BDDK’nın kredi kartı taksitlerindeki
süre kısıtlamasının yanısıra artan mağaza ve pazarlama maliyetleri perakende
sektöründe KOBİ’lerin e-ticarete yönelmesine neden oldu. Türkiye’nin lider
alışveriş platformlarından n11.com’un yaptığı açıklamaya göre mağaza açmak için
yapılan başvurular Ocak ayından bu yana 3 kat artış göstererek haftada 650
KOBİ’ye yükseldi.
Maliyetlerdeki artışlar, kredi kartı
taksitlendirmede uygulamaya giren sınırlandırmalarla birlikte zora giren
KOBİ’ler e-ticarete yöneldi. KOBİ’lerin yaşadığı sorunları öngörerek yeni
reklam kampanyasında hedef kitle olarak perakendecileri belirleyen n11.com,
kampanya ardından sağlanan farkındalıkla platformda mağaza açmak isteyenlerin
sayısında rekor artışlar olduğunu bildirdi.
Ocak ayı
sonunda yayına giren Sergen Yalçın ve mağaza sahiplerinin rol aldığı reklam
kampanyasının ardından birçok mağaza n11.com’a dahil olmak için sırada
bekliyor.
Sergen Yalçın ve n11.com’da satış
yapan markaların yöneticilerinin rol aldığı n11.com’un e-ticaret yoluyla satıcılara yaptığı katkıyı vurgulayan
reklam filmi alışverişin uğurlu adresine olan ilgiyi artırdı. Kemal Tanca Genel
Müdürü Akın Altuğ, Silk & Cashmire Yönetim Kurulu Üyesi Ferhat Zamanpur ve
3K Halı Yönetim Kurulu üyesi Metin Yılmaz rol aldığı son reklam filminin
ardından n11.com’a mağaza açmak için yapılan başvurular Ocak ayından bu yana 3
kat artış gösterdi. n11.com’da satış yapmak için başvuru
yapan mağaza sayısı önceki aylarda haftada 150 ila 200 arasındayken Ocak ayı
sonundan itibaren 550 ila 650’ye yükseldi.
“n11.com’da yer alın, işiniz güvenle
büyüsün” sloganıyla hazırlanan reklam ile n11.com işini büyütmek, e-ticaret
alanında yer almak isteyen girişimcilere çağrıda bulunuyordu. Dükkan kirası,
pazarlama maliyetleri gibi maliyetlerden kurtularak e-ticarete yönelen
KOBİ’lere sağladığı bilişim altyapısı ve pazarlama hizmetleri ile n11.com 2013
yılının ilk 9 ayında 7.000’in üzerinde kayıtlı mağaza sayısına ulaştı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder