Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam
şirketi Nestlé, 2013 yılı küresel finansal sonuçlarını açıkladı. Açıklanan
sonuçlara göre, Nestlé geçtiğimiz yıla göre cirosunu %2.7 oranında artırarak 92,2
milyar İsviçre Frankı satışa ulaştı, organik büyüme %4.6, reel iç büyümesi %
3.1 olarak gerçekleşti.
Nestlé
CEO'su Paul Bulcke 2013 yılı sonuçlarıyla ilgili yaptığı değerlendirmede şu görüşlere
yer verdi: “2013 yılında makro çerçevede büyüme, gelişmiş ülkelerde en alt
düzeyde, gelişen pazarlarda ise daha önce gördüğümüz seviyelerin altında
yumuşak bir büyüme seyri izledi. Nestlé olarak bu duruma, marka desteğini
artırarak, inovasyonları hızlandırarak ve fiyatlandırmalarımızın tüketici
ihtiyaçlarını dikkate alacak şekilde gerçekleşmesini sağlayarak yanıt verdik”.
“2014’te %5 büyüme ile beklentilerin üzerine çıkabiliriz”
Paul Bulcke, 2013 yılı
sonuçlarından hareketle Nestlé’nin 2014’teki ve uzun vadedeki hedeflerine
ilişkin olarak ise şunları söyledi:
"Uzun
vadeli stratejik yönelimimiz ise beslenme, sağlık ve iyi yaşam konusunda lider
olmaktır. Bu stratejiyi, Nestlé Health Sciences’ın oluşturulmasıyla
güçlendirdik ve Nestlé Skin Health S.A.'nın kurulmasıyla uzmanlaşmış tıbbi cilt
tedavisi alanına yönelik olarak genişletiyoruz. Geçtiğimiz yılın zorlu
geçmesinin ardından 2014 yılı da büyük ihtimalle aynı şekilde geçecek.
Nestlé'nin kârlı büyüme ve kaynak verimliliği modeli ile performansımızı artırmak
için disiplinli bir şekilde hareket etmeye devam edeceğiz. Bu nedenle 2014 yılı
performansımızın geçtiğimiz yıla benzer olacağını bekliyorum ve ikinci yarısı
ağırlıklı olmak üzere yaklaşık %5 oranında büyüme ile beklentilerin üzerine
çıkacağımızı, kârlılık, sabit kurlarda hisse başına baz kazançlarda ve sermaye
verimliliği konusunda gelişme göstereceğimize inanıyorum".
Büyümenin bölgesel dağılımı
Nestlé Grubu'nun 2013’teki organik büyümesi geniş bazlı oldu;
Amerika kıtasında % 5,1, Avrupa'da %0,8 ve Asya, Okyanusya ile Afrika'da %7,4
olarak gerçekleşti. Nestlé’nin faaliyetleri gelişmiş pazarlarda %1,0 büyüdü ve 51,4
milyar İsviçre Frankı'na ulaştı. Gelişmekte olan piyasalarda ise % 9,3 büyüme ile 40,8 milyar
İsviçre Frankı satış rakamı elde edildi. Reel iç büyüme, Amerika kıtasında %
2,1, Avrupa'da %1,9 ve Asya, Okyanusya ve Afrika'da %5,9 oldu. Bu büyüme
oranı Nestlé’nin beklentilerin üzerinde performans göstermesini sağlayan
önceliklere odaklanmış olmasının bir yansıması. Nestlé, tüketicilere en
kaliteli değeri sağlayarak rekabetçi olabilmeyi, markalarına yatırım yapmayı ve
günün zorlu ortamında kazanabilmek için yetkinliklerini geliştirmeyi
öncelikleri olarak benimsiyor.
Nestlé
Hakkında
Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi
Nestlé’nin temelleri 1867 yılında İsviçre’nin Vevey kasabasında atılır.
Kimyager olan şirketin kurucusu Henri Nestlé dünyanın ilk hazır bebek mamasını
geliştirir. Farine Lactée” (sütlü un) ismi verilen bu ilk Nestlé ürünü,
şirketin insanı ve sağlığı her şartta öncelikli tutma, bilimsel araştırma
kalite, güven, gibi temel değerlerinin de bir sembolü olur.
Nestlé, 147 yılda yeni ürünler, yeni
kategoriler ile istikrarlı bir şekilde büyümüş ve dünya gıda ve beslenme
sektörünün lideri haline gelmiştir. Bugün Nestlé 500’e yakın fabrikası 339,000
çalışanı ile dünyanın neredeyse tüm ülkelerinde faaliyet göstermektedir.
4 kıtada 34 merkezde 5500 kişilik bir ekiple AR-GE
çalışmaları yürüten Nestlé, AR-GE’ye her yıl yaptığı 1, 7 milyar Amerikan
Doları yatırımla araştırma geliştirme konusunda da gıda firmaları arasında
lider konumdadır. 1909 yılında, ülkemize giren Nestlé Türkiye’nin en
köklü gıda firmasıdır. 1927’de ülkemizin ilk çikolata fabrikasını kurarak
üretime başlayan Nestlé, bugün 12 kategoride 800‘ ün üzerinde ürünü
ve 50‘ye yakın markasıyla faaliyet göstermektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder