Mobil Pazar araştırma şirketlerinin yaptığı 2013 araştırmalarında, Huawei
dünya akıllı telefon pazarında üçüncülüğü korurken, diğer akıllı telefon
üreticiler arasında önceki yıla göre en yüksek artışı gösteren marka oldu.
Global bilgi ve iletişim teknolojileri markası Huawei,
pazar araştırma şirketleri IDC, Strategy Analytics ve Canalys’in yayınladıkları
araştırmalara göre, 2013 yılında gerçekleşen küresel akıllı telefon pazarında
üçüncü sırada yer aldı.
IDC’nin
Küresel Mobil Telefon Araştırmasına göre, Huawei, akıllı telefon üreticileri
arasında önceki yıla göre en yüksek artışı gerçekleştirerek akıllı telefon
pazarında yüzde 67.5 büyüdü. Akıllı telefon pazarındaki üçüncü sırayı koruyan
Huawei, 2013 yılında 48.8 milyon akıllı telefon satışıyla yüzde 4.9 pazar
payına sahip oldu.
Raporda,
küresel akıllı telefon satışları 2013 yılında yüzde 38 büyüdüğü ve 1 milyardan
fazla akıllı telefonun satıldığı belirtildi. Huawei, geçtiğimiz senenin son
çeyrek döneminde, 16.4 milyon akıllı telefon satışına erişerek, 2012 yılının
aynı dönemine göre yüzde 56.5’lik bir artışa imza attı. Raporla ilgili yorum
yapan IDC araştırma şirketi, Huawei’nin kendi markası altında ürettiği telefon
satışlarını büyük oranda artırdığını belirterek, “Huawei, tüm dünyadaki
üçüncülüğünü korudu ve önde gelen akıllı telefon üreticileri arasında önceki
yıla göre en yüksek satış hacmine ulaşan üretici oldu” dedi.
Huawei’nin
en yüksek yıllık artış oranıyla küresel akıllı telefondaki üçüncülüğü
korumasını arkasında, markasını global düzeyde taşıyan amiral gemisi
özellikteki akıllı telefonların başarısı yatıyor. Huawei’nin açıklamasına göre
ise, 2013 yılında 52 milyon akıllı telefon satıldı ve 2012 yılıyla
kıyaslandığında bu oran yüzde 60 artış göstererek, toplam satış gelirine yüzde
18’lik artış sağladı. Bugüne kadar 600 iş ortağı aracılığıyla 140’tan fazla pazarda
ürünlerini sunan Huawei, bugün Çin, Rusya, İtalya, Suudi Arabistan, Filipinler
ve Güney Afrika’daki piyasaların yüzde 80’ine ulaştı.
Marka bilinirliği yüzde 110 arttı
Marka
bilinirliği konusundaki çalışmalara ağırlık veren Huawei, IPSOS’un
araştırmasına göre marka bilinirliğini küresel düzeyde yüzde 52’ye ulaşırken, önceki
yıla göre yüzde 110 oranında bir bilinirlik artışı gerçekleşti.
2013 yılında, Huawei akıllı telefonları, telefon
ürün grubu içinde yüzde 87’sini oluşturdu. Bu oranın yüzde 12’sini, orta-yüksek
segmentteki ve 250 dolar üzerinde fiyata sahip Huawei Ascend P6 gibi telefonlar
oluşturuyor. Huawei’nin amiral gemisi telefonu olarak öne çıkan Ascend P6
100’den fazla ülkede satışa devam ederken, 18 Haziran 2013 tarihinde lansmanı
yapıldıktan sonra satış miktarı 3 milyon seviyesini aştı.
Futbol sponsorluklarıyla dikkat çekti
Huawei,
akıllı telefon pazarında, ‘Mümkün kıl’ mottosuyla tüm dünyada promosyon
kampanyaları da gerçekleştirirken, aynı zamanda İspanya La Liga Ligi, İtalyan
AC Milan ve Almanya’daki Borussia Dortmund futbol kulüpleriyle sponsorluk
faaliyetleri de dikkat çekti.
Huawei’nin
küresel akıllı telefon pazarında üçüncü sıradaki yeri, markanın önümüzdeki 5
yıl içinde kaliteli, inovatif ve tasarımlarıyla ön plana çıkan ve daha fazla
insana ulaşan akıllı telefon markası olma taahhüdünü de destekliyor. Son olarak
Huawei, 2014 CES fuarında, 6.1 inçlik IPS ekranı,4050 mAh bataryası ve 5 mega
piksellik ön kamerasıyla dikkat çeken Huawei Ascend Mate2 4G ile birlikte, bir
dizi 4G LTE cihazı da tanıttı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder