24 Nisan 2013 Çarşamba

E- Ticaret Patladı, Trafik Keşmekeşi Arttı


Alışveriş sitelerinin kapıda ödeme yöntemi lojistikçilere dert oldu. Aynı üründen 3-4 adet ısmarlayan tüketiciler, kapıda deneme sonrası satın alıyor. Diğer ürünleri geri gönderen tüketiciler kentte trafik keşmekeşine katkıda bulunuyor. Beykoz Lojistik Meslek Yüksek Okulu’nun düzenlediği E-Ticaret’te Lojistik Konferansı’nda sektör temsilcileri kentsel lojistik için çözüm istedi.
Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu Lojistik Uygulamaları ve Araştırmaları Merkezi tarafından düzenlenen ‘E-Ticaret’te Lojistik Konferansı e-ticaret ve lojistik sektörünün önde gelen kurumlarını biraraya getirdi. Konferansta E-Ticaret’te Lojistiğin Önemi, E-Ticaret’te Lojistik Tehditler ve Çözüm Önerileri, E-Tedarik Zincirinde Maliyetleri Azaltmanın Yolları ve E-Ticaret’te Lojistik Süreçlerin Optimizasyonu tartışıldı.
UTİKAD - Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği Başkanı Turgut Erkeskin tarafından açılış konuşması yapılan konferans, Galatasaray Üniversitesi’nden Prof. Dr. Mehmet Şakir Ersoy ile Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu’ndan Prof. Dr. Okan Tuna’nın moderatörlüğünde gerçekleşti.
Kentlerde E-Ticaret Trafiği Başladı
Lojistik ve e-ticaret sektörünün önemli oyuncularının katıldığı konferansın açılış konuşmasını yapan Turgut Erkeskin, günümüzde tüketicilerin e-ticaretten hız beklentisinin teslimat sürelerini kısalttığını ifade ederken, Türkiye’de kredi kartları harcamalarında e-ticaretin payının %10’a yükseldiğini, bu oranın daha da artacağını belirtti. Artan tüketici sayısının teslimat noktalarının sayısını arttırdığını, lojistik sektörünün bu ihtiyaca yanıt vermek amacıyla kılcal damarlar gibi şehir şehir, mahalle mahalle yayılacağını, daha çok teslimat yapılacağını söyledi. Bunun da daha fazla nakliye aracı trafiği anlamına geldiğini ifade eden Erkeskin, İstanbul’da e-ticaret artışıyla beraber oluşacak mal teslimatlarının trafik keşmekeşini içinden çıkılmaz hale getireceğini vurguladı. Bölgesel dağıtım merkezleri oluşturulması veya üreticiden tüketiciye doğrudan teslimat gibi çözüm önerileri üzerinde durulması gerektiğini ifade eden Erkeskin, kentsel lojistik ile ilgili araştırmaların artması gerektiğini söyledi.  
 Kadınlar Kapıda Dene-Al Yapıyor, Alışveriş Siteleri Trafiği Artırıyor
Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Okan Tuna “Türkiye’deki e-ticaret ürünlerinin çıkış kaynağı % 85 oranında İstanbul kentidir. Ve bu ürünlerin de % 25 gibi bir oranı İstanbul’da tüketilmektedir.  Bu durum, İstanbul başta olmak üzere büyük şehirlerde özellikle kentsel lojistik anlamında önemli sıkıntılar ortaya çıkarabilmektedir. Yine, Türkiye’de b2c pazarında % 17 gibi bir iade oranı söz konusu olduğu düşünüldüğünde tersine lojistik faaliyetlerinin de inanılmaz yoğun süreçlerle karşı karşıya kalınmakta bu da lojistik anlamda ciddi sıkıntılara yol açabilmektedir.” dedi.
Konu hakkında Aras Holding Genel Müdür Yardımcısı Murat Berksun’da: “Özellikle kadın tüketiciler aynı üründen farklı ölçülerde 3-4 adet satın alarak, kapıda deneme yöntemini uyguluyor. Ayağına veya üzerine uymayan ürünü geri gönderiyor. Bu trafik sıkışıklığı, karbondioksit salınımı gibi problemleri ortaya çıkarıyor. Türkiye’de e ticaret pazarının büyüyeceği ve özellikle b2c uygulamaların artacağı göz önüne alınırsa bu problem daha da büyüyecektir.” diyerek görüşlerini açıkladı.
Türkiye’deki E-Ticaret Hacmi
Sektör temsilcilerinin konuşma yaptığı konferansta, online alışveriş istatistikleri, Türkiye’deki e-ticaret pazar hacmi ve e-ticaret’te lojistiğin geleceği konuşuldu. Her beş internet kullanıcısından birinin online alışveriş yaptığı Türkiye’de genç kuşağın yüzde 97’sinin online alışveriş yaptığı ortaya çıktı. Türkiye’deki e-ticaret pazarının yüzde 60 artarak 40 milyar liraya ulaşılacağı tahmin edildiği belirtildi.  
Konferansa katılan sektör temsilcileri arasında; Index Grup Genel Müdürü Atila Kayalıoğlu, Hepsiburada.com Lojistikten Sorumlu Genel Müdürü Gürhan Saatçioğlu, Başarsoft CEO’su Alim Küçükpehlivan, Aras Holding Genel Müdür Yardımcısı Murat Berksun, e-Solutions Platform, Genel Müdürü Umur Özkal, GittiGidiyor – eBay Seller Experience Manager – Marketplaces Tolga Eraymanlı, Elektronik Ticaret Siteleri ve İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi, Bilginet Genel Müdür Yardımcısı Merter Özdemir, Yurtiçi Kargo Servisi, Kargo Operasyonları Müdürü Ulaş Kuru yer alıyor. 

23 Nisan 2013 Salı

BESEM’in Huawei desteğiyle sahneye koyduğu ‘Özür Dilerim Özürlüyüm’ seyirciyle buluştu


Dünyanın önde gelen iletişim teknolojisi şirketlerinden Huawei’nin desteğiyle, Bedensel Engelliler Sanat Eğitim Merkezi (BESEM) oyuncuları tarafından sahneye konulan ‘Özür Dilerim Özürlüyüm’ adlı oyun, 22 Nisan’da seyirciyle buluştu.

Bir şirketin engelli çalışan alımı yapılacağına dair gazeteye verdiği iş ilanı üzerine yaşananları konu alan ‘Özür Dilerim, Özürlüyüm’ oyununda, engellilerin günlük yaşamda ve iş yaşamında karşılaştıkları güçlükler ve vermek zorunda kaldıkları mücadele etkileyici bir dille aktarılıyor.

Oyunda rol alan BESEM Başkanı Cengiz Kızılkaya, BESEM’in ülke genelinde 60 oyuncusu bulunan resmi bir kurum olduğunu söyleyerek amaçlarının yardım toplamak değil tiyatro yapmak ve insanlara seslerini duyurmak olduğunu söyledi.  Türkiye’nin bu amaçla kurulan ilk engelli oluşumu olduklarının altını çizen Kızılkaya, “‘Özür Dilerim Özürlüyüm’ ile seyirciyle bir empati olanağı sunmayı hedefliyoruz. Bir tiyatro topluluğu olarak amacımız daha fazla insana ulaşabilmek ve sesimizi daha geniş kitlelere duyurabilmek. Bu nedenle belediyelerin ve özel kuruluşların desteğine ihtiyacımız var. Oyunu sahneye koymamıza önemli katkılar sağlayan Huawei yönetimine teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

Huawei Medya ve Halkla İlişkiler Müdürü Mine Zaim ise, Huawei’nin sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde gerek istihdam gerekse sosyal projeler kapsamında engellilerle birlikte çalıştıklarını belirterek, “Engelli vatandaşlarımızın işte ve sosyal yaşamda karşılaştıkları zorluklara ilişkin farkındalık yaratmayı hedefliyoruz. ‘Özür Dilerim Özürlüyüm’  bu amaca çok iyi hizmet ettiğini düşündüğümüz ve 3 yıldır desteklediğimiz bir proje. BESEM oyuncuları, aslında gözümüzün önünde duran ancak çoğu zaman göremediğimiz engelli sorunlarını çok etkileyici bir kurgu ve performansla anlatıyorlar. Huawei olarak, bu başarılı projenin bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz” dedi.



Huawei Hakkında:

Huawei küresel bilgi ve iletişim teknolojileri alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden biridir. Müşteri odaklı inovatif yaklaşımlarımız ve güçlü ortaklıklarımız sayesinde telekomünikasyon ağları, cihazlar ve bulut teknolojisi alanlarında avantajlı çözümler sunuyoruz. Huawei olarak, rekabetçi çözümler ve hizmetler sunarak telekomünikasyon operatörleri, işletmeler ve tüketiciler için maksimum değer yaratmayı hedefliyoruz. Ürün ve çözümlerimiz 140 ülkede, dünya nüfusunun 1/3’üne ulaşıyor. Daha detaylı bilgi için www.huawei.com , www.twitter.com/huaweipress, www.youtube.com/user/HuaweiPress adreslerini ziyaret edebilirsiniz.

22 Nisan 2013 Pazartesi

Kidycity.com’dan 23 Nisan hediyesi


Kidycity.com, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda tüm çocukları sevindiriyor.  20-24 Nisan tarihleri arasında www.kidycity.com’dan yapacağınız tüm alışverişlerde bedava kargo hizmetinden ve hediye fırsatlarından yararlanın.  



20-24 Nisan tarihleri arasında Kidycity.com’a gelen herkes kazanıyor. 23 Nisan özel kampanyası kapsamında www.kidycity.com’da yapacağınız tüm alışverişlerde kargo bedava.
Ayrıca, Kidycity’e gelen herkes 100 TL ve üzeri yeni sezon çocuk giyim ürünleri alışverişlerinde 26 Nisan’dan itibaren geçerli olacak 23 TL’lik indirim çekinin sahibi oluyor.
Yapacağınız tüm alışverişlerinizde Kanz boyama kitabı da hediye.  
Ayrıntılar www.kidycity.com adresinde.


19 Nisan 2013 Cuma

Hayaller Digiturk Hayal İşleri Ofisi’nde gerçek oluyor


“Hayallerine Dokun” sloganından yola çıkılarak kurulan Digiturk Hayal İşleri Ofisi, Nisan ayından itibaren 5 hafta boyunca, her hafta bir kişinin hayalini gerçeğe dönüştürüyor. Gerçekleşmesini en çok istediği hayalini, en yaratıcı şekilde www.hayallerinedokun.com adresine iletenlerin hayalleri gerçek olacak

Digiturk, www.hayallerinedokun.com adresi üzerinden başlattığı kampanya ile Nisan ayından itibaren 5 hafta boyunca, her hafta bir kişinin hayalini “dilediği zaman dilediği yerde” gerçeğe dönüştürecek. Avustralya’da sörf yapmaktan, Everest’e tırmanmaya kadar hayal gücünün sınırlarını zorlayan tüm hayalleri gerçekleştirecek olan Digiturk Hayal İşleri Ofisi’nin seçim kriteri ise hayallerin anlatımındaki yaratıcılık olacak. Hayallerini en yaratıcı ve ilginç şekilde aktaran katılımcılar hayallerini gerçekleştirme şansı bulacak.
Hayallerini dilediği zaman, dilediği yerde gerçekleştirmek isteyenlerin, www.hayallerinedokun.com adresini ziyaret ederek, nerede, ne zaman ve ne yapmak istediklerini video, fotoğraf veya yazı ile en yaratıcı şekilde anlatmaları gerekiyor. Katılımcılar, hayallerini anlattıkları video, fotoğraf ve yazıları sosyal medyada paylaşarak takipçilerinin desteğini de isteyebilecek. Nisan ayında başlayacak “Hayallerine Dokun” kampanyasında her hafta bir kişi hayaline kavuşacak.

18 Nisan 2013 Perşembe

Boğaziçi Üniversiteliler 150.yılı özel bir geceyle kutladı


Boğaziçi Üniversitesi, köklü eğitim geleneği ile akademik ve kültürel değerleri bir arada barındıran geleneğini yansıtmak ve 150.yılını Boğaziçi Üniversitesi dostları ve seçkin mezunlarıyla kutlamak üzere 17 Nisan Çarşamba günü Four Seasons Bosphorus Hotel’de özel bir gece düzenledi.
Boğaziçi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Gülay Barbarosoğlu ev sahipliğinde düzenlenen geceye cemiyet hayatı, iş, sanat ve siyaset dünyasının önde gelen isimleri katıldı.

Gecede konuşan Barbarosoğlu, Boğaziçi Üniversitesi’nin bundan böyle sadece öğrenci odaklı değil, mezun odaklı bir üniversitesi olmasını arzu ettiklerini belirterek şöyle dedi: Üniversitemiz camiasının en geniş gurubunu mezunlarımız oluşturmaktadır. Öğrencilik 4-5 yıl sürerken, mezun statüsü bir ömür sürer. Üniversite yönetimlerinin öğrenci ve öğretim üyelerine olduğu kadar mezunlarına karşı da önemli sorumlulukları vardır. Mezunların diploma değeri ve itibarı onlara emanettir. Mezunları ile sağlıklı iletişimi kaybeden üniversitelerin birçok alanda ciddi sorunlar yaşayacağını söyledi.

Okula dönüş kampanyasını tanıtan Barbarosoğlu, mezunlarını üniversiteye katkıda bulunmaya davet etti.

Boğaziçi Üniversitesi mezunu olan Defne Samyeli’nin sunuculuğunu yaptığı gecede Feyyaz Berker’in katkısı ile Prof. Dr. Zafer Toprak danışmanlığında hazırlanan “Dünden Bugüne Boğaziçi Üniversitesi 1862-2013” kitabı tanıtıldı ve konuklara armağan edildi. Kitapla ilgili konuşan Berker, her şeyin araştırma ve merakla başladığını söyledi. Boğaziçi Üniversitesi’nin kurulduğundan bu yana 40 bin, Robert Kolej’in ise 12 bin mezun verdiğinin altını çizen Berker, mezunların okullarıyla irtibatını kesmemelerinin en büyük gurur kaynağı olduğunu söyledi. 

17 Nisan 2013 Çarşamba

Sneijder çifti Lipton Ice Tea Türkiye’nin yeni marka yüzü oldu


Yolanthe, Wesley Sneijder’in hararetini Lipton Ice Tea ile dindirecek
Sneijder çifti Lipton Ice Tea Türkiye’nin yeni marka yüzü oldu

Türkiye’nin en sevilen soğuk çay markası Lipton Ice Tea reklamlarında artık Sneijder çifti rol alacak. Önceki gün PepsiCo İçecek Türkiye Pazarlama Direktörü Deniz Aktürk Erdem ile birlikte basınla buluşan Wesley ve Yolante Sneijder çifti, Lipton Ice Tea reklam filmiyle ilk kez beraber kamera karşısına geçmiş oldu. “Hararetini Dindir” sloganıyla ekranlara yansıyacak olan yeni reklam filminde Yolanthe, Wesley Sneijder’in hararetini Lipton Ice Tea ile dindirecek. Sneijder çifti, 2013 yılı boyunca Lipton Ice Tea’nin reklamları ile sevenleriyle buluşmaya devam edecek.

Lipton Ice Tea ve Sneijder çifti işbirliğine değinen PepsiCo İçecek Türkiye Pazarlama Direktörü Deniz Aktürk Erdem, tüm Türkiye tarafından sempati ile karşılanan Sneijder çifti ile birlikte çalışmaktan duydukları mutluluğu dile getirdi. Dünyanın en büyük futbol yıldızlarından biri olan Wesley Sneijder ile çalışmalarının bir tesadüf olmadığını belirten Erdem, Sneijder çiftinin eşlik ettiği reklam kampanyasının hikayesinin 2010 yılında teknik direktör Yılmaz Vural ile gerçekleştirdikleri reklam filmiyle başladığını kaydetti. Türk insanının en belirgin özelliklerinden biri olan “Hararet” kavramını ana mesaj olarak işleyen ilk kampanyada, Türkiye’nin en hararetli kişilerinden biri olan Yılmaz Vural ile çalıştıklarını kaydeden Erdem, kampanyanın başarısı ile birlikte “Hararetini Dindir” sloganının tüm Lipton Ice Tea dünyasında kullanılmaya başladığını ve bunun ilk örneğinin de Hollanda’nın Wesley Sneijder ile birlikte çektiği reklam filmi olduğunu söyledi.

Türkiye’deki kampanyada ise ülkemize transfer olan Wesley Sneijder’e bu kez eşinin de eşlik ettiğini belirten Erdem, yeni reklam kampanyasının tamamen Türk değerleriyle örülü olduğunu söyledi. Erdem, Sneijder kararlarında onun dünyanın en iyi ve en karizmatik futbolcularından biri olması, Türkiye’de de takımlar üstü bir konumda bulunması ve profesyonelliğiyle gençlere örnek bir sporcu olmasının da etkili olduğunu sözlerine ekledi. 

Lipton Ice Tea’nin yeni “Hararetini Dindir” reklam kampanyasının yüzü olan Wesley ve Yolanthe Sneijder çifti de Türkiye’yi çok sevdiklerini ve Türk kültürü ve insanıyla hızlı bir şekilde kaynaştıklarını belirtti. Sempatik çift, Türkiye’de böylesi bir kampanyada yer almaktan dolayı duydukları mutluluğu dile getirdi. Türkiye’de herkesin kendisine “Yenge” diye hitap ettiğini söyleyen Yolanthe Sneijder, sempatik tavırlarıyla dikkat çekti. Lipton Ice Tea’nin en sevdiği içecek markası olduğunu belirten Wesley Sneijder ise yoğun spor çalışmalarıyla dolu hayatında Lipton Ice Tea gibi doğal ve sağlıklı bir içeceği tercih ettiğini ve en sevdiği markanın Türkiye’deki reklam yüzü olmanın da kendisine gurur yaşattığını ifade etti. 




 Bu iletişim kampanyasının lansman sürecinde bizi de unutmayıp, çok şık bir kutu içinde basın kitini gönderen lipton ice tea türkiye ailesine çok ama çok teşekkür ederim. 

PepsiCo Hakkında

PepsiCo, her biri yıllık 1 milyar doları aşan perakende satışına sahip 22 ayrı markasının yanı sıra yıllık net satış geliri 65 milyar doları aşan, global yiyecek ve içecek sektörünün lider kuruluşudur. Ana şirketleri Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay ve Pepsi-Cola, tüketicilerin hayatlarına keyif katan ve dünya genelinde tanınan, saygı duyulan yüzlerce sağlıklı, lezzetli yiyecek ve içecek üretiyor. PepsiCo çalışanları, toplum ve gezegenimiz adına daha sağlıklı bir geleceğe yatırım yaparak sürdürülebilir büyüme hedefini gerçekleştirmek için birlikte çalışıyor; ki bu da PepsiCo için daha başarılı bir gelecek anlamına geliyor. Biz bu kararlılığın adına “Fayda Gözeten Performans” adını veriyoruz.

PepsiCo, “Fayda Gözeten Performans” vizyonu ile yerel tatlara hitap eden geniş yiyecek ve içecek yelpazesi sunmayı; enerji ve su kaynaklarını korumak ve ambalaj miktarlarını azaltmak da dahil olmak üzere çevre üzerindeki etkilerini asgari seviyeye indirmek için yenilikçi yöntemler bulmayı; çalışanlarına mükemmel bir çalışma ortamı sağlamayı; faaliyet gösterdiği yerlerde yerel topluluklara saygı göstererek onları desteklemeyi ve onlara yatırım yapmayı vaat ediyor.

PepsiCo Yiyecek 1993 yılından bu yana, PepsiCo İçecek ise 2002 yılından bu yana Türk tüketicisine kaliteli ve yenilikçi ürünleri ile hizmet vermeye devam ediyor.

Daha fazla bilgi için lütfen sitemizi ziyaret edin: www.pepsico.com.tr

PepsiCo’yu aşağıdaki bağlantıları tıklayarak takip edebilirisiniz:

·              Facebook
·              Twitter
·              PepsiCo Bloglar
·              PepsiCo Basın Bültenleri
·              PepsiCo Multimedya
·              PepsiCo Videos



14 Nisan 2013 Pazar

BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ BARBAROSOĞLU’NA AVRUPA’DAN BÜYÜK ONUR



Boğaziçi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Gülay Barbarosoğlu Avrupa Üniversiteler Birliği Yürütme Kurulu Üyeliğine Seçildi.

Boğaziçi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Gülay Barbarosoğlu Belçika’nın Ghent şehrinde yapılan EUA (Avrupa Üniversiteler Birliği) 14. Genel Kurulu’nda Yürütme Kurulu Üyeliği’ne seçildi.

47 ülke, 35 Rektörler Konferansı, 860 üniversiteden oluşan Avrupa Üniversiteler Birliği üyelerinin oyları ile Yürütme Kurulu üyesi seçilen BarbarosoğluAvrupa ölçeğinde üniversitelerin sorunlarına çözüm oluşturma ve gelişmelerine katkıda bulunmayı sağlayacak bu göreve seçilmek büyük bir onur. Bu görevin, Türkiye’de eğitime emek veren tüm kurumların ve kişilerin oluşturduğu birikimle birlikte bize layık görüldüğünü düşünüyorum.” dedi.

Türkiye yüksek öğrenim sistemi birçok soruna rağmen bugün dünyanın gelişmiş eğitim sistemlerinden biri olduğunu ifade eden Gülay Barbarosoğlu, bu anlamda Türkiye’deki iyi uygulamaları Avrupa sistemine taşırken, Avrupa’daki gelişmeleri Türkiye’ye aktarmayı, Avrupa ve Türkiye üniversiteleri arasındaki işbirliklerini geliştirmeyi önemsediğini vurguladı. “Türkiye’nin Avrupa kurumları içinde temsil edilmesi sözümüzü daha güçlü bir şekilde söylememizi sağlayacaktır.” diyen Barbarosoğlu,  Avrupa Üniversiteler Birliği Yürütme Kurulu üyeliği Avrupa ile Türkiye’deki üniversiteler arasında bağları daha da güçlendirmek için fırsat sağlayacağını ifade etti.

Avrupa’da yükseköğretim alanındaki kalite konusunun önemine değinen Rektör Barbarosoğlu, Avrupa’da ortak bir kalite algısının mümkün olabileceğini, yükseköğretimde kalite modelinin daha uyumlu ve bütünleyici olması gerektiğini söyledi. 

Gülay Barbarosoğlu EUA Yürütme Kurulu üyeliğinin Türkiye’deki üniversiteler için fırsat olduğunu söylerken “Entelektüel merak ve inovasyon üniversite konseptinin çekirdeğini oluşturur, bu nedenle araştırma ve inovasyon alanındaki çalışmaların geliştirilmesi gündemimdeki en önemli konu olacak. Avrupa çapında araştırma faaliyetlerinin geliştirilmesi, Türkiye ile ortak projeler oluşturulması, yine Türkiye ile Avrupa üniversiteleri arasında kaliteli ortak doktora programlarının oluşturulması hedeflerim arasında.” dedi.

EUA Yürütme Kurulu üyeleri Avrupa Üniversiteler Birliği çerçevesinde çalışma programları oluşturarak, uygulanmasını sağlamaktan ve Birliğin politikalarının belirlenmesinden sorumlu.



Gülay Barbarosoğlu Kimdir?
Eğitim
B.Sc., Endüstri Mühendisliği, Boğaziçi Üniversitesi, 1978
Ph.D., Endüstri Mühendisliği, Boğaziçi Üniversitesi, 1985
Akademik Ünvanlar
Profesör, Boğaziçi Üniversitesi, 2000 -
Doçent, Boğaziçi Üniversitesi, 1992 - 2000
Yardımcı Doçent, Boğaziçi Üniversitesi, 1988-1992
Öğretim Görevlisi, Boğaziçi Üniversitesi, 1985-1988
B.Ü. İdari Görevler
Rektör, Boğaziçi Üniversitesi                                                                              2012-                  
Rektör Yardımcısı, Boğaziçi Üniversitesi
2008-2012
Müdür, Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü
2002-2006
Müdür, CENDIM Afet Yönetim Merkezi, Boğaziçi Üniversitesi
2000-2004
Başkan, Endüstri Mühendisliği Bölümü, Boğaziçi Üniversitesi
2006-2007
Başkan, Endüstri Mühendisliği Bölümü, Boğaziçi Üniversitesi
2000-2002
Başkan, Finans Mühendisliği Programı, Boğaziçi Üniversitesi
2001-2002
Başkan Yardımcısı, ETM Programı, Boğaziçi Üniversitesi
2000-2002

Uluslararası İdari Görevler
Ulusal Temsilci, NATO Araştırma ve Teknoloji Teşkilatı
2003-2010
Başkan Yardımcısı, EC EURO
2004-2008

STK Faaliyetleri
Yönetim Kurulu Üyesi, Mahalle Afet Gönüllüleri (MAG) Vakfı
2007-2008
Başkan, Mahalle Afet Gönüllüleri (MAG) Vakfı
2009-2010

Bilimsel ve Mesleki Kuruluş Üyelikleri
Kurucu Üye, EURO HOP EWG
Üye, INFORMS (The Institute of Management Sciences)
Üye, APICS (American Production and Inventory Control Society)
Üye, YAD Yöneylem Araştırması Derneği
Üye, IEPM (Industrial Engineering and Production Management)

12 Nisan 2013 Cuma

Heberler 500’üncü programını canlı yayında kutluyor


Gündemi, mizah ve hiciv ile harmanlayarak izleyiciye aktaran Turkmax’ın sevilen programı ‘Heberler’ 15 Nisan Pazartesi günü 500’üncü programını “full canlı” olarak ekranlara taşıyor
Turkmax ekranlarında hafta içi her akşam izleyicinin karşısına çıkan, yapımcılığını Elif Dağdeviren’in, yönetmenliğini Levent Kazak’ın üstlendiği, Memet Ali Alabora, Serhat Kılıç,  Mahir İpek ve Şebnem Bozoklu’nun kadrosunda yer aldığı Türkiye’nin tek heber programı ‘Heberler’, 500’üncü programını kutluyor. İlk kez canlı olarak ekrana gelecek olan Heberler yayın hayatına            13 Eylül 2010 tarihinde başlamıştı.
2000 KONUK AĞIRLANDI
Heberler ekibi, stüdyoda bugüne kadar iki bin tane konuk ağırladı. Bu konuklardan sadece altmış iki tanesi Ahmet Mümtaz Taylan, Erdil Yaşaroğlu, Sarp Akkaya, Özge Özpirinçci gibi ünlü isimlerden oluşuyor. Geriye kalanlardan 1200 tanesini Mahir İpek, 700 tanesini Serhat Kılıç tarafından, peruk, takma bıyık, plastik makyaj gibi aksesuar kullanılmadan canlandırıldı. Diğer 38 karakter ise Levent Kazak, Memet Ali Alabora ve Şebnem Bozoklu ve tarafından canlandırıldı.
RAKAMLARLA HEBERLER
Memet Ali Alabora 500 program aynı takım elbiseyi giydi
·         Heberler için şimdiye kadar toplam 6.142 saat çekim yapıldı. Bu da aralıksız yaklaşık 256 gün ediyor.
·         ‘Heberler’de bugüne dek yayın bantlarıyla birlikte yaklaşık 9.500 kaset dolusu malzeme kaydedildi.
·         ‘Heberler’de kullanılmak üzere bugüne dek yaklaşık 36.500 heber, 91.250 az sonra yazıldı.
·         ‘Heberler’in her an yenilenip genişleyen yazar kadrosunda bugüne dek, uzun ve kısa süreli olarak yaklaşık 50 kişi görev aldı.
·         Anchorman Memet Ali, tek bir takım elbise ve yalnızca 2 gömlek kullandı, 167 kez kravat değiştirdi. Memet Ali 2913 kez “Heberler devam ediyor” dedi.
·         Sadece son iki yıl içerisinde internete yüklenen 2182 Heberler videosu yaklaşık 4 milyon kere görüntülendi, 1.8 milyon kere baştan sona izlendi, 3.1 milyon kere başka sitelerde yayınlandı.


Heberler 500’üncü programı ile 15 Nisan Pazartesi akşamı saat 19.45’te “full canlı” yayınla Turkmax ekranlarında.

Ünlü ekonomist Samuel Bowles, Boğaziçi Üniversitesi’nde konferans verdi


Ünlü ekonomist Samuel Bowles, Boğaziçi Üniversitesi’nde konferans verdi
SERVET EŞİTSİZLİĞİNİN 20 BİN YILLIK TARİHİ
Boğaziçi Üniversitesi, 150. yıl etkinlikleri çerçevesinde dünyaca ünlü ekonomist Prof. Dr. Samuel Bowles’u ağırladı. Bowles, 10 Nisan tarihinde Ekonomi Bölümü’nün daveti ve Tübitak’ın maddi desteği ile ‘Technology, Institutions and Wealth Inequality in the Very Long Run’ (Teknoloji, Kurumlar ve Çok Uzun Vadede Servet Eşitsizliği) başlıklı bir konferans verdi.
Prof. Dr. Samuel Bowles, arkeolojik, tarihi ve etnografik veriler üzerinden yaptığı sunumda yaklaşık 20 bin yıl önceye uzanarak toplumların servet eşitsizliği derecesi hakkında bilgi verdi.  Avcılık ve toplayıcılığa dayalı ekonomilere kadar geriye gidip, aynı zamanda tarıma dayalı ekonomiler, antik dönem kölelik, ortak mülkiyet, modern dönem öncesi merkezi otoriter sistemler, feodalite, modern dönem öncesi kent ekonomileri ve demokratik yöntemlerle yönetilen kapitalist ekonomileri de kapsayan geniş bir yelpazede servet eşitsizliğinin seviyelerini anlatan Bowles, eşitsizliğe etki etme potansiyeline sahip iki faktör olan teknoloji ve kurumlar arasından, esas belirleyicinin kurumlar olduğunu vurguladı.

Bowles ayrıca, tarih öncesi ilkel tarım toplumlarında servet eşitsizliğinin görece az olduğuna dikkat çekerken, sonraki dönemlerde servet eşitsizliğinin arttığını ve bunun en önemli sebebinin ise bedensel ya da ilişkisel servetin değil, maddi servetin önem kazanması olduğunu belirtti. Öte yandan, bilgi üretimi ve dağılımının önem kazanmasına bağlı olarak insan sermayesi ve bilgi ağlarının ön plana çıktığı modern ekonomilerde servetin daha eşit dağılmasının mümkün olabileceğini de sözlerine ekledi.

Prof. Dr. Samuel Bowles Hakkında

Doktorasını Harvard Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nde yapmış olan Samuel Bowles, Davranış Bilimleri Programı’nı yönettiği Santa Fe Enstitüsü’nde araştırma profesörüdür. Aynı zamanda, Siena Üniversitesi Ekonomi Bölümü profesörüdür. 1965-1973 yılları arasında Harvard Üniversitesi’nde ve şu anda fahri profesör olduğu Massachusetts Üniversitesi’nde ekonomi dersleri vermiştir.

Kültürel ve genetik gelişim üzerine yakın dönem çalışmaları, insanların bütünüyle kişisel-çıkar tarafından güdülendiği yönündeki geleneksel ekonomi varsayımını sorgular. Yakın dönem çalışmaları, aynı zamanda, özgecil ve ahlaki dürtülerin çoğu toplumda ortak olması gerçeğinin ışığında, örgütler, topluluklar ve ulusların nasıl daha iyi yönetilebileceğini soruşturmaktadır. Bowles’ın şu anda yürüttüğü araştırma, siyasal hiyerarşi, refah eşitsizliği ve bunların çok uzun dönemdeki gelişimleri üzerine kuramsal ve deneysel çalışmaları da içermektedir.

11 Nisan 2013 Perşembe

Premiere Lig ateşi Digiturk’te yanmaya devam ediyor


Ada’nın yıldızları 3 yıl daha Digiturk’te

Türkiye’nin ilk ve lider dijital yayıncılık platformu Digiturk, dünyanın en iyi ligi olarak gösterilen İngiltere Premiere Ligi ile olan yayın hakları sözleşmesini 3 yıl daha uzattı.
Digiturk, 2008 tarihinden bu yana yayın haklarını elinde bulundurduğu İngiltere Premiere Ligi ile sözleşmesini 2015-2016 sezonu sonuna kadar uzattı. Her sezon büyük bir çekişmeye sahne olan ve Uluslararası Futbol Tarihi ve İstatistikleri Federasyonu tarafından dünyanın en iyi ligi olarak gösterilen İngiltere Premiere Lig maçları, 2016 – 2017 futbol sezonu bitimine kadar Lig TV 2 ve Lig TV 3 ekranlarında seyiciyle buluşmaya devam edecek.
İngiltere Premiere Ligi, Manchester United, Liverpool, Chelsea, Arsenal, Manchester City gibi futbolun dev markalarının yanı sıra transfer rekortmeni dünya yıldızlarının mücadelesine sahne oluyor. 2 milyar 560 milyon Avro’luk büyüklüğe sahip olan İngiltere Premiere Ligi her hafta 212 farklı ülkede yaklaşık 600 milyon kişi tarafından izleniyor.