ANKARALI ÖĞRENCİLER UZAYA GİTMEYİ HAYAL EDİYOR
Algı stratejisti ve Koç Üniversitesi Öğretim görevlisi Semih Yalman tarafından, hayal kurmaya teşvik eden, gençlere yönelik olarak üniversite öğrencileri ile birlikte tasarlanan “Dreamstalk” hayal etkinliği 2 Mart, Pazar günü Ankara Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde gerçekleştirildi. Hayallerin paylaşıldığı etkinlikte, n11.com Marka Müdürü Ömürden Sezgin, marka ve inovasyon üzerine bir sunum gerçekleştirdi. Yoğun ilginin gösterildiği etkinlikte n11.com, gençlerin hayallerinin gerçekleşmesi için destek verdi.
Semih Yalman tarafından gençlerin hayal kurmalarını, bu hayallerinin gerçekleşmesini ve hayal dünyalarının ortaya çıkmasını amaçlayan, hayalin olumsuz algısını ortadan kaldırmayı hedef alan Dreamstalk etkinliği, n11.com’un desteği ile Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde yapıldı. Algı stratejisti Semih Yalman liderliğinde yapılan etkinlikte gençler birbirinden ilginç hayallerini paylaştı.
Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte birbirinden ilginç hayaller dile geldi. Ankaralı öğrencilerin birçoğunun en büyük hayali uzaya gitmek olurken, öne çıkan hayaller arasında Amazonlara gitmek, otomobil tasarlamak, internet sitesi girişimcisi olmak, lösemili hastalar için çözümler bulmak, dünyayı uzaktan izlemek, dünyanın her noktasından toprak toplayıp sera yapmak, İsviçre fiyortlarında “bungee jumping” yapmak gibi hayaller yer aldı.
Işık Üniversitesi, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, Koç Üniversitesi, Konya Mevlana Üniversitesi ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi ardından, 9 Eylül Üniversitesi, Bilkent Üniversitesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Akdeniz Universitesi, Boğaziçi Universitesi ve Erzincan Üniversitesi’nde devam edecek olan Dreamstalk etkinliklerinde jüri tarafından seçilen proje ve öneriler uzmanlar yardımıyla şekillendirilecek ve maddi destekle hayata geçecek.
Gençlerle buluşmasında hayalin bireysel ve sosyal gelişim içerisindeki öneminin altını çizen Yalman, “Farkı yaratacak olan hayaldir. Sonuçta tarihte hayallerinin peşinden koşanlar bu dünyada derin izler bırakmış, insanlığın evrimine katkıda bulunmuştur.” derken, n11.com İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu üyesi İzi Adato, Dreamstalk etkinlikleriyle gençlerin içinde saklı olan potansiyeli ortaya çıkarmayı amaçladıklarını belirtti.
Etkinlikte marka ve inovasyon üzerine bir sunum yapan n11.com Marka Müdürü Ömürden Sezgin, ‘Markaların da insanlar gibi bir kişiliği, bir tarzı, bir karakteri vardır. Stratejileri ve hedef kitleleri çerçevesinde iletişim yaparlar. Marka yaratmak, sadece iletişim yapmak ile değil, araştırma, analiz ve uygulamanın da olduğu, tutarlı bir marka mühendisliği çalışmasıdır. Bugün ODTÜ’de n11.com olarak doğuş hikâyemizi, stratejilerimizi ve hayallerimizi paylaştık. Dreamstalk ile birlikte de, katılımcı öğrencilerin hayallerini dinledik. Zehir gibi genç beyinlere sunum yapmak, hayallerimizi anlatmak ve onların büyük hayallerini dinlemek gerçekten heyecan vericiydi. Bundan sonra da farklı üniversitelerde benzer çalışmalar yapmaya, kendi hikâyemizi anlatıp onlara ilham verirken, onların hayal ve hikâyelerini de dinlemeye devam edeceğiz.’ sözleriyle düşüncelerini dile getirdi.
Algı stratejisti Semih Yalman: “Hayaller fark yaratır”
Üniversite öğrencilerini hayal kurmaya teşvik etmek istediklerini ifade eden Semih Yalman gençlere hayal kurma çağrısı yaparken “Farkı yaratacak olan hayaldir. Sonuçta tarihte hayallerinin peşinden koşanlar bu dünyada derin izler bırakmış, insanlığın evrimine katkıda bulunmuştur. Ancak zaman zaman hayalperest olmakla fark yaratabilecek insanları suçlamışız. Hayalin gerçek olabilmesi için öncellikle dillenmesi gerekiyor ve bunun da birileri tarafından bütün önyargılardan ve kısıtlardan muaf bir şekilde dinlenmesi gerekiyor. Kurumlar üniversitelere gidiyor ancak sadece konuşuyor, öğrencileri dinleyen yok. Halbuki onların hayal dünyalarında o kadar çok şey gizli ki... Bugüne kadar gençlere gücün, paran, diploman, çevren kadarsın dediler ancak unutmayın aslında hayaliniz kadarsınız. Başarılı olmak için dünyayla ters düşmeyi göze almalı ve hayal meydan okumaya dönüşmeli. Sen hayal alemindesin diyenlere sözüm biz oradan geldik, ve hayal kurarak ben geri dönüşümü hızlandırıyorum. İnsanlar hep kalıpların içine saklanıyorlar, içinde bulundukları ortama, görsel hafızalarına, dünyayı anladığı şekle saklanıyorlar. Gerçekten fark yaratanlara baktığınızda tüm zorlu koşullara rağmen hayallerine fırsat verenlerin, bedel ödeyenlerin başarılı olduğunu görürsünüz. Anaokulunda %98 oranında olan hayal kapasitesi üniversite çağlarında %2’ye düşüyor. Toplumun önünün açılması için bu kapasiteyi sınırlamamak yaratıcılığı kışkırtmak gerekli.” sözleriyle düzenlenen hayal etkinliğinin anlam ve önemini belirtti.
Gençlerin hayallerini dinlemek ve bu sosyal girişimi desteklemek isteyenler www.fundreams.org adresini tıklayabilir.
“n11.com bir Doğuş Planet markasıdır.”
n11.com hakkında:
Haziran 2012’de kurulan ve Nisan 2013’te tüketiciler ile buluşan e-ticaret platformu n11.com, işletmeden tüketiciye (B2C) konseptli bir satış kanalıdır. Müşterilere 'Güven' ve 'Kolaylık', mağazalara ise 'Destek' ve 'Özen' üzerine dayalı değer önerileri sunan n11.com, yenilikçi hizmet çalışmaları ile Türkiye e-ticaret sektörünü yeniden şekillendirmede öncü olmaktadır. İstanbul Teknik Üniversitesi’nde konumlanan Teknokent’te gerçekleştirdiği AR-GE faaliyetleri ile sektörün gelişimine katkı sağlayacak ve tüketicinin e-ticarete dair algısını değiştirecek çalışmalar yapmaktadır. 2013 yılını 7.000 kayıtlı mağaza, 6 milyon kayıtlı ürün, 1 milyon üye, 5 milyon aylık tekil ziyaretçiyle birlikte toplamda 50 milyon ziyaret sayısı ile tamamlayan n11.com, Türkiye'de ve bölgede e-ticaret sektörünün lideri olma vizyonu ile çalışmalarını sürdürmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder