Online alışveriş sitesi n11.com'un satış direktörü Kadri Özdal, tüketicilerin güne yayılan bir trafik içinde alışveriş yaptığının söylenebileceğini belirterek, "Ancak alışverişin en yoğun olduğu saat 11.00| Tüketicilerin saat 12.00-17.00 arası yoğun olarak alışverişe devam. zdal, Kurban Bayramı'nın yaklaşmasıyla artan satış trafiğine ve içerik verilerine ilişkin AA muhabirine açıklamalarda bulundu.
Bayram öncesi alışverişlerinde n11.com verilerine göre sayısal olarak en fazla artışın elektronik, ev-yaşam ve moda-kozmetik kategorilerinde yaşandığına işaret eden Özdal, "Bir önceki bayram alışverişi dönemine göre ise oransal olarak en büyük artışın yaşandığı kategoriler, otomotiv & aksesuar, oyun-kültür-tatil ve elektronik oldu" dedi.
Kadri Özdal, en çok alışveriş yapan illerin İstanbul, Ankara ve İzmir'den sonra Bursa, Kocaeli, Antalya, Konya, Adana, Balıkesir, Muğla, Eskişehir, İçel ve Gaziantep olduğunu dile getirdi.
Sanılanın aksine, alışverişte tercih edilen saat aralığının gündüz vakitlerine denk geldiğinin altını çizen Özdal, "Tüketiciler güne yayılan bir trafik içinde alışveriş yapıyor diyebiliriz ancak alışverişin en yoğun olduğu saat 11.00| Tüketicilerin saat 12.00-17.00 arası yoğun olarak alışverişe devam ettikleri gözlenmekte" bilgisini verdi.
Özdal, Türkiye'de hemen hemen tüm yaş gruplarının e-ticarete alıştıklarını ve kullanmaya başladıklarını belirterek, şunları söyledi:
"Buna karşın en yoğun alışveriş yapan tüketici yaş grubunun, kadınlarda da erkeklerde de, 31-40 yaş arası olduğu görülmekte... Halen erkek tüketicinin yoğun olarak e-ticaret içinde yer aldığı görülse de son yıllarda kadınların sayısı hızla artış göstermekte. Verilere göre üyelerimizin yaklaşık yüzde 35'i taksit seçeneği kullanmamaktadır. Taksit seçeneği kullanan tüketiciler arasında ise en fazla tercih edilen taksitlendirme sayıları 11, 3 ve 6 taksit. Bunun yanı sıra taksitlendirme tercih edilen ürünlerde ilk sırayı cep telefonu ve smartphone ürünleri alırken, ikinci sırada iPad ve tabletler geliyor. Bu ürünleri elektrikli süpürge ve LED televizyonlar izliyor."
Bayram yoğunluğunun yaşandığı bu dönemde tüketicilere uyarılarda bulunan Özdal, n11.com çatısı altında aldıkları güvenlik önlemlerini ise şöyle anlattı:
"Tüketicilerin bayram alışverişleri esnasında online yapacakları alışverişlerde güvenilir siteleri tercih etmeleri ve sahte ürüne karşı dikkatli olmaları çok önemli. n11.com Marka Koruma Merkezi ile sahte ürüne karşı önlem alırken hem tüketiciyi hem de n11.com açık pazarında yer alan mağazaları korumakta... Bu açıdan güvenli sitelerden alışveriş yapılması tüketici mağduriyetini önleyecektir. Ayrıca faturalı alışveriş yapabilecekleri sitelere yönelmek ve resmi olarak işlem yapılacak sitelerden alışveriş yapmak sonrasında oluşabilecek her türlü mağduriyeti önleyecektir."
11 Ekim 2013 Cuma
9 Ekim 2013 Çarşamba
Çocuklar “Turuncu Damla” ile bugün tüketmek yerine, yarınlar için tasarruf yapmayı öğreniyor
ING Bank
dünyada bir İLK’e imza atıyor… Akademik temelli veri analizi ile sınırları aşan
veri üretiyor
ING Bank'ın İstanbul
İl Milli Eğitim Müdürlüğü himayesinde, ilkokul 3 ve 4. sınıflara yönelik olarak
25 okulda yürüttüğü finansal okur-yazarlık eğitimi Turuncu Damla’nın ilk dönem
sonuçları açıklandı. Turuncu Damla, dünyada bu kadar erken yaş grubundaki
çocuklara verilen ve etki analizi yapılan ilk finansal eğitim olma özelliği
taşıyor. Önümüzdeki günlerde OECD’de de anlatılacak eğitimi alan çocuklarda en
fazla göze çarpan davranış değişikliği ‘tasarruf için sabırlı davranmak’ oldu.
İstanbul İl Milli
Eğitim Müdürlüğü himayesinde, ING Bank, Koç Üniversitesi, REC ve PSI
Danışmanlık’ın farklı uzmanlıklarını birleştirdiği Turuncu Damla Programı
kapsamında verilen eğitimlerin ilk aşaması tamamlandı. Nisan-Mayıs 2013 tarihlerinde
verilen eğitimler sırasında gerçekleştirilen ölçümlemeler sonucunda elde edilen
veriler 9 Ekim 2013 Çarşamba Günü Beyoğlu Belediyesi Cihangir Sanat Merkezi’nde
düzenlenen toplantı ile basına açıklandı.
İlk
aşamada, İstanbul’da 25 devlet okulunun 3. sınıflarında öğrenim görmekte olan yaklaşık
2500 öğrenciye 8 hafta boyunca eğitim verildi. Programın ilk bacağında, 70 sınıf
öğretmenine birebir eğitimler verildi. Sonrasında, öğretmenler öğrencilere
hikâyeler, diyaloglar, soru–cevap, tartışma yöntem ve teknikleri ile tasarrufu
anlattılar. Programdaki eğitim metodolojisi, çocuklara yaratıcı, yansıtıcı ve
eleştirel düşünme, yorum yapma, çıkarımda bulunma, basit hesaplama ve bütçeleme
gibi beceriler kazandırmayı amaçlarken liderlik, inisiyatif alma, empati kurma
alanlarındaki gelişime yönelik teknikleri de içinde barındırıyor. Eğitim
süresince gerçekleştirilen öz-denetim, farkındalık, zaman tercihi, ödüllü
ekonomik karar deneyleri, risk oyunları gibi ölçümleme yöntemleri ile Koç
Üniversitesi tarafından etki analizi yapıldı.
ING Bank Genel Müdürü Pınar
Abay: “Sektörde farklı olma iddiamızı sosyal sorumluluk projemizde de
sürdürüyoruz. Turuncu Damla modeli itibarı ile örnek bir proje”
Etiketler:
“Turuncu Damla”,
ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay,
ing bank
2 Ekim 2013 Çarşamba
Novada
Ataşehir Alışveriş Merkezi, halka açık konser serisine Latin ve jazz müziğin
önde gelen gruplarından La Descarga ile devam ediyor.
Latin
ve jazz müziğin önde gelen gruplarından La Descarga, 4 Ekim Cuma günü
saat 21.00’de Novada Ataşehir AVM’de İstanbullulara unutulmaz bir gece
yaşatacak.
“Çilli
Bom adlı yeni albümleriyle hayranlarıyla buluşan grup, sahne şovlarında dünya
müziğinin ve jazz’ın referansları olan Dizzy Gillespie, Tito Puente, Chano
Pozo, Jacques Brel, Dulce Pontes, Elis Regina, Lara Fabian, Michael Jackson ve
James Brown gibi isimlerin müziklerini kendilerine has yorumlarla çalıyor. Grup
dinleyicilere Latin dünyasının en bilinen ritimleri salsa, cumbia, merenque’den
flamenco ve oriental’e, soul, funk ve disko ile dolu doyumsuz anlar yaşatıyor.
La
Descarga Grubu’nun kurucuları Kolombiyalı orkestra şefi, ünlü tumbacı, Luis
Ernesto Gomez ve uluslararası ses sanatçısı Gülseren Yıldırım Gomez…
Grup
üyeleri; son dönem jazz dünyasının ses getiren neşesiyle bilinen piyanisti Uraz
Kıvaner, sağlam tekniğiyle basçı Alper Kılıç, timbalci ve cajon ustası Kerem
Kırca, üç güçlü brass section da saksafoncu Sinan Keskin, trompetçi Eldar
Aliyev ve Keily Riquel, Akdeniz ruhunu katan bongo ve campanacı Riccardo
Marenghi, geri vokalde sesle bütünleşen Deniz Biber’den oluşuyor.
30 Eylül 2013 Pazartesi
Lojistik Sektörü Sertifika Programı Beykoz Lojistik MYO’da Başlıyor Lojistikte Sektörel Bazlı Eğitim Dönemi

Sektör
çalışanlarının ve sektörde çalışmayı hedefleyenlerin mesleki gelişimine katkıda
bulunmayı hedefleyen eğitimler 28 Ekim tarihinde Beykoz Lojistik Meslek
Yüksekokulu Kavacık Yerleşkesi’nde başlayacak.
Lojistik yönetimi
konusunda mevcut iş yapma modelleri içerisinde rahatlıkla kullanabilecekleri ve
lojistik fonksiyonların işleyişine hakim olabilme fırsatı sağlayacak dersler, lojistik
sektöründe faaliyet gösteren firmalar ile sektör şirketlerinin lojistik
departmanlarında çalışanların ya da çalışmayı hedefleyen 4 yıllık lisans ve 2
yıllık ön lisans programlarını bitirmiş kişilere yönelik olacak.
Eğitimlerde; Tedarik Zinciri Yönetimi,
Lojistik ve Lojistik Yönetimi, Lojistikte Talep Tahmini, Depolama Yönetimi ve
Sistemleri, Satın alma Yönetimi, İhale Yönetimi, Dış Ticaret ve Gümrükleme ve
sektörü ilgilendiren birçok konuya yer verilecek.
Lojistik
Sektörü Sertifika Programı İçerik:
§ Tedarik Zinciri Yönetimi 10 saat
§ Lojistik ve Lojistik Yönetimi 5
saat
§ Lojistik ve Diğer Departman İlişkileri
4 saat
§ Lojistikte Talep Tahmini 5 saat
§ Lojistikte Bilişim Sistemleri 4 saat
§ Lojistikte Kariyer Planlama 4 saat
§ Lojistik Sektör Uzmanlıkları 4 saat
§ Taşımacılık Yönetimi 10 saat
§ Depolama Yönetimi ve Sistemleri 11
saat
§ Lojistikte Fiyatlandırma 6 saat
§ Satın alma Yönetimi 10 saat
§ İhale Yönetimi 6 saat
§ Teknik Satın alma 6 saat
§ Kontrat Yönetimi 10 saat
§ Lojistikte Performans Yönetimi 5 saat
§ Dış Ticaret ve Gümrükleme 20 saat
27 Eylül 2013 Cuma
“Haydi Çocuklar Spora”
Ataşehir
Belediyesi’nin “Haydi Çocuklar Spora” sloganı ile 30 Eylül’de kayıtlarını
başlatacağı “Kış Spor Okulu” 5 Ekim’de kapılarını açıyor. “Kış Spor Okulu”
kapsamında ücretsiz olarak futbol, basketbol, voleybol, tekvando, jimnastik ve
yüzme dalında eğitim verilecek. Kayıtlar için Ataşehir Belediyesi Halkla
İlişkiler Müdürlüğü’ne başvurabilirsiniz. Sadece futbol kursu kayıtları, Yeni Çamlıca
Ataevi Futbol Sahası’nda alınacak.
Kayıt için istenen belgeler şu şekilde;
Sağlık
raporu (tüm branşlar)
İdrar
tahlili (sadece yüzme branşı)
10
yaş için aşı karnesi fotokopisi (sadece yüzme branşı)
10
yaş ve üstü için hepatit B ve C testleri (sadece yüzme branşı)
Not: Yaz spor okuluna gelmiş öğrenciler kayıt yenileyemeyeceklerdir.
2013-2014 Kış Spor Okulu Çizelgesi
Futbol
1.Grup;
35 öğrenci, yaş 14, saat: 10.00 ile 11.00
2.Grup;
35 öğrenci, yaş 13, saat: 11.00 ile 12.00
3.Grup;
35 öğrenci, yaş 12, saat: 12.00 ile 13.00
4.Grup;
35 öğrenci, yaş 11, saat: 13.00 ile 14.00
5.Grup;
35 öğrenci, yaş 10, saat: 14.00 ile 15.00
6.Grup:
35 öğrenci, yaş 9, saat: 15.00 ile 16.00
7.Grup;
35 öğrenci, yaş 7-8, saat: 16.00 ile 17.00
Günler; cumartesi ve pazar
Yer: Yeni Çamlıca Ataevi Halı Sahası
Tekvando
1.Grup;
30 öğrenci, yaş 13-14, saat: 09. 00 ile 10.00
2.Grup;
30 öğrenci, yaş 11-12, saat: 10.00 ile 11.00
3.Grup:
30 öğrenci, yaş 9-10, saat: 11.00 ile 12.00
4.Grup;
30 öğrenci, yaş 7-8, saat: 12.00 ile 13.00
Günler; cumartesi ve pazar
Yer: Celal Yardımcı İ.Ö.O Spor Salonu
Basketbol
1.Grup;
50 öğrenci, yaş 14, saat: 11.00 ile 12.00
2.Grup;
50 öğrenci, yaş 13, saat: 12.00 ile 13.00
3.Grup;
50 öğrenci, yaş 12, saat: 13.00 ile 14.00
4.Grup:
50 öğrenci, yaş 11, saat: 14.00 ile 15.00
5.Grup;
50 öğrenci, yaş 10, saat: 15.00 ile 16.00
6.Grup;
50 öğrenci, yaş, 8-9, saat: 16.00 ile 17.00
Günler; cumartesi ve pazar
Yer; Celal Yardımcı İ.Ö.O Spor Salonu
Jimnastik
1.Grup;
30 öğrenci, yaş 8-9, saat: 09.00 ile 10.00
2.Grup;
30 öğrenci, yaş 5-6-7, saat: 10.00 ile 11.00
3.Grup;
30 öğrenci, yaş, 8-9, saat: 11.00 ile 12.00
4.Grup;
30 Öğrenci, yaş 5-6-7, saat: 12.00 ile 13.00
Günler; cumartesi ve Pazar
Yer; Celal Yardımcı İ.Ö.O Spor Salonu
Voleybol
1.Grup;
50 öğrenci, yaş 12-14, saat: 09.00 ile 10.00
2.Grup;
50 öğrenci, yaş 8-11, saat: 10.00 ile 11.00
Günler; cumartesi ve Pazar
Yer; Celal Yardımcı İ.Ö.O Spor Salonu
Yüzme
1.Grup;
20 öğrenci, yaş 12, cumartesi /12.00 ile 13.00
2.Grup;
20 öğrenci, yaş 11, cumartesi/ 13.00 ile 14.00
3.Grup;
20 öğrenci, yaş 10, cumartesi/ 14.00 ile 15.00
4.Grup;
20 öğrenci, yaş 9, cumartesi/ 15.00 ile 16.00
5.Grup;
20 öğrenci, yaş 8, cumartesi/ 16.00 ile 17.00
6.Grup;
20 öğrenci, yaş 7, cumartesi/ 17.00 ile 18.00
7.Grup;
20 öğrenci, yaş 6, cumartesi/ 18.00 ile 19.00
8.Grup;
20 öğrenci, yaş 12, pazar/ 12.00 ile 13.00
9.Grup;
20 öğrenci, yaş 11, pazar/ 13.00 ile 14.00
10.Grup;
20 öğrenci, yaş 10, pazar/ 14.00 ile 15.00
11.Grup;
20 öğrenci, yaş 9, pazar/ 15.00 ile
16.00
12.Grup;
20 öğrenci, yaş 8, pazar/ 16.00 ile 17.00
13.Grup;
20 öğrenci, yaş, 7, pazar/ 17.00 ile 18.00
14.Grup;
20 öğrenci, yaş 6, pazar/ 18.00 ile 19.00
Gün; 1.-7. Gruplar cumartesi, 8.-14. Gruplar Pazar
Yer: Fenerbahçe Spor Kulübü Yüzme Havuzu
‘Eğitim yoluyla toplumsal iyiliğe hizmet kamusal görevdir’
‘Üniversitelerin Kamusal
Misyonu’ başlığını taşıyan konuşmasında Prof. Calhoun, ‘public good’
(Toplumsal /Kamusal İyilik ) kavramı üzerinde durarak, eğitimin ve özellikle
üniversitelerin toplumsal misyonunun toplumsal iyiliğe hizmet olduğuna değindi.
Boğaziçi
Üniversitesi Rektörü Prof. Gülay Barbarosoğlu’nun sunuş konuşmasıyla
katıldığı konferansta Barbarosoğlu, bugüne dek sosyal ve kültürel disiplinlerde
pek çok önemli konuşmacıyı ağırlamış, kamuya yönelik etkinlikler düzenlemiş ve düzenleyecek
olan Boğaziçi Üniversitesi’nin özellikle 150. Kuruluş yıldönümü kapsamında ‘üniversitenin kamusal misyonu’ başlıklı bir
konferansa ev sahipliği yapıyor olmasının ayrı bir önem taşıdığına değindi.
Prof. Calhoun ise konuşmasında üniversitelerin
tarih boyunca incelendiğinde sahip oldukları ve koruyageldikleri ‘entelektüel
ifade özgürlüğü’ gibi bazı temel değerlerle aslında bir anlamıyla ‘muhafazakar’
(conservative) kurumlar olma özelliği taşıdığını belirtti.
Bu değerlerin zaman içerisinde kimi zaman siyasi otoritenin kimi zaman da
‘piyasa’nın baskısına maruz kalabileceğine dikkat çeken ünlü sosyolog, her
durumda kurumsal bir yapıyı muhafaza etmeye çalışırken asıl gözden kaçmaması
gerekenin temel değerleri korumak olduğunu belirtti.
Konuşmasında, düşünür Habermas’ın ‘demokrasi toplumsalcılığa /toplumsala
dayanır’ (democracy depended on publiciness) görüşünden söz eden Prof. Calhoun,
ayrıca üniversitelerin bireylerin eğitimlerini oluşturmak ve görüşlerini
şekillendirmek kadar bir kamuoyu da oluşturma misyonuna dikkat çekti.
Prof. Calhoun konuşmasında üniversitelerin bağımsız bilgi ve bilim
üretimi yapan kurumlar olmasıyla birlikte aynı zamanda ‘toplumsal /kamusal iyi’yi
gerçekleştirme adına toplumsal anlamda bağlayıcı bir misyonu olduğunu da dile
getirdi.
Prof.
Craig Calhoun Kimdir?
Prof Calhoun’un kozmopolitlik, kültür ve iletişim, sosyal hareketler,
teknolojik değişimin etkileri, eğitim, din, topluluklar, milliyetçilik ve
sosyal aidiyet gibi beşeri bilimlerin alanına giren pek çok konuda çalışmaları
ve kitapları bulunuyor. Calhoun’un en önemli çalışmaları arasında ‘Tiananmen
Meydanı Protestoları 1989’ adlı kitabı bulunuyor. Türkçe de ise geçen yıl dilimize
çevrilen ve yayınlanan ‘Milliyetçilik’
adlı bir kitabı yer alıyor.
Prof. Calhoun, aynı
zamanda MIT ve London
School of Economics'de
sosyoloji profesörü olan Richard
Senneth ile birlikte, siyaset, kültür ve toplum üzerine disiplinler arası bir
seminerler programı olan NYLON’ın kurucuları arasında da yer aldı.
iPhone 5S Türkiye’de İlk Kez n11.com’da
Türkiye’nin açık pazarı n11.com, her gün 11 şanslı üyesini, Türkiye’ye ilk kez satışa sunulan iPhone 5S ile buluşturuyor. En yeni teknoloji ürünü iPhone 5S’lere sahip olmak için n11.com’a üye olmak ve her sabah satın alacak ilk 11 kişiden biri olmak gerekli.
Dünyanın En Performanslı Akıllı Telefonu: iPhone 5S
Teknoloji harikası iPhone 5S’in üstün özellikleri saymakla bitmiyor. Yüksek performanslı A7 işlemcisiyle dünyanın 64 bit mimarisine sahip ilk akıllı telefonu olan iPhone 5S, aynı anda çalışan uygulamalar arasındaki geçişi göz açıp kapayana kadar
gerçekleştirebiliyor. Home düğmesi üzerinde yer alan yerleşik Touch ID parmak izi okuyucusu, kişisel bilgilerinize ve değerli içeriklerinize sizden başka hiç kimsenin ulaşamamasını sağlıyor. iPhone 5S’in 8 megapiksel fotoğraf çekebilen ve 1080p HD video kaydı yapabilen otomatik odaklama ve dual flaş özelliklerine sahip kamerası, dünyanın en başarılı mobil kameraları arasında yer alıyor.
gerçekleştirebiliyor. Home düğmesi üzerinde yer alan yerleşik Touch ID parmak izi okuyucusu, kişisel bilgilerinize ve değerli içeriklerinize sizden başka hiç kimsenin ulaşamamasını sağlıyor. iPhone 5S’in 8 megapiksel fotoğraf çekebilen ve 1080p HD video kaydı yapabilen otomatik odaklama ve dual flaş özelliklerine sahip kamerası, dünyanın en başarılı mobil kameraları arasında yer alıyor.
n11.com’da %10 indirimle birlikte sunulan iPhone 5S, her gün 11 yeni üyeyle buluşmayı bekliyor.
26 Eylül 2013 Perşembe
n11.com Marka Koruma Merkezi ile Orijinal Ürüne 100% Destek Veriyor
Türkiye’nin Açık Pazarı n11.com üyelerinin güvenli ve keyifli bir alışveriş deneyimi yaşaması için Marka Koruma Merkezi'ni açtı. 5 bine yakın mağazada satılan 4 milyonu aşkın ürünü tarayabilen Marka Kontrol Programı’yla ürünler yakından takip edilebiliyor. Merkez kapsamında bulunan uzmanlar sahte ve taklit ürünler için gelen talep-ihbar ve şikâyetleri takip edip sonuçlandıracak, müşteriler internetten daha güvenle alışveriş yapacak.
Türkiye’nin açık pazarı n11.com, e-ticaret sektörünün en önemli sorunlarından biri olan güvenli alışveriş konusunda gerek platform bünyesindeki satıcılar gerekse alıcıların alışveriş deneyimini kolaylaştırmayı hedefleyen yeni bir uygulama başlattı. n11.com bu kapsamda üyelerinin güvenle alışveriş yapması, sahte ve taklit ürünlerle mücadele için Marka Koruma Merkezi’ni açtı. Merkez bünyesinde çalışan hukukçular ve operasyon uzmanları, markaların, müşterilerin, satıcıların talep-ihbar ve şikayetlerini değerlendirerek sonuca kavuşması için gereken her türlü desteği verecekler. Marka Koruma Merkezi kapsamında, marka hakkı sahipleri satılan ürünlerin orijinalliğini kontrol edebilecek, mağazalar sahte ürün sattıklarına dair iddialara cevap verebilecek ve bu sayede n11.com üyeleri de orijinal ürünlerle internetten daha güvenle alışveriş yapabilecek. E-ticaretin tüm oyuncularına bu tür olanakları tek bir çatı altında sunan koruma sistemi, Türkiye’de daha önce hiçbir “Açık Pazar” tarafından uygulanmadı.
Tüm Ürünleri Tarayan Yazılım: Marka Kontrol Programı
Türkiye’nin Açık Pazarı n11.com’da sayıları 5 bine yaklaşan mağazada, 4 milyonu aşkın ürün satışa sunuluyor. Tüm mağazalardaki ürünleri tarayabilen, her bir ürünün satıcı ve üreticisini gösteren yeni bir yazılım geliştiren n11.com, Marka Kontrol Programı adıyla kullanıma sunulan sistem sayesinde, ürün takibini kolaylaştırdı. 3 aydır testleri gerçekleştirilen ve yeni yayına alınan kontrol sistemiyle sitedeki sahte ürünlerin satışı, tespit edildiği anda engellenerek üyelere daha güvenli ve keyifli bir alışveriş deneyimi sağlanıyor.
“Piyasada 10.6 milyar dolarlık korsan ürün var”
n11.com Güven Yönetim Merkezi Müdürü ve Hukuk Danışmanı, Avukat Emre Berk şu bilgileri aktarıyor: “Milletlerarası Ticaret Odası’nın aktif inisiyatiflerinden Sahtecilik ve Korsancılığın Durdurulması için İş Dünyası
Eylemi'nin (BASCAP) bu yıl hazırlattığı "Taklit ve Korsanın Türkiye'deki Ekonomik ve Sosyal Etkileri" çalışmasına göre, ithal edilen, yerel olarak üretilen ve dijital olarak indirilen sahte, taklit ve korsan ürünlerin ekonomi içerisindeki toplam değerinin Türkiye'de 10.6 milyar dolara ulaşarak GSYH'nin yüzde 1'ini aştığı tahmin ediliyor. Yine bu çalışmaya göre, sahte, taklit ve korsanın devlete doğrudan maliyeti 2.4 milyar dolar civarında bulunuyor. Sorunun bir diğer sonucu da yaklaşık 135 bin iş kaybı ve 60 bin kişinin yeni iş bulamaması olarak ortaya çıkıyor. Tüm bu verilere dayanarak, Doğuş ve SK gibi, ticari etiğe son derece önem veren uluslararası iki dev grubun da, bu hassas konuya tepkisiz kalması beklenemezdi. Kurduğumuz yeni sistemle marka hakkı sahipleri sisteme üye olarak ihlal bildiriminde bulunabileceği gibi, alıcılar da sahte ürün bildirimi için Müşteri Destek Hizmetleri ile iletişime geçerek talepte bulunabilirler. Bunun yanında satıcılarımız olan mağazalara da, haklarında yöneltilen iddialara cevap verme imkânı
tanınacak. Böylece işini doğru ve etik kurallara uygun yapanlar ayrıştırılarak, haksız rekabetin de önüne geçilmeye çalışılacak. Binlerce satıcının milyonlarca ürün sattığı bir online açık pazar olarak, bu merkezle taklit ve sahtecilikle
sonuna kadar mücadele edeceğimizin garantisini veriyoruz. Bu konuda “yer sağlayıcı platform” olarak ilgili Mevzuat gereği bir sorumluluğumuz olmasa da, bu proje bizim için sektörü daha ileri götürmek ve e-ticarette ki "güven” sorununun aşılması yönünde bir tür sosyal sorumluluktur.
Türkiye’nin açık pazarı n11.com, e-ticaret sektörünün en önemli sorunlarından biri olan güvenli alışveriş konusunda gerek platform bünyesindeki satıcılar gerekse alıcıların alışveriş deneyimini kolaylaştırmayı hedefleyen yeni bir uygulama başlattı. n11.com bu kapsamda üyelerinin güvenle alışveriş yapması, sahte ve taklit ürünlerle mücadele için Marka Koruma Merkezi’ni açtı. Merkez bünyesinde çalışan hukukçular ve operasyon uzmanları, markaların, müşterilerin, satıcıların talep-ihbar ve şikayetlerini değerlendirerek sonuca kavuşması için gereken her türlü desteği verecekler. Marka Koruma Merkezi kapsamında, marka hakkı sahipleri satılan ürünlerin orijinalliğini kontrol edebilecek, mağazalar sahte ürün sattıklarına dair iddialara cevap verebilecek ve bu sayede n11.com üyeleri de orijinal ürünlerle internetten daha güvenle alışveriş yapabilecek. E-ticaretin tüm oyuncularına bu tür olanakları tek bir çatı altında sunan koruma sistemi, Türkiye’de daha önce hiçbir “Açık Pazar” tarafından uygulanmadı.
Tüm Ürünleri Tarayan Yazılım: Marka Kontrol Programı
Türkiye’nin Açık Pazarı n11.com’da sayıları 5 bine yaklaşan mağazada, 4 milyonu aşkın ürün satışa sunuluyor. Tüm mağazalardaki ürünleri tarayabilen, her bir ürünün satıcı ve üreticisini gösteren yeni bir yazılım geliştiren n11.com, Marka Kontrol Programı adıyla kullanıma sunulan sistem sayesinde, ürün takibini kolaylaştırdı. 3 aydır testleri gerçekleştirilen ve yeni yayına alınan kontrol sistemiyle sitedeki sahte ürünlerin satışı, tespit edildiği anda engellenerek üyelere daha güvenli ve keyifli bir alışveriş deneyimi sağlanıyor.
“Piyasada 10.6 milyar dolarlık korsan ürün var”
n11.com Güven Yönetim Merkezi Müdürü ve Hukuk Danışmanı, Avukat Emre Berk şu bilgileri aktarıyor: “Milletlerarası Ticaret Odası’nın aktif inisiyatiflerinden Sahtecilik ve Korsancılığın Durdurulması için İş Dünyası
Eylemi'nin (BASCAP) bu yıl hazırlattığı "Taklit ve Korsanın Türkiye'deki Ekonomik ve Sosyal Etkileri" çalışmasına göre, ithal edilen, yerel olarak üretilen ve dijital olarak indirilen sahte, taklit ve korsan ürünlerin ekonomi içerisindeki toplam değerinin Türkiye'de 10.6 milyar dolara ulaşarak GSYH'nin yüzde 1'ini aştığı tahmin ediliyor. Yine bu çalışmaya göre, sahte, taklit ve korsanın devlete doğrudan maliyeti 2.4 milyar dolar civarında bulunuyor. Sorunun bir diğer sonucu da yaklaşık 135 bin iş kaybı ve 60 bin kişinin yeni iş bulamaması olarak ortaya çıkıyor. Tüm bu verilere dayanarak, Doğuş ve SK gibi, ticari etiğe son derece önem veren uluslararası iki dev grubun da, bu hassas konuya tepkisiz kalması beklenemezdi. Kurduğumuz yeni sistemle marka hakkı sahipleri sisteme üye olarak ihlal bildiriminde bulunabileceği gibi, alıcılar da sahte ürün bildirimi için Müşteri Destek Hizmetleri ile iletişime geçerek talepte bulunabilirler. Bunun yanında satıcılarımız olan mağazalara da, haklarında yöneltilen iddialara cevap verme imkânı
tanınacak. Böylece işini doğru ve etik kurallara uygun yapanlar ayrıştırılarak, haksız rekabetin de önüne geçilmeye çalışılacak. Binlerce satıcının milyonlarca ürün sattığı bir online açık pazar olarak, bu merkezle taklit ve sahtecilikle
sonuna kadar mücadele edeceğimizin garantisini veriyoruz. Bu konuda “yer sağlayıcı platform” olarak ilgili Mevzuat gereği bir sorumluluğumuz olmasa da, bu proje bizim için sektörü daha ileri götürmek ve e-ticarette ki "güven” sorununun aşılması yönünde bir tür sosyal sorumluluktur.
Dünyaca Ünlü Schock, Dijital Medya Ajansını Seçti
Dünyada pazar
lideri, Alman granit eviye üretim devi Schock, yakın bir zaman önce
Türkiye
pazarına girdi ve tüm dijital pazarlama ve iletişim çalışmalarını yürütmek için Prbucks
Dijital Medya Ajansı ile anlaştı.
Eviye teknolojisinin dünya lideri Schock, Türkiye’de gerçekleştireceği tüm
dijital pazarlama ve iletişim çalışmalarını Prbucks Dijital Medya Ajansı ile
yürütme kararı aldı.
30 yılı aşkın sürede, kendi icat edip geliştirdiği ve patent koruması
altına aldığı granit evye üretim teknolojisi sayesinde, özel 1. sınıf ürünlerin
üreticisi olarak ün kazanan Schock geliştirmiş olduğu metotlarla bugün dünyada
üretilen yaklaşık 2 milyon eviyenin %75’lik payına sahiptir.
Schock
Türkiye hakkında
Schock tüm granit evyelerini sadece
Almanya’da üreten bu alandaki tek granit evye üreticisidir. Yarım milyon kadar
granit evye Schock’un Regen’de ki fabrikasında üretilip, gerek Schock markası
ile gerekse diğer evye markaları için yapılan fason üretimler ile dünyanın
birçok farklı bölgelerdeki üst seviye mutfaklara dağıtılmaktadır.
Prbucks
hakkında
PrBucks, “Yeni Medya” olarak tanımlanan, her türden dijital mecra ve sosyal
ağlarda, kurum ve müşteri arasındaki ilişkiyi, 360° pazarlama iletişimi
çerçevesinde online ve offline entegre hizmet vermektedir.
Prbucks’ın markalara
sağladığı hizmet başlıkları: Dijital İletişim Danışmanlığı, Sosyal Medya Yönetimi,
Takip & Raporlama & Analiz, Sosyal CRM, Google (Arama Motoru Pazarlaması), Mobil
Uygulamalar, Dijital Tasarımlar, Sosyal Medya Odaklı Etkinlik Yönetimi
Etiketler:
Prbucks Dijital Medya Ajansı,
Schock Türkiye
Hollywood ünlülerinin tercihi Bellybutton hamile kıyafetleri Türkiye’de sadece Kidycity.com’da
Anne ve çocukların tüm ihtiyaçlarını karşılayan online alışveriş sitesi www.kidycity.com’da şimdi de anne adayları için dünyaca ünlü Bellybutton marka ürünler satışa sunuldu
Anne, bebek ve çocuk ihtiyaçlarına yönelik ürünlerin bulunduğu Kidycity.com, anne adaylarını da unutmadı. Dünyaca ünlü Bellybutton markasının hamileler için ürettiği kıyafetler Türkiye’de sadece Kidycity.com’da satışa sunuldu.
Jennifer Garner, Claudia Schiffer gibi ünlülerin tercihi Bellybutton kıyafetlerin içinde hamileler rahatça hareket edebiliyorlar. Elbiselerden gömleklere, eteklerden pantolonlara kadar çeşit çeşit Bellybutton hamile kıyafetleri indirimli fiyatlarla Kidycity.com’da.
Anne adayları Bellybutton hamile kıyafetlerine ve en zengin ürün çeşidine Kidycity.com’u tıklayarak ulaşabilirler.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)