23 Aralık 2011 Cuma

ATOLYE COCUK/ IRAZ’IN OYUN GRUPLARI KIŞ PROGRAMI


Bebeklerin ve çocukların yaşıtlarıyla zaman geçirmeleri psikososyal gelişimlerine dikkate alınmayı gerektirecek bir katkı sağlar. Oyun, çocuğun kendi deneyimleriyle öğrenmesinin en etkili yoludur; oyun uyumdur..7 Ocak Cumartesi "Atölye Çocuk, Iraz' ın Oyun Grupları, Kış Programı*" eşliğinde oyunlar oynamaya başlıyoruz!!!

9-14, 15- 24, 24-36 ay araligindaki cocuklarin ebeveynleri ile  katılımına açık olan oyun gruplari, Cumartesi gunleri 5 ayri saat secenegi ile baslayacaktir. Saatler 10.30, 12.15, 14.00, 15.45 ve 17.00 dir. Haftaiçi katılımcı olmak isteyen ailelerin talepleri degerlendirilecektir.
 

Ekte sizlere sık sorulan sorular ve cevaplarını iletiyorum, programin detaylari asagidadir.

*Iraz' ın Oyun Grupları 4 ayrı donemden(guz, kis, bahar, yaz) olusmaktadir; her donemin programı birbirinden bagımsız ve farklı hazırlanmaktadır. Katılımcılar devam eden programlara da katılabılırler.

 

ATOLYE COCUK

IRAZ’IN OYUN GRUPLARI KIŞ PROGRAMI



1.Hafta: Ellerim ilk oyuncağım: Hissederek oynuyorum.



2.Hafta: Mevsimleri duyuyorum: Kış ayını tanıyorum.



3.Hafta: Hayvanlar benim dostum: Onlarla yaşıyorum.

                                                   

4.Hafta: Renkler benim ilk oyuncagim: Kendi renklerimi yaratıyorum.



5.Hafta: Meyveler ve sebzeler: Kendi tabagimi hazirliyorum.



6. Hafta: Mutfakta çok eğleniyorum: Yaşayarak öğreniyorum.



7. Hafta: Sekilleri öğreniyorum: Parçadan bütüne gidiyorum.



8. Hafta: Müzikli bir kış günü: Sarkılar söylüyorum.




9. Hafta: Evimde Saklanan Oyunlar: Yeni oyunlar öğreniyorum.



10. Hafta: Ben Bir Kucuk Sanatciyim: Ilk eserlerimi uretiyorum.

SIK SORULAN SORULAR

Program ne zaman başlayacak?

8 Ekim Cumartesi  oyun grubu buluşmaları başlayacaktır.

Iraz’ ın Oyun Grupları’ nın var olma sebebi nedir?

Büyüyen ve evin bir ferdi olduğunu hissettiren çocuğunuzla birlikte geçirdiğiniz zamanı nasıl verimli hale getireceğinize dair somut yönlendirmeler sunmak..

Çocuğunuzun gelişimi ile ilgili sorularınıza bir  uzman bakış açısıyla cevaplar bulmak.

Çocuğunuzu oyuncaklarla değil oyunla büyütmenin önemini kavramak ve oyun üretebilen bir ebeveyne dönüşmenize yardımcı olmak..

Ebeveynlik stilinizde farklılıklar yaratacak alternatif bir bakış açısı kazanmanızı sağlamak..

Oyun grubu programı hangi yaşta çocuklar için uygundur?

Oyun grubu programı 3 ayrı yaş grubuna odaklanarak hazırlanmıştır. Bu yaş aralıkları 18- 24 ay, 24- 36 ay, 36 ay ve üzeri şeklinde çocukların gelişim evreleri göz önünde bulundurularak bölünmüştür.

Oyun grubu buluşmaları ne sıklıkta ve ne uzunlukta olmaktadır?

Oyun grubu buluşmaları haftada 1 gün ve 1 saat şeklinde olmaktadır. Aktivite odaklı oyun grubu buluşmalarının saati çocukların dikkat süreleri göz önünde bulundurularak belirlenmiştir.

Oyun grubu buluşmalarından beklentim ne olmalı?
 Uyum sağlama ve öğrenme becerileri yüksek, sosyalleşmeyi içselleştirmiş bir çocuk yetiştirmek, alternatif eğitim metodlarına öncelik tanınan yeni bir anne bakış açısı kazanmak, klasik oyuncaklara alternatif doğal ve geri dönüşümle kazanılmış oyuncaklarla keyifli oyun saatleri geçirmek olmalıdır. Oyun grubu katılımınız sonrası “Çocuk Oyuncakla Değil Oyunla Büyür” bakış açısını kazanmış olmanız beklenmektedir.
 Oyun grubu buluşmalarında öğretmen kimdir?
 Oyun grubu buluşmalarında bir öğretmen yoktur. Grupların tamamında Uzman Psikolog Iraz Toros Suman moderatördür. Anne & çocuk aktif katılımcılardır ve çocuğun yaşayarak öğrenmesi esas alınmaktadır.

Iraz Toros Suman,Uzman Psikolog
Çocuk Merkezli Aile Danismanligi
Suadiye, Istanbul
0 216 410 21 30



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder