14 Şubat 2014 Cuma

Huawei, 2013’te küresel akıllı telefon satışında ilk üçteki yerini korudu

Mobil Pazar araştırma şirketlerinin yaptığı 2013 araştırmalarında, Huawei dünya akıllı telefon pazarında üçüncülüğü korurken, diğer akıllı telefon üreticiler arasında önceki yıla göre en yüksek artışı gösteren marka oldu.

Global bilgi ve iletişim teknolojileri markası Huawei, pazar araştırma şirketleri IDC, Strategy Analytics ve Canalys’in yayınladıkları araştırmalara göre, 2013 yılında gerçekleşen küresel akıllı telefon pazarında üçüncü sırada yer aldı.

IDC’nin Küresel Mobil Telefon Araştırmasına göre, Huawei, akıllı telefon üreticileri arasında önceki yıla göre en yüksek artışı gerçekleştirerek akıllı telefon pazarında yüzde 67.5 büyüdü. Akıllı telefon pazarındaki üçüncü sırayı koruyan Huawei, 2013 yılında 48.8 milyon akıllı telefon satışıyla yüzde 4.9 pazar payına sahip oldu.

Raporda, küresel akıllı telefon satışları 2013 yılında yüzde 38 büyüdüğü ve 1 milyardan fazla akıllı telefonun satıldığı belirtildi. Huawei, geçtiğimiz senenin son çeyrek döneminde, 16.4 milyon akıllı telefon satışına erişerek, 2012 yılının aynı dönemine göre yüzde 56.5’lik bir artışa imza attı. Raporla ilgili yorum yapan IDC araştırma şirketi, Huawei’nin kendi markası altında ürettiği telefon satışlarını büyük oranda artırdığını belirterek, “Huawei, tüm dünyadaki üçüncülüğünü korudu ve önde gelen akıllı telefon üreticileri arasında önceki yıla göre en yüksek satış hacmine ulaşan üretici oldu” dedi.

Huawei’nin en yüksek yıllık artış oranıyla küresel akıllı telefondaki üçüncülüğü korumasını arkasında, markasını global düzeyde taşıyan amiral gemisi özellikteki akıllı telefonların başarısı yatıyor. Huawei’nin açıklamasına göre ise, 2013 yılında 52 milyon akıllı telefon satıldı ve 2012 yılıyla kıyaslandığında bu oran yüzde 60 artış göstererek, toplam satış gelirine yüzde 18’lik artış sağladı. Bugüne kadar 600 iş ortağı aracılığıyla 140’tan fazla pazarda ürünlerini sunan Huawei, bugün Çin, Rusya, İtalya, Suudi Arabistan, Filipinler ve Güney Afrika’daki piyasaların yüzde 80’ine ulaştı.



Marka bilinirliği yüzde 110 arttı
Marka bilinirliği konusundaki çalışmalara ağırlık veren Huawei, IPSOS’un araştırmasına göre marka bilinirliğini küresel düzeyde yüzde 52’ye ulaşırken, önceki yıla göre yüzde 110 oranında bir bilinirlik artışı gerçekleşti.

2013 yılında, Huawei akıllı telefonları, telefon ürün grubu içinde yüzde 87’sini oluşturdu. Bu oranın yüzde 12’sini, orta-yüksek segmentteki ve 250 dolar üzerinde fiyata sahip Huawei Ascend P6 gibi telefonlar oluşturuyor. Huawei’nin amiral gemisi telefonu olarak öne çıkan Ascend P6 100’den fazla ülkede satışa devam ederken, 18 Haziran 2013 tarihinde lansmanı yapıldıktan sonra satış miktarı 3 milyon seviyesini aştı.

Futbol sponsorluklarıyla dikkat çekti
Huawei, akıllı telefon pazarında, ‘Mümkün kıl’ mottosuyla tüm dünyada promosyon kampanyaları da gerçekleştirirken, aynı zamanda İspanya La Liga Ligi, İtalyan AC Milan ve Almanya’daki Borussia Dortmund futbol kulüpleriyle sponsorluk faaliyetleri de dikkat çekti. 

Huawei’nin küresel akıllı telefon pazarında üçüncü sıradaki yeri, markanın önümüzdeki 5 yıl içinde kaliteli, inovatif ve tasarımlarıyla ön plana çıkan ve daha fazla insana ulaşan akıllı telefon markası olma taahhüdünü de destekliyor. Son olarak Huawei, 2014 CES fuarında, 6.1 inçlik IPS ekranı,4050 mAh bataryası ve 5 mega piksellik ön kamerasıyla dikkat çeken Huawei Ascend Mate2 4G ile birlikte, bir dizi 4G LTE cihazı da tanıttı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder