ING
Bank, şimdi de dijital bankacılık ile “eski köye yeni adet” getiriyor. Yeni dönem bankacılık
anlayışının odağına dijital teknolojiyi yerleştiren ING Bank, yeni İnternet
Şubesi ile bankacılık anlayışını tamamen değiştiriyor.
Türkiye’de
bir ilk olarak cihaz bağımsız tasarlanan ING Bank yeni İnternet Şubesi, tüm bankacılık
işlemlerini sadece iki adımla gerçekleştirmenin yanı sıra Facebook
kullanıcılarına para transferini de mümkün kılıyor.
ING
Bank’ın yenilenen İnternet Bankacılığı Platformu SMART, GSMA’nın düzenlediği
mobil iletişim dünyasının liderlerini belirleyen 2014 Global Mobil Ödülleri’nde
‘Tüketici Mobil Servisi’ kategorisinde finale kaldı. ING Bank, bu ödül
kategorisinde yer alan tek banka oldu.
Türkiye’nin en iddialı bankacılığına imza atan ING Bank, yeni internet
şubesi ile dijital bankacılıkta dönüşümü başlatıyor. ‘Cihaz Bağımsız (Responsive
Design)’ olarak tanımlanan platform ile sektöre “her cihaza uyumlu
bankacılık” anlayışı geliyor. Dünyanın direkt bankacılık lideri olan ING’nin
bilgi birikimi ile yaratılan model ING Grubu’ndaki başka ülkelere de ihraç
edilecek.
ING Internet şubesi, bilgisayar, tablet, akıllı telefon ayrımını ortadan kaldırmasının
yanı sıra tüm işlemleri “iki adım” ile gerçekleştirme imkanı sunuyor.
Ayrıca, İnternet Şubesi’nde ING Bank’ta hesabı olmayan Facebook
kullanıcılarına para transferi yapılabiliyor.
Türkiye’de ilk defa klavye kısa yolları ile en sık kullanılan işlemlere
hızlı erişim sağlayan yeni İnternet Şubesi aynı zamanda TC kimlik numarası ya
da kart bilgileri ile internet bankacılığına hızlı giriş imkanı sağlıyor. ING
Bank, güçlü analitik altyapısı sayesinde İnternet Şubesi’nde kullanıcılara, daha
önceki ziyaretlerine ve mevcut ihtiyaçlarına uygun özel teklifler sunuluyor.
ING Bank
Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Barbaros Uygun: “Yarının ING Bank’ı
mobil bankacılık ile şekillenecek”
ING Bank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Barbaros Uygun “Bizim
için 2013’te ‘yeni dönem bankacılığı’ daha da önem kazandı. Gelişen teknoloji
ve trendlere bakarak önümüzdeki 5-10 yıllık bankacılık haritasını çıkardık. Biz
dijitali inovasyonla harmanlayarak yarının ING Bankını inşa ediyoruz. İki yılda
altyapımıza çok yatırım yaptık. Bu çerçevede alternatif kanallara, özellikle
mobile odaklandık.
Öngörüsel analitik en önemli önceliklerimizden bir tanesi. Teknolojinin
gelişimiyle birlikte büyük ölçekte verilere ulaşabiliyor ve bunları hızlı
şekilde analiz edebiliyoruz. Verileri müşteri yararına kullanarak doğru zamanda
doğru kanalla doğru ürünü sunmayı hedefliyor, karar süreçlerimizi daha analitik
bir yapıya oturtuyoruz. Nitekim web sitemiz ve İnternet Şubemiz tüm bu
çalışmalar paralelinde odağına kolaylık, erişilebilirlik ve hız fonksiyonlarını
alarak ilkleri bünyesinde barındıran bir platform halini aldı.
Sadece 1
dakikada EFT
Barbaros Uygun, “ING Bank İnternet Şubesi’nin sağladığı kolaylık ve hız
ile internetten EFT süresini 1 dakikaya indirdik. ING Mobil’de yapacağımız
yeniliklerle önümüzdeki dönemde de müşterilerimizin ihtiyaçlarına, onların
beklentilerinin üzerinde karşılık verecek ve yeni jenerasyona uyumlu ürünler
geliştirmeyi sürdüreceğiz. Yarının ING’sinde, müşterilerimizle ilgilenme şeklimiz,
hizmet sunma tarzımız ve müşteri takibimiz bugünkünden çok daha farklı olacak” diye
ekledi.
“Facebook
kullanıcılarına para transferi yapılacak”
Yeni platformu kurgularken, başta genç nüfus olmak üzere toplumun tüm
kesimlerinde kullanımı giderek artan sosyal medya platformlarını da
unutmadıklarına değinen Barbaros Uygun, “Türkiye’de ilk kez dijital
bankacılıkta facebook entegrasyonu geliştirerek, ING Bank’ta hesabı olmasa da
facebook kullanıcılarına sadece iki adımla para göndermeyi mümkün hale
getirdik” dedi.
“Dijital
ekonomiye hazırız”
ING Bank yeni İnternet Şubesi’nin Türkiye’deki dijital bankacılık
tanımlamasını değiştireceğine dikkat çeken Barbaros Uygun, “Ekonomi ve
bankacılık sektöründeki ağırlığı giderek artan dijital çağa ve bu çağın
yarattığı ekonomiye ING Bank Türkiye olarak hazırız” dedi.
Mobil cihazların penetrasyonunun yükselişi ve verinin herkes tarafından
kolaylıkla tüketimi ile birlikte şubesiz bankacılığının geldiği noktanın
beklentilerin üzerinde olduğuna vurgu yapan Uygun, Türkiye’de mobil
penetrasyonda %10’luk bir büyümenin GSYH’da kişi başı 0.6 puanlık bir artış
getirdiğine dikkat çekti.
“ING Bank
Internet Şubesi, şube bankacılığında da yeni bir dönemi başlatıyor”
Barbaros Uygun, yeni web sitesi ve internet bankacılığının yanı sıra yeni
mobil uygulamalarla tamamen dijitale dayalı bir model geliştirdiklerini
belirtti. Bankacılıkta konfor, kolaylık ve hızın ING Bank İnternet Şubesi ile
yeniden tanımlandığını ifade eden Uygun, şube bankacılığı anlayışını da değiştireceklerini
söyledi.
“Biz ING Bank olarak mobil bankacılık altyapısını şube bankacılığına
taşıyarak bir ilke daha imza atıyor ve böylece yeni bir şube bankacılığı anlayışı
geliştiriyoruz. Şubelerimizden de çok yalın, basit ve hızlı bankacılık hizmeti
sunacağız. Yeni teknolojiyi kullanarak daha esnek, uygun maliyetli hizmet
sunacak ve rekabette de avantajlı konuma geleceğiz” dedi.
“Teknoloji
yatırımlarımızla mobil kullanan müşteri sayımız yüzde 325 arttı”
Dünyada ve Türkiye’de mobilin internetten daha hızlı büyüdüğüne dikkat
çeken Barbaros Uygun, “Dünyada her dört cep telefonu sahibinden birisi
telefonundan finansal bir işlem gerçekleştiriyor. Türkiye’deki internet
penetresyonu yüzde 44, mobil abone sayısı penetrasyonu yüzde 91.1, akıllı
telefon penetrasyonu ise yüzde 24 ve bu oran giderek yükseliyor.
Türkiye’de 2014 yılında akıllı telefon adedinin 44 milyona yükselmesi
bekleniyor. Bu artışa paralel olarak, mobil bankacılık kullanımı da yıllar
içinde artış gösteriyor. Türkiye Bankalar Birliği verilerine göre Eylül
2012’den Eylül 2013’e kadar geçen 1 yıllık sürede mobil bankacılık müşteri
sayısı %117’lik büyümeyle yaklaşık 2 milyondan yaklaşık 4.5 milyona ulaştı.
Mobil platformlardan yapılan para transferleri yine aynı tarihler arasında
%163’lük büyüme ile 2.5 milyondan 6.5 milyon adede yükseldi. Fatura, vergi gibi
ödemeler %225 ile en yüksek büyümeyi elde ederek yaklaşık 1.3 milyondan 4.3
milyona adede çıktı. Kredi kartı işlemlerindeki artış ise 700 binlerden 2.3
milyonlara doğru %218’lik büyüme gösterdi.”
Uygun teknoloji bankacılığının, ING Grubu’nun globalde en güçlü olduğu alan
olduğuna da değinerek “Global açıdan ciddi bir birikime sahip olduğumuz mobil
kanallara ağırlık vererek cihaz ve platform çeşitliliğine yatırım yaptık. Teknolojiye
yaptığımız yatırımlarla 2012 yılından beri ING Mobil’i kullanan müşteri sayımızı
yüzde 325 oranında artırdık. Yeni İnternet Şubemiz ile birlikte bu iddiamızı bir
adım daha ileri taşıyacağız” dedi.
“Mobil
kullanımına hakim ve fiyata hassas yeni bir müşteri ile karşı karşıyayız”
Barbaros Uygun, yeni dönem bankacılık anlayışlarının çıkış noktasında
mobil kullanımının artmasının yanı sıra müşterilerin basitlik ihtiyacı, akıllı
telefonların yaygınlaşması ve değişen müşteri profili olduğunu belirtti.
Uygun, “Y kuşağı X kuşağına göre daha az TV
izleyip, daha az radyo dinliyor ve daha az gazete okuyor. Tüm bunlara karşın
daha fazla internet kullanıyor. Ülkemizde kişi başına düşen taşınabilir cihaz
sayısı ortalaması 5.4. Bu oran ABD, Almanya, Japonya gibi gelişmiş 12 ülkenin
ortalaması yüzde 5.2; Hindistan, Endonezya, Arjantin gibi gelişmekte olan 8
ülkenin ortalamasıysa 6.15” dedi. Dijital çağda müşteri profilinin de değiştiğine
dikkat çeken Uygun yeni müşteri profilinin, her konuda bilgili, mobil kullanıma
öncelik veren, dijital alanda bilgi sahibi ve sosyal mecralarda aktif ve
fiyatlara hassas olduğunu vurguladı.
ING Bank, GSMA Ödülleri’nde finale kaldı
ING Bank, yenilenen internet bankacılığı
platformu ile her yıl iletişim ve teknoloji dünyasının liderlerini belirleyen
GSMA 2014 Global Mobil Ödülleri’nde Tüketici Mobil Servisi kategorisinde finale
kalan tek banka oldu. ING Bank’ın daha sosyal ve daha mobil internet
bankacılığı platformu, geçtiğimiz yıl da İnteraktif Medya Ödülleri’nde
Sınıfının En İyisi Ödülü’nü almıştı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder