11 Ekim 2013 Cuma

Facebook’tan para kazanmak, n11.com ile çok kolay!

n11.com, Türkiye’de bir ilke imza atıyor! Üyelerinin sosyal medya bağlarını, indirime dönüştürüyor. Şimdi, arkadaşlarını n11.com’a davet edenler, üye olan her arkadaşları ile 2 TL indirim kazanıyor.
Türkiye’nin Açık Pazarı n11.com, yeni kampanyasında üyelerinin sosyal medya bağlarını, online alışverişte avantaja dönüştürüyor. Kampanya üzerinden Facebook arkadaşlarını n11.com’a davet edip, üye olmalarını sağlayan herkes, üye olan her arkadaşı ile indirim kazanıyor.
Hediye kuponu kazanmak çok kolay. Kampanya sayfasındaki “Facebook ile Davet Et” butonuna basıp arkadaşlarını seçiyorlar, 10 Kasım 2013 tarihine kadar facebook ile bağlanıp üye olan her arkadaş için 2 TL’lik kupon kazanıyorlar. 11 Kasım 2013 günü de, kupon üyenin n11.com hesabına tanımlanıyor.
Kampanya kapsamında, 500 TL’ye kadar kupon kazanma imkanı bulunuyor. Kazanılan kuponlar n11.com’un beş bini aşkın mağazasında, beş milyona yakın ürün gamında kullanılabiliyor. Kuponlar 10 Aralık 2013 tarihine kadar geçerli.

Jojo’da Minikler Yeni Çizgi Film Kioka’yla Farklı Dünyalara Yolculuğa Çıkacak

Yeni çizgi film hafta içi, her gün 08.45 ve 10.45’te Jojo’da yayınlanacak. Kioka, okul öncesi çocukların keşfetme ve oynama yeteneklerini geliştirmeyi hedefliyor
Türkiye’nin ilk çocuk kanalı Jojo’da yepyeni bir çizgi film başlıyor. Okul öncesi miniklerin keşfetme ve oynama yeteneklerini geliştirmeyi hedefleyen “Kioka” 15 Ekim’den itibaren her gün saat 08.45 ve 10.45’te izleyicilerle buluşacak.

Sihirli Kar Küresiyle Yolculuk Başlıyor
Küçük ve meraklı bir kız olan Kioka sihirli kar küresini salladığı zaman odası kar taneleri ile doluyor ve Kioka bütün oyuncakları ile birlikte kar küresinin içine yolculuğa çıkıyor. Kioka, oyuncak arkadaşları olan  penguenler Beep Bop ve Boop, kutup ayısı Selly ve tilki Fifi ile birlikte her bölümde farklı serüvenler yaşıyor ve birlikte çok eğleniyorlar.

‘Kioka’ 15 Ekim’den itibaren hafta içi her gün Jojo’da.

'Alışverişin Prime Time'ı 11.00'

Online alışveriş sitesi n11.com'un satış direktörü Kadri Özdal, tüketicilerin güne yayılan bir trafik içinde alışveriş yaptığının söylenebileceğini belirterek, "Ancak alışverişin en yoğun olduğu saat 11.00| Tüketicilerin saat 12.00-17.00 arası yoğun olarak alışverişe devam. zdal, Kurban Bayramı'nın yaklaşmasıyla artan satış trafiğine ve içerik verilerine ilişkin AA muhabirine açıklamalarda bulundu.
Bayram öncesi alışverişlerinde n11.com verilerine göre sayısal olarak en fazla artışın elektronik, ev-yaşam ve moda-kozmetik kategorilerinde yaşandığına işaret eden Özdal, "Bir önceki bayram alışverişi dönemine göre ise oransal olarak en büyük artışın yaşandığı kategoriler, otomotiv & aksesuar, oyun-kültür-tatil ve elektronik oldu" dedi.
Kadri Özdal, en çok alışveriş yapan illerin İstanbul, Ankara ve İzmir'den sonra Bursa, Kocaeli, Antalya, Konya, Adana, Balıkesir, Muğla, Eskişehir, İçel ve Gaziantep olduğunu dile getirdi.
Sanılanın aksine, alışverişte tercih edilen saat aralığının gündüz vakitlerine denk geldiğinin altını çizen Özdal, "Tüketiciler güne yayılan bir trafik içinde alışveriş yapıyor diyebiliriz ancak alışverişin en yoğun olduğu saat 11.00| Tüketicilerin saat 12.00-17.00 arası yoğun olarak alışverişe devam ettikleri gözlenmekte" bilgisini verdi.
Özdal, Türkiye'de hemen hemen tüm yaş gruplarının e-ticarete alıştıklarını ve kullanmaya başladıklarını belirterek, şunları söyledi:
"Buna karşın en yoğun alışveriş yapan tüketici yaş grubunun, kadınlarda da erkeklerde de, 31-40 yaş arası olduğu görülmekte... Halen erkek tüketicinin yoğun olarak e-ticaret içinde yer aldığı görülse de son yıllarda kadınların sayısı hızla artış göstermekte. Verilere göre üyelerimizin yaklaşık yüzde 35'i taksit seçeneği kullanmamaktadır. Taksit seçeneği kullanan tüketiciler arasında ise en fazla tercih edilen taksitlendirme sayıları 11, 3 ve 6 taksit. Bunun yanı sıra taksitlendirme tercih edilen ürünlerde ilk sırayı cep telefonu ve smartphone ürünleri alırken, ikinci sırada iPad ve tabletler geliyor. Bu ürünleri elektrikli süpürge ve LED televizyonlar izliyor."
Bayram yoğunluğunun yaşandığı bu dönemde tüketicilere uyarılarda bulunan Özdal, n11.com çatısı altında aldıkları güvenlik önlemlerini ise şöyle anlattı:
"Tüketicilerin bayram alışverişleri esnasında online yapacakları alışverişlerde güvenilir siteleri tercih etmeleri ve sahte ürüne karşı dikkatli olmaları çok önemli. n11.com Marka Koruma Merkezi ile sahte ürüne karşı önlem alırken hem tüketiciyi hem de n11.com açık pazarında yer alan mağazaları korumakta... Bu açıdan güvenli sitelerden alışveriş yapılması tüketici mağduriyetini önleyecektir. Ayrıca faturalı alışveriş yapabilecekleri sitelere yönelmek ve resmi olarak işlem yapılacak sitelerden alışveriş yapmak sonrasında oluşabilecek her türlü mağduriyeti önleyecektir."

9 Ekim 2013 Çarşamba

Çocuklar “Turuncu Damla” ile bugün tüketmek yerine, yarınlar için tasarruf yapmayı öğreniyor

ING Bank dünyada bir İLK’e imza atıyor… Akademik temelli veri analizi ile sınırları aşan veri üretiyor


ING Bank'ın İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü himayesinde, ilkokul 3 ve 4. sınıflara yönelik olarak 25 okulda yürüttüğü finansal okur-yazarlık eğitimi Turuncu Damla’nın ilk dönem sonuçları açıklandı. Turuncu Damla, dünyada bu kadar erken yaş grubundaki çocuklara verilen ve etki analizi yapılan ilk finansal eğitim olma özelliği taşıyor. Önümüzdeki günlerde OECD’de de anlatılacak eğitimi alan çocuklarda en fazla göze çarpan davranış değişikliği ‘tasarruf için sabırlı davranmak’ oldu.


İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü himayesinde, ING Bank, Koç Üniversitesi, REC ve PSI Danışmanlık’ın farklı uzmanlıklarını birleştirdiği Turuncu Damla Programı kapsamında verilen eğitimlerin ilk aşaması tamamlandı. Nisan-Mayıs 2013 tarihlerinde verilen eğitimler sırasında gerçekleştirilen ölçümlemeler sonucunda elde edilen veriler 9 Ekim 2013 Çarşamba Günü Beyoğlu Belediyesi Cihangir Sanat Merkezi’nde düzenlenen toplantı ile basına açıklandı.
İlk aşamada, İstanbul’da 25 devlet okulunun 3. sınıflarında öğrenim görmekte olan yaklaşık 2500 öğrenciye 8 hafta boyunca eğitim verildi. Programın ilk bacağında, 70 sınıf öğretmenine birebir eğitimler verildi. Sonrasında, öğretmenler öğrencilere hikâyeler, diyaloglar, soru–cevap, tartışma yöntem ve teknikleri ile tasarrufu anlattılar. Programdaki eğitim metodolojisi, çocuklara yaratıcı, yansıtıcı ve eleştirel düşünme, yorum yapma, çıkarımda bulunma, basit hesaplama ve bütçeleme gibi beceriler kazandırmayı amaçlarken liderlik, inisiyatif alma, empati kurma alanlarındaki gelişime yönelik teknikleri de içinde barındırıyor. Eğitim süresince gerçekleştirilen öz-denetim, farkındalık, zaman tercihi, ödüllü ekonomik karar deneyleri, risk oyunları gibi ölçümleme yöntemleri ile Koç Üniversitesi tarafından etki analizi yapıldı.

ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay: “Sektörde farklı olma iddiamızı sosyal sorumluluk projemizde de sürdürüyoruz. Turuncu Damla modeli itibarı ile örnek bir proje” 

2 Ekim 2013 Çarşamba

Novada Ataşehir Alışveriş Merkezi, halka açık konser serisine Latin ve jazz müziğin önde gelen gruplarından La Descarga ile devam ediyor.

Latin ve jazz müziğin önde gelen gruplarından La Descarga, 4 Ekim Cuma günü saat 21.00’de Novada Ataşehir AVM’de İstanbullulara unutulmaz bir gece yaşatacak. 
“Çilli Bom adlı yeni albümleriyle hayranlarıyla buluşan grup, sahne şovlarında dünya müziğinin ve jazz’ın referansları olan Dizzy Gillespie, Tito Puente, Chano Pozo, Jacques Brel, Dulce Pontes, Elis Regina, Lara Fabian, Michael Jackson ve James Brown gibi isimlerin müziklerini kendilerine has yorumlarla çalıyor. Grup dinleyicilere Latin dünyasının en bilinen ritimleri salsa, cumbia, merenque’den flamenco ve oriental’e, soul, funk ve disko ile dolu doyumsuz anlar yaşatıyor.
La Descarga Grubu’nun kurucuları Kolombiyalı orkestra şefi, ünlü tumbacı, Luis Ernesto Gomez ve uluslararası ses sanatçısı Gülseren Yıldırım Gomez…
Grup üyeleri; son dönem jazz dünyasının ses getiren neşesiyle bilinen piyanisti Uraz Kıvaner, sağlam tekniğiyle basçı Alper Kılıç, timbalci ve cajon ustası Kerem Kırca, üç güçlü brass section da saksafoncu Sinan Keskin, trompetçi Eldar Aliyev ve Keily Riquel, Akdeniz ruhunu katan bongo ve campanacı Riccardo Marenghi, geri vokalde sesle bütünleşen Deniz Biber’den oluşuyor.


30 Eylül 2013 Pazartesi

Lojistik Sektörü Sertifika Programı Beykoz Lojistik MYO’da Başlıyor Lojistikte Sektörel Bazlı Eğitim Dönemi

Türkiye’nin ‘lojistik’ temalı ilk yükseköğretim kurumu olan Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu, lojistik sektörüne yönelik sektörel bazlı eğitimlere başlıyor. Akademik kadrosu ve lojistik sektörünün deneyimli lider isimlerinin Lojistik Sektörü Sertifika Programı kapsamında ders vereceği eğitimlerde sektörle iç içe bir eğitim sunularak, katılımcılara akademik bilgi yanında sektörel bilgi ve deneyimin kazandırılması sağlanacak.

Sektör çalışanlarının ve sektörde çalışmayı hedefleyenlerin mesleki gelişimine katkıda bulunmayı hedefleyen eğitimler 28 Ekim tarihinde Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu Kavacık Yerleşkesi’nde başlayacak.

Lojistik yönetimi konusunda mevcut iş yapma modelleri içerisinde rahatlıkla kullanabilecekleri ve lojistik fonksiyonların işleyişine hakim olabilme fırsatı sağlayacak dersler, lojistik sektöründe faaliyet gösteren firmalar ile sektör şirketlerinin lojistik departmanlarında çalışanların ya da çalışmayı hedefleyen 4 yıllık lisans ve 2 yıllık ön lisans programlarını bitirmiş kişilere yönelik olacak.
Eğitimlerde; Tedarik Zinciri Yönetimi, Lojistik ve Lojistik Yönetimi, Lojistikte Talep Tahmini, Depolama Yönetimi ve Sistemleri, Satın alma Yönetimi, İhale Yönetimi, Dış Ticaret ve Gümrükleme ve sektörü ilgilendiren birçok konuya yer verilecek.
Detaylı bilgi için http://yom.beykoz.edu.tr// 

Lojistik Sektörü Sertifika Programı İçerik:

§  Tedarik Zinciri Yönetimi 10 saat
§  Lojistik ve Lojistik Yönetimi  5 saat
§  Lojistik ve Diğer Departman İlişkileri  4 saat
§  Lojistikte Talep Tahmini 5 saat
§  Lojistikte Bilişim Sistemleri 4 saat
§  Lojistikte Kariyer Planlama 4 saat
§  Lojistik Sektör Uzmanlıkları 4 saat
§  Taşımacılık Yönetimi 10 saat
§  Depolama Yönetimi ve Sistemleri 11 saat
§  Lojistikte Fiyatlandırma 6 saat
§  Satın alma Yönetimi 10 saat
§  İhale Yönetimi 6 saat
§  Teknik Satın alma 6 saat
§  Kontrat Yönetimi 10 saat
§  Lojistikte Performans Yönetimi 5 saat

§  Dış Ticaret ve Gümrükleme 20 saat

27 Eylül 2013 Cuma

“Haydi Çocuklar Spora”

Ataşehir Belediyesi’nin “Haydi Çocuklar Spora” sloganı ile 30 Eylül’de kayıtlarını başlatacağı “Kış Spor Okulu” 5 Ekim’de kapılarını açıyor. “Kış Spor Okulu” kapsamında ücretsiz olarak futbol, basketbol, voleybol, tekvando, jimnastik ve yüzme dalında eğitim verilecek. Kayıtlar için Ataşehir Belediyesi Halkla İlişkiler Müdürlüğü’ne başvurabilirsiniz.  Sadece futbol kursu kayıtları, Yeni Çamlıca Ataevi Futbol Sahası’nda alınacak.

Kayıt için istenen belgeler şu şekilde;
Sağlık raporu (tüm branşlar)
İdrar tahlili (sadece yüzme branşı)
10 yaş için aşı karnesi fotokopisi (sadece yüzme branşı)
10 yaş ve üstü için hepatit B ve C testleri (sadece yüzme branşı)
Not: Yaz spor okuluna gelmiş öğrenciler kayıt yenileyemeyeceklerdir.

2013-2014 Kış Spor Okulu Çizelgesi

Futbol
1.Grup; 35 öğrenci, yaş 14, saat: 10.00 ile 11.00
2.Grup; 35 öğrenci, yaş 13, saat: 11.00 ile 12.00
3.Grup; 35 öğrenci, yaş 12, saat: 12.00 ile 13.00
4.Grup; 35 öğrenci, yaş 11, saat: 13.00 ile 14.00
5.Grup; 35 öğrenci, yaş 10, saat: 14.00 ile 15.00
6.Grup: 35 öğrenci, yaş 9, saat: 15.00 ile 16.00
7.Grup; 35 öğrenci, yaş 7-8, saat: 16.00 ile 17.00
Günler; cumartesi ve pazar
Yer: Yeni Çamlıca Ataevi Halı Sahası

Tekvando
1.Grup; 30 öğrenci, yaş 13-14, saat: 09. 00 ile 10.00
2.Grup; 30 öğrenci, yaş 11-12, saat: 10.00 ile 11.00
3.Grup: 30 öğrenci, yaş 9-10, saat: 11.00 ile 12.00
4.Grup; 30 öğrenci, yaş 7-8, saat: 12.00 ile 13.00
Günler; cumartesi ve pazar
Yer: Celal Yardımcı İ.Ö.O Spor Salonu

Basketbol
1.Grup; 50 öğrenci, yaş 14, saat: 11.00 ile 12.00
2.Grup; 50 öğrenci, yaş 13, saat: 12.00 ile 13.00
3.Grup; 50 öğrenci, yaş 12, saat: 13.00 ile 14.00
4.Grup: 50 öğrenci, yaş 11, saat: 14.00 ile 15.00
5.Grup; 50 öğrenci, yaş 10, saat: 15.00 ile 16.00
6.Grup; 50 öğrenci, yaş, 8-9, saat: 16.00 ile 17.00
Günler; cumartesi ve pazar
Yer; Celal Yardımcı İ.Ö.O Spor Salonu

Jimnastik
1.Grup; 30 öğrenci, yaş 8-9, saat: 09.00 ile 10.00
2.Grup; 30 öğrenci, yaş 5-6-7, saat: 10.00 ile 11.00
3.Grup; 30 öğrenci, yaş, 8-9, saat: 11.00 ile 12.00
4.Grup; 30 Öğrenci, yaş 5-6-7, saat: 12.00 ile 13.00
Günler; cumartesi ve Pazar
Yer; Celal Yardımcı İ.Ö.O Spor Salonu

Voleybol
1.Grup; 50 öğrenci, yaş 12-14, saat: 09.00 ile 10.00
2.Grup; 50 öğrenci, yaş 8-11, saat: 10.00 ile 11.00
Günler; cumartesi ve Pazar
Yer; Celal Yardımcı İ.Ö.O Spor Salonu

Yüzme
1.Grup; 20 öğrenci, yaş 12, cumartesi /12.00 ile 13.00
2.Grup; 20 öğrenci, yaş 11, cumartesi/ 13.00 ile 14.00
3.Grup; 20 öğrenci, yaş 10, cumartesi/ 14.00 ile 15.00
4.Grup; 20 öğrenci, yaş 9, cumartesi/ 15.00 ile 16.00
5.Grup; 20 öğrenci, yaş 8, cumartesi/ 16.00 ile 17.00
6.Grup; 20 öğrenci, yaş 7, cumartesi/ 17.00 ile 18.00
7.Grup; 20 öğrenci, yaş 6, cumartesi/ 18.00 ile 19.00
8.Grup; 20 öğrenci, yaş 12, pazar/ 12.00 ile 13.00
9.Grup; 20 öğrenci, yaş 11, pazar/ 13.00 ile 14.00
10.Grup; 20 öğrenci, yaş 10, pazar/ 14.00 ile 15.00
11.Grup; 20 öğrenci, yaş 9, pazar/  15.00 ile 16.00
12.Grup; 20 öğrenci, yaş 8, pazar/ 16.00 ile 17.00
13.Grup; 20 öğrenci, yaş, 7, pazar/ 17.00 ile 18.00
14.Grup; 20 öğrenci, yaş 6, pazar/ 18.00 ile 19.00
Gün; 1.-7. Gruplar cumartesi, 8.-14. Gruplar Pazar
Yer: Fenerbahçe Spor Kulübü Yüzme Havuzu


‘Eğitim yoluyla toplumsal iyiliğe hizmet kamusal görevdir’

Boğaziçi Üniversitesi, 150. Yıl kutlamaları kapsamında düzenlenen Konferanslar Dizisi kapsamında dünyaca ünlü Amerikalı sosyolog, London School of Economics Direktörü Prof. Craig Calhoun’u ağırladı.
 ‘Üniversitelerin Kamusal Misyonu’ başlığını taşıyan konuşmasında Prof. Calhoun, ‘public good’ (Toplumsal /Kamusal İyilik ) kavramı üzerinde durarak, eğitimin ve özellikle üniversitelerin toplumsal misyonunun toplumsal iyiliğe hizmet olduğuna değindi.
Boğaziçi Üniversitesi Rektörü Prof. Gülay Barbarosoğlu’nun sunuş konuşmasıyla katıldığı konferansta Barbarosoğlu, bugüne dek sosyal ve kültürel disiplinlerde pek çok önemli konuşmacıyı ağırlamış, kamuya yönelik etkinlikler düzenlemiş ve düzenleyecek olan Boğaziçi Üniversitesi’nin özellikle 150. Kuruluş yıldönümü kapsamında  ‘üniversitenin kamusal misyonu’ başlıklı bir konferansa ev sahipliği yapıyor olmasının ayrı bir önem taşıdığına değindi.
 Prof. Calhoun ise konuşmasında üniversitelerin tarih boyunca incelendiğinde sahip oldukları ve koruyageldikleri ‘entelektüel ifade özgürlüğü’ gibi bazı temel değerlerle aslında bir anlamıyla ‘muhafazakar’ (conservative) kurumlar olma özelliği taşıdığını belirtti.
Bu değerlerin zaman içerisinde kimi zaman siyasi otoritenin kimi zaman da ‘piyasa’nın baskısına maruz kalabileceğine dikkat çeken ünlü sosyolog, her durumda kurumsal bir yapıyı muhafaza etmeye çalışırken asıl gözden kaçmaması gerekenin temel değerleri korumak olduğunu belirtti.
Konuşmasında, düşünür Habermas’ın ‘demokrasi toplumsalcılığa /toplumsala dayanır’ (democracy depended on publiciness) görüşünden söz eden Prof. Calhoun, ayrıca üniversitelerin bireylerin eğitimlerini oluşturmak ve görüşlerini şekillendirmek kadar bir kamuoyu da oluşturma misyonuna dikkat çekti.
Prof. Calhoun konuşmasında üniversitelerin bağımsız bilgi ve bilim üretimi yapan kurumlar olmasıyla birlikte aynı zamanda ‘toplumsal /kamusal iyi’yi gerçekleştirme adına toplumsal anlamda bağlayıcı bir misyonu olduğunu da dile getirdi.
Prof. Craig Calhoun Kimdir?
Prof Calhoun’un kozmopolitlik, kültür ve iletişim, sosyal hareketler, teknolojik değişimin etkileri, eğitim, din, topluluklar, milliyetçilik ve sosyal aidiyet gibi beşeri bilimlerin alanına giren pek çok konuda çalışmaları ve kitapları bulunuyor. Calhoun’un en önemli çalışmaları arasında ‘Tiananmen Meydanı Protestoları 1989’ adlı kitabı bulunuyor. Türkçe de ise geçen yıl dilimize çevrilen ve yayınlanan ‘Milliyetçilik’  adlı bir kitabı yer alıyor.

Prof. Calhoun, aynı zamanda MIT ve London School of Economics'de sosyoloji profesörü olan Richard Senneth ile birlikte, siyaset, kültür ve toplum üzerine disiplinler arası bir seminerler programı olan NYLON’ın kurucuları arasında da yer aldı.

iPhone 5S Türkiye’de İlk Kez n11.com’da

Türkiye’nin açık pazarı n11.com, her gün 11 şanslı üyesini, Türkiye’ye ilk kez satışa sunulan iPhone 5S ile buluşturuyor. En yeni teknoloji ürünü iPhone 5S’lere sahip olmak için n11.com’a üye olmak ve her sabah satın alacak ilk 11 kişiden biri olmak gerekli.
Dünyanın En Performanslı Akıllı Telefonu: iPhone 5S
Teknoloji harikası iPhone 5S’in üstün özellikleri saymakla bitmiyor. Yüksek performanslı A7 işlemcisiyle dünyanın 64 bit mimarisine sahip ilk akıllı telefonu olan iPhone 5S, aynı anda çalışan uygulamalar arasındaki geçişi göz açıp kapayana kadar
gerçekleştirebiliyor. Home düğmesi üzerinde yer alan yerleşik Touch ID parmak izi okuyucusu, kişisel bilgilerinize ve değerli içeriklerinize sizden başka hiç kimsenin ulaşamamasını sağlıyor. iPhone 5S’in 8 megapiksel fotoğraf çekebilen ve 1080p HD video kaydı yapabilen otomatik odaklama ve dual flaş özelliklerine sahip kamerası, dünyanın en başarılı mobil kameraları arasında yer alıyor.
n11.com’da %10 indirimle birlikte sunulan iPhone 5S, her gün 11 yeni üyeyle buluşmayı bekliyor. 

26 Eylül 2013 Perşembe

n11.com Marka Koruma Merkezi ile Orijinal Ürüne 100% Destek Veriyor

Türkiye’nin Açık Pazarı n11.com üyelerinin güvenli ve keyifli bir alışveriş deneyimi yaşaması için Marka Koruma Merkezi'ni açtı. 5 bine yakın mağazada satılan 4 milyonu aşkın ürünü tarayabilen Marka Kontrol Programı’yla ürünler yakından takip edilebiliyor. Merkez kapsamında bulunan uzmanlar sahte ve taklit ürünler için gelen talep-ihbar ve şikâyetleri takip edip sonuçlandıracak, müşteriler internetten daha güvenle alışveriş yapacak.
Türkiye’nin açık pazarı n11.com, e-ticaret sektörünün en önemli sorunlarından biri olan güvenli alışveriş konusunda gerek platform bünyesindeki satıcılar gerekse alıcıların alışveriş deneyimini kolaylaştırmayı hedefleyen yeni bir uygulama başlattı. n11.com bu kapsamda üyelerinin güvenle alışveriş yapması, sahte ve taklit ürünlerle mücadele için Marka Koruma Merkezi’ni açtı. Merkez bünyesinde çalışan hukukçular ve operasyon uzmanları, markaların, müşterilerin, satıcıların talep-ihbar ve şikayetlerini değerlendirerek sonuca kavuşması için gereken her türlü desteği verecekler. Marka Koruma Merkezi kapsamında, marka hakkı sahipleri satılan ürünlerin orijinalliğini kontrol edebilecek, mağazalar sahte ürün sattıklarına dair iddialara cevap verebilecek ve bu sayede n11.com üyeleri de orijinal ürünlerle internetten daha güvenle alışveriş yapabilecek. E-ticaretin tüm oyuncularına bu tür olanakları tek bir çatı altında sunan koruma sistemi, Türkiye’de daha önce hiçbir “Açık Pazar” tarafından uygulanmadı.
Tüm Ürünleri Tarayan Yazılım: Marka Kontrol Programı
Türkiye’nin Açık Pazarı n11.com’da sayıları 5 bine yaklaşan mağazada, 4 milyonu aşkın ürün satışa sunuluyor. Tüm mağazalardaki ürünleri tarayabilen, her bir ürünün satıcı ve üreticisini gösteren yeni bir yazılım geliştiren n11.com, Marka Kontrol Programı adıyla kullanıma sunulan sistem sayesinde, ürün takibini kolaylaştırdı. 3 aydır testleri gerçekleştirilen ve yeni yayına alınan kontrol sistemiyle sitedeki sahte ürünlerin satışı, tespit edildiği anda engellenerek üyelere daha güvenli ve keyifli bir alışveriş deneyimi sağlanıyor.
“Piyasada 10.6 milyar dolarlık korsan ürün var”
n11.com Güven Yönetim Merkezi Müdürü ve Hukuk Danışmanı, Avukat Emre Berk şu bilgileri aktarıyor: “Milletlerarası Ticaret Odası’nın aktif inisiyatiflerinden Sahtecilik ve Korsancılığın Durdurulması için İş Dünyası
Eylemi'nin (BASCAP) bu yıl hazırlattığı "Taklit ve Korsanın Türkiye'deki Ekonomik ve Sosyal Etkileri" çalışmasına göre, ithal edilen, yerel olarak üretilen ve dijital olarak indirilen sahte, taklit ve korsan ürünlerin ekonomi içerisindeki toplam değerinin Türkiye'de 10.6 milyar dolara ulaşarak GSYH'nin yüzde 1'ini aştığı tahmin ediliyor. Yine bu çalışmaya göre, sahte, taklit ve korsanın devlete doğrudan maliyeti 2.4 milyar dolar civarında bulunuyor. Sorunun bir diğer sonucu da yaklaşık 135 bin iş kaybı ve 60 bin kişinin yeni iş bulamaması olarak ortaya çıkıyor. Tüm bu verilere dayanarak, Doğuş ve SK gibi, ticari etiğe son derece önem veren uluslararası iki dev grubun da, bu hassas konuya tepkisiz kalması beklenemezdi. Kurduğumuz yeni sistemle marka hakkı sahipleri sisteme üye olarak ihlal bildiriminde bulunabileceği gibi, alıcılar da sahte ürün bildirimi için Müşteri Destek Hizmetleri ile iletişime geçerek talepte bulunabilirler.  Bunun yanında satıcılarımız olan mağazalara da, haklarında yöneltilen iddialara cevap verme imkânı
tanınacak. Böylece işini doğru ve etik kurallara uygun yapanlar ayrıştırılarak, haksız rekabetin de önüne geçilmeye çalışılacak. Binlerce satıcının milyonlarca ürün sattığı bir online açık pazar olarak, bu merkezle taklit ve sahtecilikle
sonuna kadar mücadele edeceğimizin garantisini veriyoruz. Bu konuda “yer sağlayıcı platform” olarak ilgili Mevzuat gereği bir sorumluluğumuz olmasa da, bu proje bizim için sektörü daha ileri götürmek ve e-ticarette ki "güven” sorununun aşılması yönünde bir tür sosyal sorumluluktur.