Seasons Bosphorus’da gerçekleşen “Kadın Liderlerin Öncülüğü – Sürdürülebilir Ekonomi için Kadının Güçlenmesi” forumunu takip eden 200’den fazla davetli arasında, Türkiye’nin iş, sağlık, sanat ve medya dünyasından önde gelen kadın temsilciler yer aldı. 


PepsiCo Hakkında

PepsiCo, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markasının yanı sıra diğer onlarca markasıyla gıda ve meşrubat alanında dünyanın en geniş portföyüne sahiptir.  Ana şirketleri olan Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay ve Pepsi Cola ayrıca, tüketicilerin hayatlarına keyif katan, ve dünya genelinde tanınan, saygı duyulan yüzlerce sağlıklı, lezzetli yiyecek ve içecek üretiyor.Yıllık cirosu 60 milyar dolara yaklaşan PepsiCo’nun, çalışanları toplum ve gezegenimiz adına daha sağlıklı bir geleceğe yatırım yaparak sürdürülebilir büyüme hedefini gerçekleştirmek için birlikte çalışıyor.

Bu hedefe olan bağlılığın aynı zamanda PepsiCo için daha başarılı bir gelecek anlamına geldiğini düşünüyor ve bunu “Fayda Gözeten Performans” olarak adlandırıyor.

PepsiCo, “Fayda Gözeten Performans” vizyonu ile yerel tatlara hitap eden geniş yiyecek ve içecek yelpazesi sunmayı; enerji ve su kaynaklarını korumak ve ambalaj miktarlarını azaltmak da dahil olmak üzere çevre üzerindeki etkilerini asgari seviyeye indirmek için yenilikçi yöntemler bulmayı; çalışanlarına mükemmel bir çalışma ortamı sağlamayı; faaliyet gösterdiği yerlerde yerel topluluklara saygı göstererek onları desteklemeyi ve onlara yatırım yapmayı vaat ediyor. Türkiye'de atıştırmalık pazarında PepsiCo’nun yiyecek şirketi Frito Lay ile 1993 yılından bu yana, içecek pazarında ise PepsiCo İçecek ile 2009 yılından bu yana Türk tüketicisine kaliteli ve yenilikçi ürünleri ile hizmet vermeye devam ediyor.

Daha detaylı bilgi için www.pepsico.com.tr  adresini ziyaret ediniz.

PepsiCo’yu aşağıdaki bağlantıları tıklayarak takip edebilirisiniz:

·         Twitter (@PepsiCo)

·         Facebook

·         PepsiCo Bloglar

·         PepsiCo Basın Bültenleri

·         PepsiCo Multimedya

·         PepsiCo Videos





KAGİDER Hakkında

KAGİDER - TÜRKİYE KADIN GİRİŞİMCİLER DERNEĞİ

KAGİDER, Eylül 2002'de 37 kadın girişimci tarafından ülke çapında faaliyet gösteren ve kar amacı gütmeyen bir sivil toplum örgütü olarak İstanbul'da kuruldu. KAGIDER bugün farklı sektörlerde aktif olarak çalışan ve değer üreten 260 kadın girişimci üyesi ile büyümeye ve güçlenmeye devam etmektedir. KAGİDER’in vizyonu, “kadının üreterek ve varlığını özgürce ortaya koyarak tüm karar süreçlerinde etkin rol aldığı bir dünya yaratmak”tır. Misyonu ise, kadın girişimciliğini geliştirmek; ekonomik ve sosyal yaşamda kadının konumunu güçlendirmek olarak tanımlanmaktadır.KAGİDER’in temel çalışma alanları; a) Girişimcilik ve Liderlik Çalışmaları ve b) Kadın Güçlenmesi için Savunu Çalışmalarıdır. KAGİDER İstanbul'da ve Anadolu'nun farklı illerindeki kadın girişimcilere iş kurma ve geliştirme süreçlerinde kapsamlı eğitimler sağlamanın yanı sıra, kadın girişimci adaylarına inkübasyon, danışmanlık ve mentörlük desteği sunar. Diğer taraftan genç kadınlar arasında farkındalık yaratma çalışmaları ile onları daha iyi eğitim almaları ve iş yaşamına başarılı geçişleri yönünde destekler.

KAGİDER, toplumsal cinsiyet eşitliği anlayışını hayatın her alanına yaymak için verilmesi gereken ilk mücadelenin kadının ekonomik, siyasi, toplumsal güçlendirilmesi olduğunu savunmaktadır. Bu bağlamda KAGİDER, kadının yerel ve ulusal düzeyde siyasete katılımını desteklemek; iş yaşamına girişimci ve profesyonel olarak katılımını sağlamak, eğitime katılımını artırmak, toplumsal yaşamın her alanında görünür ve etkin olmasını sağlamak için aktif savunu çalışmaları yürütmektedir. KAGİDER Türkiye'nin AB üyeliğine inanmakta, üyelik sürecine destek vermekte ve bu süreçte kadınların oynayacağı aktif rolun önemini savunmaktadır.Avrupa çapında 4000 kadın örgütünün bağlı bulunduğu bir çatı organizasyon olan Avrupa Kadın Lobisi (AKL) üyesi olan KAGİDER bölgesel ve uluslararası kadın kuruluşları ile yakın ilişki içerisindedir. Uluslararası Kadın İttifakı (TIAW), Akdeniz İşkadınları Derneği (AFAEMME) ve Balkan Kadın Koalisyonu üyesidir.


facebook.com/kagider.biz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder